Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مسئولان دولتی هم سودجو هستند و می‌خواهند از قدرت نمایندگان استفاده کنند و همین سبب می‌شود نمایندگان بهارستان به صورت مستقیم و یا  غیرمستقیم آلوده شوند.

اللهیار ملکشاهی در گفتگو با ‌خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه افراد برای نمایندگی مجلس باید شرایط عمومی اولیه مانند تحصیلات، تدین، التزام به جمهوری اسلامی را داشته باشند، اظهار کرد: نماینده تراز انقلاب باید در سه حوزه شاخص باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کسی که نمایندگی ملت ایران را برعهده می‌گیرد باید بتواند در حوزه محلی، مطالبات و خواسته‌های مردمی که به او رأی داده‌اند را انعکاس داده و از حقوقشان دفاع کند، افزود: نماینده شاخص باید بتواند در کنار این وظیفه خطیر، در سطح ملی هم مردم را نمایندگی کند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگی ملت ایران در حوزه قانون‌گذاری و حسن اجرای قانون متبلور می‌شود و یک نماینده مجلس باید بتواند در طرح‌ها، لوایح و جریان قانون‌گذاری تخصص و کارنامه مقبول داشته باشد در این صورت است که مجلس ریل‌گذار خوبی برای حرکت دیگر قوا خواهد بود.

ملکشاهی با تصریح اینکه نماینده اصلح باید مواضعش در راستای منافع کشور باشد، گفت: باید بتواند براساس قانون اساسی در امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی در سطح ملی مؤثر باشد.

وی تسلط و آگاهی یک نماینده بر امور بین‌المللی را از دیگر شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب عنوان کرد و گفت: کشور ایران بیش از 40 سال همواره مورد تهدید و تحریم بدخواهان بوده و برخی اقدام‌ها علیه اتباع ایرانی توسط کشور و دولت‌های خارجی انجام می‌شود و یک نماینده باید بتواند از ملتش در مقابل این تهدیدها دفاع و برای ایفای حقوق کشورش تلاش کند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا در عراق گفت: حاج قاسم پیش از اینکه یک سردار بین‌المللی باشد یک تبعه ایرانی بود و نمایندگان باید در حد توانشان در این زمینه اظهار نظر، شکایت و پیگیری کنند.

ملکشاهی با تأکید بر اینکه پیگیری نمایندگان مجلس در چنین مواردی اثرگذاری بیشتری نسبت به دولت دارد، خاطرنشان کرد: سخن یک نماینده نشان دهنده مطالبه یک ملت و عصاره مردم است.

وی درباره دلیل فاصله گرفتن برخی نمایندگان مجلس از وظایف نمایندگی اظهار کرد: برخی کاندیداها با دارا بودن شرایط حداقلی نمایندگی وارد مجلس می‌شوند و با توجه به اینکه کرسی مجلس یک جایگاه رفیع است و شأن نمایندگان به لحاظ قانونی همتراز وزراست، وقتی افراد این شأن را نمی‌شناسند، بسیاری از مسائل را رعایت نمی‌کنند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی پختگی و ثبات شخصیت را از ملزومات نمایندگی مجلس عنوان کرد و گفت: برخی در مجلس اختیاراتی پیدا می‌کنند و با مسئولان مختلف ارتباط می‌گیرند و با توجه به اینکه سابق بر این چنین فضایی را تجربه نکرده‌اند، برایشان گرایش‌های زیادی ایجاد می‌کند.

ملکشاهی با تأکید بر اینکه ارتباط میان نماینده مجلس و مجری قانون لاجرم و دوطرفه است، خاطرنشان کرد: نماینده مجلس و مجری دولت در امور زیادی به یکدیگر نیازمند هستند و ممکن است این نیاز در رأی و رفتار آنان اثر بگذارد. البته برخی مسئولان دولتی هم سودجو هستند و می‌خواهند از قدرت نمایندگان استفاده کنند و همین سبب می‌شود نمایندگان به صورت مستقیم و یا  غیرمستقیم آلوده شوند.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس تراز انقلاب نمایندگان مجلس باید بتواند مسئولان دولتی نماینده مجلس یک نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901043

دیگر خبرها

  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند