Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدمهدی گویا  روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک بیمار خانم چینی مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس جدید در یکی از بیمارستان های شهر زنجان بستری است که هم اکنون وضعیت عمومی وی خوب گزارش شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس اقدامات لازم درمانی برای این بیمار انجام گرفته و برای آزمایش های اختصاصی تر، نمونه ها ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا با بیان اینکه این بیمار تا حدودی بهبود یافته است ادامه داد:  تکرار این آزمایش برای اطمینان بخشی بوده که برای آن روش جدیدی به کار گرفته شده است و تشخیص نهایی طی ۲۴ ساعت آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس در کشور نداشته ایم و پیش از این ۹ مورد مشکوک به این نوع بیماری در کشور وجود داشت که آزمایش های لازم از آنها انجام شد..

وی با تاکید بر اینکه تنها مورد در دست بررسی در زمان حاضر بیمار خانم اهل چین در زنجان است، گفت: هم اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انتظار دریافت جواب آزمایش نهایی است.

 رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هم اکنون تعدادی تبعه چینی در استان زنجان فعالیت می کنند و هیچکدام نیازی به بررسی مجدد ندارند چرا که در بازه زمانی مشخص ورودشان، کنترل های لازم انجام گرفته است.

گویا افزود: هم اکنون بیماری کرونا ویروس واکسن و دارو برای درمان ندارد و تنها راه پیشگیری از این بیماری شستشوی مرتب دستها است.

وی  اضافه کرد: در ارتباط با این نوع بیماری شستشوی دستها به دفعات تکرار شود به ویژه گروه های خاص نظیر پرستاران، پزشکان به دلیل تماس با بیماران، به این مهم توجه بیشتری کرده و از طرفی آداب تنفسی را نیز رعایت کنند.

گویا افزود: در صورت ابتلای مردم عادی به هر بیماری تنفسی از قبیل آنفلوانزا، آداب تنفسی باید رعایت شود که این از جمله راه های مهم پیشگیری محسوب می شود و جز این راهی دیگری وجود ندارد.

وی  اظهار داشت: این در حالی است در برخی اوقات تبلیغاتی در این بخش  مشاهده می شود که هیچ ارزش علمی ندارد.

به گفته این مسؤول هم اکنون برای مقابله  با این بیماری تمامی بیمارستان های کشور از جمله  بیمارستان های زنجان که در نوع خود جزء کم نظیرها به لحاظ برخورداری از امکانات است، در آمادگی بسر می برند.

وی یادآوری کرد: بیمار چینی بستری شده در زنجان با نهایت دقت و حساسیت مراقبت می شود که شاید اگر در کشور متبوع خود بود، چنین مراقبتی از وی به عمل نمی آمد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا آنفلوانزا استان زنجان دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کرونا ویروس هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب رقابت‌های سوپرلیگای ایتالیا و در چهارمین بازی فینال این لیگ، تیم پروجا توانست با نتیجه سه بر یک مونزا را شکست بدهد و با کسب سومین پیروزی برابر این تیم قهرمان لیگ برتر والیبال ایتالیا در فصل 24-2023 شود.

در این دیدار تیم پروجا ست‌های دوم، سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25 بر 23، 27 بر 25 و 25 بر 20 پیروز شد و مونزا نیز گیم اول را با نتیجه 25 بر 19 برد تا پروجا با این نتیجه برای دومین بار در تاریخ خود قهرمان سوپرلیگای ایتالیا شود. پروجا با این قهرمانی به چهارمین جام فصل خود رسید و یک رکورد بی‌نظیر بر جای گذاشت. آنجلو لورنزتی سرمربی این تیم سهم به‌سزایی در موفقیت این تیم در این فصل داشت.

در این بازی ویلفردو لئون ستاره لهستانی پروجا در آخرین بازی‌اش برای این تیم خوش درخشید و با کسب بیست و پنج امتیاز ستاره تیمش بود. لئون از فصل آینده راهی لوک لوبین لهستان خواهد شد. پروجا با این قهرمانی پس از یک سال غیبت دوباره از فصل آینده به لیگ قهرمانان اروپا باز خواهد گشت.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست