Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@09:26:50 GMT

رصد لحظه‌ای ماهواره «ظفر» امکان پذیر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۲۸۷۷

مرتضی براری در توئیتر نوشت: سایت «فضاجو» به عنوان اولین سایت بومی ردیابی و رصد ماهواره ها، برای رصد لحظه‌ای ماهواره «ظفر» توسط دانشجویان نخبه کشور طراحی و اجرا شد.

اخبار اجتماعی - وی گفت: این سایت در دو آدرس http://fazajoo.com و http://fazajoo.ir ، مستقل از سایت‌های خارجی، موقعیت لحظه ای ماهواره ظفر را اطلاع رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براری ادامه داد: این وب‌سایت با همت دانشجویان خلاق و به صورت خودجوش طراحی و راه اندازی شده و هم اکنون نیز در حال تکمیل و بهینه سازی است. در این زمینه از پیشنهادات و نظرات همه استقبال می کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره سنجشی «ظفر» گفت: طی ۶ سال گذشته متخصصان ما در حال گذر از گام اول (مدار تحقیقاتی) به گام دوم (مدار عملیاتی) بودند. در این روند زیرساخت‌های لازم از قبیل ماهواره، ماهواره‌بر، پایگاه پرتاب، مرکز کنترل و هدایت، ایستگاه زمینی و آزمایشگاه‌ها ارتقا داده شده است و تلاش می کنیم گام‌های بعدی با سرعت بیشتر برداشته شود.

براری در پاسخ به اظهارات یکی از کاربران توئیتر که مدعی شده بود ماهواره‌ از سکو پایین آورده شده است، تاکید کرد: این خبر صحت ندارد. تمام مراحل و فرآیندهای پرتاب ظفر به صورت شفاف اطلاع رسانی می شود.

وی از مخاطبان خواست اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند.

 قرار است ماهواره سنجشی «ظفر» با ماهواره بر ایرانی «سیمرغ» تا پایان هفته جاری به مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین ارسال شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: توئیتر ماهواره ظفر اخبار اجتماعی توئیتر سازمان فضایی ایران ماهواره ماهواره ظفر لحظه ای ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوفالوی عصبانی شیر را به هوا پرتاب کرد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرقت شیر نر از ۲۰ کفتار (فیلم) عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب (فیلم) ترس شدید شیر نر از کروکودیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • بوفالوی عصبانی شیر را به هوا پرتاب کرد (فیلم)
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند