Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@09:23:21 GMT

۱۳ هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۶۴۴۴

۱۳ هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شد

استاندار مرکزی گفت: در سال ۹۸ تا به امروز ۱۳ هزار شغل تعریف شده ایجاد شده است که احتمال می‌دهیم تا پایان امسال این آمار تا نزدیک ۲۰ هزار شغل برسد. ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی استان مرکزی که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور انجام شد با اشاره به پروژه‌های دهه فجر در استان اظهار داشت: در ایام دهه فجر، بیش از 3 هزار و 800 میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح می‌شود که عمدتا در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و زیرساختی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مقایسه این میزان اعتبار برای پروژه‌ها با میزان اعتبارات سال گذشته یک هزار و 300 میلیارد تومان بیش از سال گذشته بوده که به همت و مدد فعالان اقتصادی استان است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در سال 98 تا به امروز 13 هزار شغل تعریف شده ایجاد شده است که احتمال می‌دهیم تا پایان امسال این آمار تا نزدیک 20 هزار شغل برسد درحالی که 12 هزار شغل تعهد استان برای سال 98 بوده و از این مرز عبور کرده‌ایم.

آقازاده بیان کرد: صادرات غیرنفتی استان سال گذشته به یک میلیارد و 13 میلیون دلار صادرات غیرنفتی رسید و امیدواریم تا پایان امسال که سال بسیار سختی برای اقتصاد و فعالان اقتصادی بود نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشیم.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی استان، اتاق فعالی است، فعالان اقتصادی توانستند شاخص‌های اقتصادی استان را در سال‌های اخیر با وجور تحریم‌ها ارتقا ببخشند، در یک سال اخیر تعدادی از صنایع استان که سال‌ها به دلایل مختلف تعطیل بودند بازگشایی شدند و اکنون مشغول به تولید هستند.

آقازاده افزود: کارخانه مقره‌سازی ساوه سال گذشته حدود یک سال و نیم بود که چندین ماه حقوق معوقه  داشتند، اما توانستیم وضعیت این کارخانه را بهبود ببخشیم به طوری که اکنون تعداد پرسنل و تولید در این کارخانه ارتقا یافته و حقوق کارگران هم به روز است.

امسال نزدیک به 13000 فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شد‌5000 فرصت شغلی جدید در خراسان رضوی ایجاد می‌شود27 هزار فرصت شغلی تا 2 سال آینده در اردبیل ایجاد می‌شود

وی تصریح کرد: بیش از 10 تا 12 صنعت راکد در استان داشتیم که به چرخه تولید برگشتند، شرکت آونگان که در چند ماه پیش بیش از 5 میلیارد تومان به کارگران اخراجی خود بدهکار بود به همت نماینده ولی فقیه در استان و همچنین فعالان اقتصادی به چرخه تولید برگشت و بیش از 220 تا 230 نفر اکنون در این شرکت مشغول به کار هستند.

استاندار مرکزی افزود: واحد دیگر نخ خمین بود که حکم مادرصنعت در شهرستان خمین را دارد و زمانی هم یکی از صنعت‌های بزرگ استان با یک‌هزار نفر پرسنل بود اما دراختیار بانک‌ها قرار گرفته بود و به صورت خیلی ابتدایی با 50 نفر اداره می‌شد، اما امروز با حدود 200 نفر مشغول به تولید است و مقرر شده که ظرف دو سال آینده به ظرفیت قبل یعنی یک‌هزار نفر برسد.

آقازاده تصریح کرد: روند خوبی را در دولت هم در شرایط با برجام و هم بی‌برجام داشته‌ایم، بهترین شرایط را در سال 95 در 15 سال اخیر داشتیم اما نگذاشتند اجرا شود، در مجموع بدون برجام هم عملکرد دولت خوب بود، تقاضا داریم اختیارات استانی افزایش داده شود چراکه در لین شورت به جرات می‌توان گفت بیش از 60 درصد مشکلات را که  امروز در حوزه تولید، کشاورزی، خدمات داریم را می‌شود در داخل استان برطرف کرد.

وی بیان کرد: تفویض اختیارات اقتثادی بیشتر به استان‌ها در این شرایط سخت بسیار کمک‌کننده است.

انتهای پیام/712/ز

R7980/P1549/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار مرکزی فعالان اقتصادی تا پایان امسال میلیارد تومان استان مرکزی فرصت شغلی سال گذشته ایجاد شد هزار شغل یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۲۳ واحد اقتصادی و در سال گذشته ۴۹۷ واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک به دو هزار نفر به مدار تولید برگشتند.

فرزاد مخلص الائمه ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید جزو لاینفک نظام کارگری است، دولت سیزدهم در تلاش است فرمان رهبری که در قالب نامگذاری سال عنوان می‌شود را به شایستگی پیاده کند و در این حوزه به خوبی عملکرده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی استانی کارگری است، افزود: بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی، کارگران هستند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: در سنوات گذشته برخی شهرستان های استان با مشکل بیکاری مواجه بودند که امروز با توجه به اقدامات صورت گرفته این چالش، به معضل کمبود نیرو تبدیل شده است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در سنوات گذشته برخی واحدهای تولیدی استان مشکلاتی داشتند ولی خوشبختانه اکنون وضعیت استان در حوزه کار و تولید در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد.

استاندار مرکزی گفت: نرخ بیکاری در  استان کاهش قابل توجه و مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید در این عرصه دارد.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن، تعداد واحدهای دارای حقوق معوق ۵۰ درصد کاهش یافت. در سال گذشته ۵۵۰ مصوبه در حوزه های مختلف بانکی، تامین اجتماعی، گمرک و ... در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل مشکل حادی در استان وجود ندارد.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و این در حالی است که در پروژه مسکن مهر اراک که به عنوان بزرگترین پروژه مسکن وقت مطرح بود، ۱۴۰۰ واحد مسکونی ساخته شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه این استان با کمبود نیروی کار به ویژه نیروی متخصص در حوزه ساخت مسکن مواجه است که این امر سبب ایجاد چالش در این حوزه شده است.

به گزارش ایسنا در این نشست واحدهای تولیدی، کارگران و گروه های کار نمونه تجلیل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود