Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:17:58 GMT

نرگس های دست کاشت قیروکارزین به گل نشست

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۰۶۲۵

نرگس های دست کاشت قیروکارزین به گل نشست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی افزود: این نرگس زار با استفاده از تسهیلات کم بهره اشتغال توسعه پایدار روستایی و در اراضی واگذاری کاشته شده است که درآمد ۷۰۰ میلیون ریالی برای کشاورز پیش بینی می‌شود.

او تصریح کرد: نرگس‌های این مزرعه از رقم شهلا ۶ پر بوده که بیش از ۵۷۰۰ کیلو گرم پیاز در این مزرعه کاشته شده و توسط سیستم آبیاری تحت فشار از نوع بارانی مشروب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با اشاره به اینکه کاشت نرگس در اراضی با خاک‌های درجه ۲ و کیفیت زراعی پائین مقرون به صرفه بوده و موجب افزایش بهره وری از منابع موجود می‌شود، اظهار کرد: این شهرستان توانمندی بالایی برای تولید گل نرگس و انواع گیاهان دارویی دارد.

او با اشاره به اینکه گل نرگس در مراتع شهرستان از دیر باز وجود داشته و طی فصول زمستان در دسترس عموم قرار می‌گرفته است، بیان کرد: این نرگس زار‌ها توسط برخی از افراد سود جو مورد هجوم واقع و بعضا تخریب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ابراز کرد: این محصول درآمد خوبی نسبت به هزینه اولیه برای کشاورز دارد و نسبت به دیگر محصولات از هزینه تولید پایین‌تری برخوردار است.

معروف‌ترین نرگس زار طبیعی قیروکارزین در روستای کرد شیخ در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر قیر قرار دارد که هر ساله در فصول گل دهی نرگس‌ها مقصد طبیعت گردی شمار زیادی از شهروندان قیروکارزینی است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مزرعه نرگس شهرستان قیروکارزین نرگس زار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل