Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ضیائیان احمدی رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: ۱ آبان تا ۳۰ آذر مهلتی بود که زعفران کاران استان باید برای فروش زعفران خود به تشکل‌ها اقدام می‌کردند.

او با بیان اینکه هرچند کشاورزان این بازه زمانی را کافی ندانسته و خواستار تمدید مهلت شدند افزود: اما باوجود پیگیری‌های زیاد مسئولان استانی مهلت خرید زعفران حمایتی تمدید نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیائیان احمدی بیان کرد: امسال به دلیل شرایط خاص جغرافیایی استان نسبت به سایر استان‌ها، فصل برداشت زعفران با تاخیر زمانی قابل توجهی روبرو شد به همین دلیل در مهلت خرید زعفران حمایتی تا پایان آذرماه تنها ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم که تنها بخش اندکی از تولید زعفران استان است خریداری شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی  از درخواست‌های مردم برای تمدید افزایش خرید زعفران به صورت حمایتی در آذرماه خبر داد و اظهار کرد: پیرو درخواست بهره‌برداران و متعاقب آن پیگیری‌های فراوانی انجام شد تا مهلت زمان خرید حمایتی زعفران تمدید شود که این اتفاق نیفتاد و متقاضیان زیادی برای فروش زعفران خود به تعاون روستایی مراجعه کردند، اما خرید حمایتی تمدید نشد.

مزایای اجرای طرح خرید توافقی زعفران در بستر بورس کالا

به گفته او با پیگیری‌هایی که با شرکت‌های مختلفی صورت گرفت امکان خرید توافقی محصول زعفران از روز شنبه فراهم شد. اگرچه قیمت خرید توافقی کمتر از قیمت خرید حمایتی است و قیمت محصول با توافق فروشنده و عامل خرید تعیین خواهد شد.

ضیائیان احمدی ادامه داد: خرید زعفران مشابه خرید حمایتی در چهار نوع پوشال معمولی، پوشان مرغوب، شبه نگین و نگین صورت خواهد گرفت و به متوسط برآورد قیمت بالاتر از قیمت روز بازار خواهد بود.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: خرید توافقی در حال حاضر توسط یک عامل توسط اتحادیه تعاونی روستایی استان صورت می‌گیرد که در صورت استقبال عاملین خرید را افزایش خواهیم داد.

او افزود: امسال دو هزار و ۷۰۰ کیلوگرم زعفران توسط کشاورزان به تشکل‌ها تحویل داده شده که از این میزان دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خریداری شده است.

صادرات ۲.۵ میلیاردی زرشک به کشور‌های اروپایی و همسایه

ضیائیان احمدی با اشاره به صادرات ۲.۵ میلیارد تومانی زرشک به کشور‌های روسیه، آلمان و ترکیه بیان کرد: شرکت تعاونی تولید قدس زیرکوه از ابتدای آبان تا پایان دی ماه امسال ۵۰ تن زرشک تازه و ۱۲۴ تن زرشک خشک از کشاورزان خریداری و از این میزان ۳۸ تن زرشک خشک را به کشور‌های اروپایی و همسایه صادر کرده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار داشت: این نخستین بار در استان است که یک شرکت تعاونی در شهرستان‌های استان به خارج از کشور محصول صادرات می‌کند و زرشک تولیدی در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی ارسال شده است.

او با اشاره به اینکه شرکت تعاونی تولید روستایی قدس زیرکوه یک هزار و ۳۶۵ عضو دارد، تصریح کرد: این کارخانه ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی، صندوق کارآفرین امید و تسهیلات مشارکتی به آن تعلق گرفته است.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی  ادامه داد: علاوه بر صادرات و فروش محصولات استراتژیک شامل زرشک، زعفران و عناب، برای بسته بندی و فروش محصولات خشکبار و حبوبات نیز برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون روستایی خراسان جنوبی خرید زعفران خرید توافقی صادرات و فروش ضیائیان احمدی خرید زعفران شرکت تعاونی خرید توافقی خرید حمایتی تن زرشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.
به گفته دشتبانی، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.
روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.
برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس