Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-02@22:05:39 GMT

بهبود فضای کسب و کار مستلزم حذف قوانین زائد است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۴۰۵۶

بهبود فضای کسب و کار مستلزم حذف قوانین زائد است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رحیم سرهنگی با اشاره به مزیت‌های تشکیل شرکتهای کارآفرین اظهار کرد: یکی از محاسن و مزیت‌های راه‌اندازی شرکت‌های کارآفرینان ایجاد اشتغال مولد است چرا که با بکار گرفتن یک نفر دستکم برای سه نفر دیگر به شکل غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

وی ایجاد اشتغال مولد را نیازمند شناسایی، خلق فرصتهای شغلی و استفاده از ظرفیت اشتغال موجود دانست و گفت: کارآفرینان هر حوزه ممکن است تجربه‌هایی داشته باشند یا دانش یک حوزه را کسب کنند ولی مهم‌ترین هدف در بحث کارآفرینی و اشتغال قبل از شبکه‌سازی، مهارت ساختار شبکه است که فعالان هر حوزه باید با کسب مهارت های لازم و ایجاد کانونهای کارآفرینی، شبکه‌های متصل به هم را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار با بیان اینکه در حوزه توسعه کارآفرینی فرصت تجربه کردن را فراهم نکرده‌ایم، راه‌اندازی کافه‌های کارآفرینی و بنیادهای ملی توسعه کارآفرینی را گام بزرگی در راستای توسعه فعالیتهای کارآفرینانه و شکوفایی استارت‌آپها عنوان کرد.

سرهنگی ارائه خدمات مشاوره‌ای به کارآفرینان، برگزاری کارگاههای‌ آموزشی پرورش ایده، تشویق سرمایه‌گذاران به حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه و همکاری با دانشکده‌های کارآفرینی از طریق انتقال دانش و تجارب کارآفرینی را از جمله اقدامات وزارت کار در راستای حمایت از کارآفرینان و فعالیتهای کارآفرینانه در کشور برشمرد.

وی در پایان بهبود فضای کسب و کار در کشور را مستلزم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای زدودن قوانین زائد دانست و تصریح کرد: باید از کارآفرینان پیشرو و نوآور که در دنیا بازار فروش دارند و ضمن صادرات به اشتغال و ارزآوری کمک می‌کنند به طور ویژه حمایت کرد.

در راستای حمایت از کارآفرینان برتر و پیشرو، آیین‌نامه‌ای از سوی وزارت کار به هیات دولت ارسال شده که در آن مشوق‌هایی برای کارآفرینان در حوزه تجارت خارجی، سرمایه‌گذاری، مشارکت با شرکتهای خارجی و پیش‌بینی ویزا و خط سبز گمرکی درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ارزآوری بازار کار بخش خصوصي بيكاري استارتاپ تسهیلات بانکی بازار فروش صادرات کارآفرینی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد اگر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود نخست وزیر این رژیم جرأت نمی‌کرد قوانین بین‌المللی را به چالش بکشد.

به گزارش ایسنا، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اگر حمایت غیر اخلاقی و جانبدارانه آمریکا از رژیم اشغالگر نبود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جرأت نمی‌کرد با پافشاری بر تکمیل و ادامه تجاوز و ارتکاب کشتارهای جمعی بیشتر علیه ملت فلسطین مشروعیت و قوانین بین‌المللی را به چالش بکشد.

طبق گزارش سما، وی افزود: جانبداری کورکورانه آمریکا از اسرائیل و حمایت از آن در برابر مجازات و قوانین و مشروعیت بین‌المللی ثابت کرد که دولت آمریکا شریک جنایت‌های نتانیاهو است و مسئولیت کامل ادامه جنگ نسل کشی را بر عهده دارد.

ابوردینه از دولت آمریکا خواست فورا وارد مداخله شده و مقامات رژیم اشغالگر را به توقف جنایت‌های خود ملزم کند و مانع حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح شود که پیامدهای خطرناکی برای تمام منطقه و جهان خواهد داشت.

وی از جامعه بین‌المللی خواست فورا برای ممانعت از ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مجازات آن به دلیل جنایت‌های جنگی و نقض تمام قوانین بین‌المللی وارد عمل شوند.

بنیامین نتانیاهو سه شنبه گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم. احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم نیروهای ما برای ریشه کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد. این ایده که ما جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف خود پایان خواهیم داد، غیرقابل قبول است. ما وارد رفح می‌شویم و تمام گردان‌های حماس را با توافق یا بدون توافق در آنجا نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت