Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@04:13:07 GMT

حاشیه‌های جذاب از روز ششم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۳۲۳۱

حاشیه‌های جذاب از روز ششم جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه

‍‍‍‍‍‍

ششمین روز از جشنواره فجر در سینمای رسانه با حواشی جالبی همراه بود که سعی شده تمامی آن برای شما مخاطب گرامی ذکر شود.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا - سارا مسعودی،ششمین روز از جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با حواشی جالبی همراه بود. روزی که با «کشتارگاه» شروع شد؛ با پخش شهرآورد پایتخت، هیجان را به ارمغان آورد و در نهایت به «مردن در آب مطهر» رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سانس اول : تمجید میلاد دخانچی از بازی باران کوثری!

ششمین روز جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره در شرایطی آغاز شد که بنا به اعلام روابط عمومی جشنواره، اکران فیلم کشتارگاه از ساعت یک آغاز شده بود. کشتارگاه درامی اجتماعی است که به مسئله قاچاق گوشت می‌پردازد. نشست این فیلم در شرایطی برگزار شد که با توجه به شروع ساعت دربی بسیاری از اهالی رسانه در سالن سینما منتظر شروع مسابقه فوتبال و پخش آن بودند. شروع زود هنگام فیلم و استقبال سرد اهالی رسانه  باعث ناراحتی عباس امینی شده بود.او در بخشی از سخنانش گفت: برای جابجایی زمان پخش فیلم به دلیل همزمانی با فوتبال اعتراض کردیم اما به ما گفتند بر اساس آیین‌نامه نمی‌توانیم تغییری داشته باشیم».

در این نشست علاوه برعباس امینی ، امیر حسین فتحی و باران کوثری نیز حضور داشتند.

در بخشی از این نشست در پی طرح سوالی درباره بازی امیرحسین فتحی و تئاتری بودن این هنرمند، بحثی بین باران کوثری و امیر حسین فتحی بازیگران این فیلم و یکی از خبرنگاران پیش آمد.

از جمله حواشی جالب این نشست دفاع میلاد دخانچی از فیلم بود! او در تمجید این فیلم گفت :«به نظر من فیلم کشتارگاه بی نقص‌ترین فیلم جشنواره بود مسئله قاچاق را به خوبی می شناسد و به نقش مردم شناسانه سینما واقف است. امیرحسین فتحی نیز بهرام رادانی است که از قضا بازی بلد است و همچنین این فیلم نقطه عطفی در بازی باران کوثری بود.»

سانس دوم:کری خواندن آبی ها وقرمزها

یکی از جذاب‌ترین حواشی روز ششم پخش مستقیم بازی دو تیم پرسپولیس واستقلال بود که در دو سالن سینما ملت و فوردکورت سینما بود.

برخی از اهالی رسانه با پرچم‌های تیم محبوبشان در یکی از دومکان حاضر بودند! جالب تر آن که برخی با خودشان شیپور هم همراه داشتند! دیده‌ها حکایت از این دارد که بیشتر اهالی رسانه پرسپولیسی بوده وبعد از هر یک از گل های پرسپولیس  سالن سینما وفودکورت به مرز انفجار صوتی می رسید. عکاسان هم به صورت فعال در حال ضبط تصاویر تماشای این دربی بودند.

سانس سوم: روایتی از افغانستان برای سینما ایران

سانس سوم پخش فیلم ششمین روز جشنواره در ساعت هفت ونیم آغاز شد. این فیلم روایتی از اقدام برای مهاجرت چند نفر از جوانان افغانستانی را دارد.نوید محمدی نویسنده و کارگردان فیلم، ندا جبرائیلی، سوگل خلیق، متین حیدرنیا ، علیرضا آرا بازیگران، جمشید محمودی تهیه‌کننده و سایر عوامل فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» در نشست خبری این فیلم حاضر شده بودند.یکی از مهم‌ترین پرسش‌های خبرنگاران که به صورت مکرر پرسیده می‌شد نشان‌دادن تصویر سیاه از ایرانیان بود که محمودی  این گونه پاسخ داد: «اگر از برخورد ایرانی‌ها با مردم افغان ناراحت شدید، برداشت شخصی خودتان است. در فیلم من ایرانی‌هایی که نشان داده شده‌اند، قاچاقچیان انسان هستند».

یکی از حواشی این نشست اظهار نظر یکی از منتقدین در رابطه با انتخاب اسم «مردن در آب مطهر بود». این منتقد در بخشی از سخنان خود دین مسیح را همانند دین بهایی دانست که با واکنش اهالی رسانه روبرو شد.

نوید محمودی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده فیلمی با موضوع مدافعان حرم خواهد ساخت، گفت: «مدافعان حرم نسل دیگری از مهاجران هستند. در آینده فیلمی درباره مدافعان حرم و خارج از بحث شعاری خواهیم ساخت».

 مستند«زمستان است» و فیلم کوتاه «پاندای قرمز» آخرین اثرهایی بودند که در پردیس ملت به اکران در آمدند.

روز هفتم جشنواره تا ساعات دیگر در شرایط آغاز به کار خواهد کرد که حاتمی‌کیا و نیکی کریمی با فیلم « خروج » و«آتابای» از جمله مهمانان جشنواره سی وهشتم فیلم فجر هستند.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر 98 حاشیه های جشنواره فجر فیلم کشتارگاه فجر در سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر مردن در آب مطهر اهالی رسانه باران کوثری مدافعان حرم سالن سینما ششمین روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع

در نشست مشترک هیات رسانه‌ای ایران و عراق در بغداد بر لزوم اهمیت مسئله فلسطین و دفاع از ملت مظلوم تا پیروزی نهایی تاکید شد. در این نشست اعلام شد که استفاده از «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شده و آن‌ها باید از رژیم صهیونیستی به جای این واژه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، در نشست هیات رسانه‌ای بازدید کننده ایران به ریاست فرشاد مهدی‌پور، معاون رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با هیات کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق به ریاست علی الموید که در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه رسانه‌ای، مدیریت تولید محتوا، جلوگیری از اخبار جعلی و تشکیل اتاق فکر مشترک و همچنین بازتاب جهانی مراسم اربعین رایزنی و تبادل نظر کردند.

در این نشست فرشاد مهدی‌پور با تاکید بر اولویت دادن به مسئله فلسطین به عنوان اولویت جهان اسلام، پیشنهاد کرد رویداد بزرگی با حضور فعالان رسانه‌ای حامی فلسطین در کشور عراق برگزار شود تا از ظرفیتهای آحاد و افکار عمومی کشورهای اسلامی استفاده شود.

همچنین علی الموید، رئیس کمیسون رسانه و ارتباطات عراق نیز در این نشست ضمن تاکید بر گسترش روابط رسانه‌ای دو کشور ایران و عراق، پرداختن به اهمیت مسئله فلسطین را ضروری دانست و گفت: اربعین همیشه استمرار داشته است و دارد و مسئله فلسطین نیز تا پیروزی کامل امت اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: استفاده از کلمه اسرائیل در رسانه‌های عراق ممنوع شده است و بجای آن از رژیم صهیونیستی یا رژیم غاصب صهیونیستی استفاده می‌شود. فشارهایی از سوی آمریکا و برخی کشورها برای جلوگیری از اجرای آن وارد شد اما این مسئله قانونی و اجرایی شده است.

رئیس کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق در ادامه گفت: روز جمعه همه دانشگاه‌های عراق شاهد برپایی تظاهرات در حمایت و همبستگی با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که مورد سرکوب و ضرب و شتم قرار گرفتند بود.

وی همچنین درباره موضع دولت عراق بیان کرد: نخست وزیر در نشست سازمان ملل و همچنین گفت‌وگو با بایدن، دفاع مقتدرانه‌ای ملت مظلوم فلسطین کرد که بی‌سابقه بود.

الموید در ادامه با اشاره به برگزاری همایش کشورهای عربی در امارات متحده عربی در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: این همایش را به کارزار بزرگ عربی دفاع از ملت فلسطین تبدیل خواهیم کرد و به برخی کشورها اعلام کرده‌ایم و آن‌ها هم استقبال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • (عکس) تصاویری خاص و متفاوت از میلاد کی‌مرام سوژه رسانه‌ها شد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • واکنش باشگاه سپاهان به حواشی مرد حاشیه‌ساز
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟