Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانی از وحدت و بصیرت است که موجب اقتدار و امنیت ملی کشور می شود و آحاد ملت با حضور در این راهپیمایی جواب محکمی به دشمنان انقلاب اسلامی خواهند داد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ اسفند امسال گفت: مجلس هرچه با اقتدار باشد توانایی بیشتری برای حل مشکلات کشور خواهد داشت و از این رو باید افراد متدین، انقلابی، متخصص و مردمی انتخاب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهچراغی در ادامه به به دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه علمی، نظامی و امکانات زیرساختی طی ۴ دهه گذشته اشاره کرد.

امام جمعه شهرری همچنین عنوان کرد: در آستانه اربعین شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش قرار داریم و ملت ایران باید یاد و نام این شهید والامقام را گرامی بدارند.

شاهچراغی در خصوص طرح معامله قرن که توسط ترامپ مطرح شده، گفت: معامله قرن جنایت قرن بوده که حتی سازش کاران با دشمن از این طرح پشیمان هستند و با پایداری کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت این معامله به نتیجه نخواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به وفات حضرت ام البنین(س) که روز تجلیل از مادران شهدا است، عنوان کرد: این مادر بزرگوار با تقدیم چهار فرزند خود الگویی برای مادران شهدا جامعه است که باید با تربیت فرزند انقلابی، میراثی گران بها از خود به جا بگذارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا انتخابات انتخابات مجلس انقلاب اسلامی خطبه های نماز جمعه ملت ایران انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟ | گره‌هایی که با انتخاب اصلح باز می شود

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: تکمیل گام نخستی که در روز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ از سوی مردم سربلند ایران برداشته شد، از ضرورت‌هایی است که اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۱ اردیبهشت ‌ماه ۱۴۰۳ را دوچندان می‌کند.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با همشهری آنلاین دراین باره با تاکید بر اینکه تشکیل مجلسی با پشتوانه قوی مردمی، راهگشای بسیاری از مشکلات و چالش‌های پیش روی کشور خواهد بود، گفت: نخستین نکته این است که دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در همه شهرهای کشور برگزار نمی‌شود و درمجموع رای‌گیری حدود ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد؛ بنابراین محدود شدن دایره کاندیداها، بر اهمیت حضور مردم در انتخابات افزوده ‌است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم افزود: در شرایطی که به‌طور معمول در تعداد قابل توجهی از حوزه‌های انتخابیه، رقابت بین تعداد کمی از کاندیداها جریان دارد و در بسیاری از حوزه‌ها از میان ۲ کاندیدا، یک کاندیدا انتخاب می‌شود، «انتخاب اصلح» اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه این موضوع انگیزه مضاعفی است که مردم را برای حضور، پای صندوق‌های رأی تشویق می‌کند، ادامه داد: دلیل این امر، آن است که در شرایط کنونی حتی می‌توان گفت رای مردم از دور نخست نیز مهم‌تر است و ترکیب نهایی نمایندگان شهرشان را مشخص خواهد کرد.

اهمیت راهبردی «انتخاب اصلح»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: موضوع دیگری که بر اهمیت حضور حداکثری مردم ۱۵ استان پای صندوق‌های رأی می‌افزاید، «تکمیل ترکیب مجلس» است.

مصباحی‌مقدم افزود: در واقع رأی تکمیلی مردم در دور دوم ترکیب نهایی خانه‌ملت را مشخص خواهد کرد؛ ترکیبی که نقشی راهبردی و تعیین‌کننده در ترسیم چشم‌انداز آینده توسعه و آبادانی کشور دارد.

وی عنوان کرد: باید درنظر داشت ۴۵ کرسی باقی‌مانده، نقش محوری در تعیین ترکیب مجلس دوازدهم دارد؛ بنابراین حضور مردم در انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌ماه به‌صورت مستقیم در ریل‌گذاری آینده کشور نقش‌آفرین است.

مصباحی‌مقدم با اشاره به اینکه «انتخاب اصلح» گزاره دیگری است که بر اهمیت حضور حداکثری مردم در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم می‌افزاید، ادامه داد: هرچه تعداد بیشتری از واجدان رای‌دادن، پای صندوق‌های رأی حضور یابند، افراد شایسته‌تری به مجلس شورای‌اسلامی راه می‌یابند.

وی تصریح کرد: در نتیجه چنین رویکردی، افراد قوی‌تر، مناسب‌تر و متخصص‌تری به قوه مقننه کشور راه می‌یابند و جایگاه مجلس در ساختار تصمیم‌سازی کشور رفیع‌تر از پیش خواهد شد. باید توجه داشت هرچه کارایی مجلس، به‌دلیل حضور افراد شایسته‌تر افزایش یابد، شاهد باز شدن گره‌های بیشتری از مشکلات موجود در کشور خواهیم بود.

انتخابی سهل، اما مهم

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: معتقدم مردم ۱۵ استانی که کاندیداهای آنان در دور دوم انتخابات مجلس حضور دارند، با وجود اینکه انتخاب سهل‌تری پیش رو دارند، درعین‌حال رای‌شان حتی «مهم‌تر» از دور نخست خواهد بود. «سهل» از این‌نظر که برخلاف دور نخست که با گزینه‌های متعددی مواجه بودند و انتخاب اصلح را برایشان سخت کرده بود، در این دور با گزینه‌های محدودتری مواجه هستند که انتخاب گزینه مناسب را آسان‌تر و در عین‌حال «مهم‌تر» می‌کند.

مصباحی‌مقدم افزود: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که حتی انتخاب ۱۰ نماینده زبده و توانا هم می‌تواند روند حرکتی مجلس را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ چه رسد به ۴۵ نماینده که باید در دور دوم انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: تجربه چند دور حضور در مجلس به من اثبات کرده‌ وجود چهره‌های شاخص و توانا در مجلس می‌تواند بر تصمیم‌گیری مجموع نمایندگان در قانونگذاری مناسب جریان‌ساز باشد؛ بنابراین اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رأی در دور دوم به هیچ‌وجه کمتر از دور نخست نیست.

کد خبر 850528 برچسب‌ها غلامرضا مصباحی‌ مقدم مجلس - انتخابات نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟ | گره‌هایی که با انتخاب اصلح باز می شود
  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • مردم حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشند
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • کاری که زنان با دختر دف‌نواز کردند! فرزند مطهری : «من مخالفتی نداشتم برخی زنان گفتند نباید دف بزند» می‌گویند لاک غلیظ داشته است (فیلم)
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد