Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@09:45:06 GMT

دولت به دنبال تامین امنیت شغلی کارگران است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۰۹۱۵۰

دولت به دنبال تامین امنیت شغلی کارگران است

رییس دفتر رییس جمهور گفت: دولت به دنبال تامین امنیت شغلی کارگران است و معتقدیم افراد شاغل در بنگاه‌های اقتصادی نباید نگران قراردادهای سالیانه خود باشند.

به گزارش ایمنا، محمود واعظی در آیین از سرگیری فعالیت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در ساری اظهار کرد: سیاست دولت در کنار ادامه روند فعالیت واحدهای تولیدی، حفظ امنیت شغلی کارگران است، چون حفظ امنیت شغلی کارگران برای دولت مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برای دولت خیلی مهم است که کارگران عزیز کشور برای آینده شغلی خود احساس امنیت داشته باشند و باید مطمئن باشند که سیاست دولت تدبیر و امید ادامه روند فعالیت واحدهای تولیدی است و برنامه ما در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی اشتغال زا جدی است.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: در شرایطی که دشمنان و در راس آنها آمریکا به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی از طریق اقتصاد کشور است راه مقابله با این هجمه و ناکام گذاشتن دشمنان هم فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی غیرفعال است.

واعظی با قدردانی از عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران به خاطر بازگرداندن ده‌ها واحد تولیدی راکد به چرخه تولید، افزود: استان مازندران با مردمان خوب و پرتلاشش لایق خدمات بیشتر دولتمردان است و ما نیز تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات استان انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به توقف تولید در کارخانه چوب و کاغذ مازندران به عنوان یکی از واحدهای بزرگ تولید کاغذ کشور و خاورمیانه از مدت ها پیش به خاطر مشکلات، اظهار کرد: بسیار خوشحالم از اینکه این واحد تولیدی بزرگ که یکی از محصولات مهم مورد نیاز کشور یعنی کاغذ را تولید می‌کند با تلاش‌های انجام شده در سطح استانی و ملی دوباره به چرخه تولید بازگشته و کارگران شاغل در این واحد تولیدی مشغول فعالیت شدند.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: اینکه کارخانه ای به این بزرگی با امکانات فراوان که محصول آن جزو کالاهای اساسی و ضروری کشور است، با مشکل مواجه شده بود، ناراحت کننده بود و با دستور رئیس جمهوری برای رفع مشکل این کارخانه، جلسات متعدد کارشناسی با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد و از طریق پیگیری مدیران ارشد استان، این واحد بزرگ صنعتی به مدار تولید برگشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 409337

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران دولت دوازدهم دولت یازدهم حسن روحانی محمود واعظی مازندران صنایع چوب اقتصاد مقاومتی تولید ملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امنیت شغلی کارگران رییس دفتر رییس جمهور واحدهای تولیدی واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۰۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الله فیروزی با اشاره به ضرورت تامین برق واحد‌های تولیدی و صنعتی با توجه به فرارسیدن فصل گرما، گفت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابتدا باید ظرفیت موجود را حفظ و سپس بستر را برای حضور مردم در این حوزه فراهم کرد که قطعی برق موجب آسیب به ظرفیت تولید می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید در راستای تامین نیاز مردم از قطعی برق مصارف خانگی خودداری شود تا مردم در کار‌های روزمره دچار مشکل نشوند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که آسیب‌های ناشی از قطع برق صنایع نیز متوجه مردم می‌شود، زیرا قطعی برق موجب بیکاری کارگران می‌شود و این موضوع به صورت مستقیم در معیشت خانوار اثرگذار است.   وی با اشاره به یکی دیگر از آثار نامطلوب قطعی برق، بیان کرد: از آنجاکه به دلیل قطعی برق، تولید در واحد‌های صنعتی کاهش می‌یابد، بازار با کمبود محصولات تولیدی این واحد‌ها روبه‌رو خواهد شد در نتیجه قیمت این کالا‌ها افزایش پیدا می‌کند، این موضوع نیز به صورت مستقیم بر مردم اثرگذار است مانند آنچه که در چند سال گذشته در حوزه فولاد و سیمان رخ داد.   فیروزی گفت: وزارت نیرو در تلاش است که از توانمندی کارخانه‌های بزرگ برای تولید برق استفاده شود که این موضوع هنوز محقق نشده و باید مشوق‌های بیشتر و بهتری برای این موضوع در نظر گرفت.   عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید زیرساخت‌های موردنیاز تولید مانند برق و گاز را تامین کرد، تصریح کرد: پذیرفته شده نیست که برای تامین مصارف خانگی به سراغ قطع برق صنایع برویم، زیرا قطعی برق در واحد‌های تولیدی نیز بر زندگی مردم اثرات نامطلوبی دارد.

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است