Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:28:04 GMT

افتتاح نمایشگاه کتاب در اردستان

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۷۵۸۳

ایسنا/اصفهان امام جمعه اردستان گفت: خانواده ها همان طور که برای زندگی در ابعاد مختلف هزینه می کنند، بخشی از سرانه هزینه زندگی را نیز صرف خرید کتاب کنند.

حجت الاسلام حسن دهشیری امروز (پنجشنبه ۱۷ بهمن) در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب در کانون شهید مفتح اردستان، اظهار کرد: یکی از جنبه های مهم دین ما جنبه فرهنگی آن است و مهمترین سند فرهنگی دین ما قرآن کریم است که در جای جای آن به کتاب و قلم اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بارها به کتاب قسم خورده است، افزود: بزرگان دین و کشور اهتمام ویژه ای به کتاب و قلم داشتند. متأسفانه در جامعه ما توجه به این سند فرهنگی کمتر شده و کسانی هم که کتاب می خرند بیشتر آن را حبس می کنند. امیدواریم خانواده ها همان طور که برای زندگی در ابعاد مختلف هزینه می کنند، بخشی از سرانه هزینه زندگی را نیز صرف خرید کتاب کنند و خرید کتاب را به اصطلاح در سبد هزینه خانوار داشته باشند.

افتتاح نمایشگاه کتاب اردستان با ۳ هزار عنوان کتاب 

همچنین فضل الله بصیرت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان در این مراسم، گفت: همان طور که جسم انسان نیاز به غذا دارد، کتاب و مطالعه نیاز روحی انسان بوده و برای ارتقای سطح فرهنگ هر جامعه ای نیاز است که مطالعه کتاب و کتاب خوانی و بالابردن سطح بیشتر سطح آگاهی های مردم در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امروز با رونمایی از بیش از ۳ هزار عنوان کتاب افتتاح شد، گفت: کتاب هایی که در این نمایشاه عرضه شده با ۵۰درصد تخفیف در مدت یک ماه برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.

بصیرت با بیان اینکه در سطح شهرستان اردستان شش کتابخانه عمومی فعالیت می کنند، گفت: ۱۷ کتابخانه کانون های مساجد در کنار ۳ کتابخانه خصوصی در سطح شهرستان خدمات ارائه می دهند. همچنین در طول سال ۴ نمایشگاه بزرگ به مناسبت های مختلف افتتاح می شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افتتاح نمایشگاه کتاب همان طور خرید کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به رونمایی از فروشگاه اینترنتی خرید و فروش محصولات صنایع‌ دستی با عنوان هفت گالری در نمایشگاه بین المللی اکسپو ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است، گفت: این فروشگاه مجازی صنایع‌دستی اقلام و دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان را به زبان‌های عربی و انگلیسی عرضه می‌کند.

او با بیان اینکه این سایت به آدرس www.haftgallery قابل دست. یابی است، افزود: این فروشگاه اینترنتی از سال ۹۷ با تعداد ۵۰ هنرمند و ۵۰۰ قلم محصول در سایت خود به زبان فارسی آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۲۵۰هنرمند و تعداد بیش از ۲هزار قلم محصول سایت خود را به دو زبان دیگر بین المللی ارتقاء داده است.

ایزدی به امکان دست‌یابی به بازار‌های بین‌المللی مانند کانادا، انگلیس، عمارات و همچنین توسعه مباحث صادرات و قابلیت فروش بین المللی و صادرات صنایع‌دستی از طریق این سایت اشاره کرد.

او گفت: سایت فروشگاهی صنایع‌دستی هفت گالری باسرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی مازندران و سازمان فنآوری و اطلاعات استان به نتیجه رسیده است و بستر مناسبی جهت عرضه الکترونیک و فروش بین‌المللی صنایع‌دستی ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: برای توسعه صنایع‌دستی توجه به فناوری‌های جدید، اجرای آلمان‌های بومی و محلی و اصالت کالا‌های تولید شده، الزامی است.

نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • کتاب «معجزه شکرگزاری» کلید رضایت خاطر درونی را بیان می‌کند
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی