Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد آشوری تازیانی در جمع نمایندگان اصناف و بازاریان با تاکید بر اینکه اصناف پشتوانه کشور هستند، اظهار کرد: نگاه شخصی من به مسائل مختلف، توسعه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسائل و مشکلات موجود، دردهای کهنه است، افزود: گره‌های کور این موضوع در حوزه قانونگذاری از مسیر مجلس باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشوری‌با بیان اینکه قوانین موجود دچار یکسری نارسایی شده است، خاطرنشان کرد: در برخی موارد، قانون تصویب شده و دولت موظف به اجرای آن است ولی به دلیل مغفول ماندن فرازهایی از آن، دچار مشکلات شده و برون‌داد آن در حوزه اجتماعی لمس می‌شود.

آشوری با تاکید بر اینکه عملکرد مجموع نهادهای نظارتی در حوزه تنظیم بازار و قیمت‌ها، هوشمندانه نبوده و گاهی نظارت احساس نمی‌شود، اضافه کرد: ماهیت کارهای نظارتی، پیشگیری از رخدادی است که منجر به هزینه شود.

وی خطاب به اعضای جلسه با اظهار اینکه شما یک تشکل مردم‌نهاد هستید و باید در توسعه ملی نقشی درخور و قابل توجهی داشته باشید، عنوان کرد: اصناف باید در تصمیم‌گیری و تبیین سیاست‌های کلان به ایفای نقش پرداخته و از ظرفیت کارشناسی افراد خبره این بخش استفاده شود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با اشاره به تصویب قانون بازگشت ۵۰ درصد مازاد درآمد مالیاتی هر استان به همان استان، گفت: ساماندهی امورات نیازمند درآمد پایدار است.

وی به حواشی ناشی از افزایش ناگهانی بنزین اشاره و عنوان کرد: در همین ماجرای بنزین، همه ما در مملکت فرافکنی کردیم، زیرا راجع به زمان و نحوه اجرا اشتباه بزرگی صورت گرفت و همه در آن دخیل بودیم، هر چند که در نحوه اجرا، دولت قبل بهتر عمل کرد و هزینه‌های کمتری برای کشور به دنبال داشت.

وی با اشاره به راهکار کاهش فشار مالیاتی بر صنوف، تصریح کرد: برای این مسئله در جلسه مجمع نمایندگان با استاندار هم‌اندیشی شد و تنها راهکار آن، انجام تعهد مالیاتی استان از طریق اخذ مالیات مربوط به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هرمزگان است.

آشوری با تاکید بر اینکه انجام مسئولیت‌های اجتماعی از سوی این بنگاه‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است،گفت: دلیلی ندارد پالایشگاه و سایر مجموعه‌های کلان اقتصادی مالیات را در تهران بپردازند.

وی با بیان به اینکه این رویه شروع شده و اکنون، مالیات مربوط به سه منطقه عملیات نفتی در فلات قاره شامل سیری لاوان و هنگام که در استان مستقر هستند، مالیات خودشان را در همین استان پرداخت می‌کنند.

آشوری با اشاره به اینکه هرمزگان امروز از حیث ظرفیت‌های نیروی انسانی رسمی و خصوصی متفاوت است و نیروهای باتجربه و با کفایت زیادی در استان داریم، تصریح کرد: باید ارتباط بین مرزنشین و حاکمیت تقویت شود، زیرا باعث اعتماد بیشتر می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: امروز هرمزگان به نقطه‌ قابل توجهی رسیده و توانمندی نیروی انسانی ما قابل اتکا است.

وی بیان کرد: نیروی بومی و غیر بومی ماندگار و هر کس عزم خدمت کرده، هرمزگانی است و باید مورد توجه باشد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش نیز با اظهار اینکه همیشه از لطف بازار و بازاریان برخوردار بوده‌ام، گفت: تلاشم این بوده که پشتیبانی کنم و امیدوارم در آینده هر کس نماینده هرمزگان شد، با تعامل منطقی به دنبال کارسازی و اثربخشی باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنزین تصمیم گیری های مالیات مجلس شورای اسلامی هرمزگان عضو هیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

وزیر فرهنگ با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در سازمان اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف طی سخنانی درباره فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی گفت: ما در جلسات متعدد و مختلف مرتبط با سازمان بعضا با این پرسش مواجه می‌شویم که فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی چیست که ناشی از عدم آشنایی با ماموریت های این سازمان است.

وزیر فرهنگی یکی از مهم‌ترین کارکردهای سازمان اوقاف را افزایش میزان بهره‌وری و رشد محصولات و افزایش ارزش تولیدات وقفی عنوان کرد و اظهار داشت: نکته مهم این است که مجموعه اوقاف وابستگی ویژه‌ای به بودجه دولتی ندارد و در واقع نیات واقفین را نمایندگی می‌کند و مردمی‌ترین بخش متصل به حاکمیت است و مردمی‌ترین وجه حاکمیت را نمایندگی می‌کند.

او ادامه داد: سازمان اوقاف جایی است که مردم با انگیزه کسب ثواب بخشی از بهترین دستاوردهای زندگانی خود را برای یک جریان سازنده عمرانی و بالنده وقف می‌کنند. آن وقت این مجموعه که این اتصال را به حاکمیت دارد و به این مجموعه معظم مردمی که آکنده از ایمان و باورهای الهی است، با این نگاه وظایفش را جلو می‌برد.

 

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

 

اسماعیلی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در این سازمان یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند.

او تصریح کرد: خروجی اصلی این سازمان کمک به حوزه‌های فرهنگ دینی است. این جریان که جریان تولید ثروت است بسیار اهمیت بالایی دارد و حالا این امر در دوره جدید با پیشرفت‌هایی که شکل گرفته می‌تواند به توانی چندین برابر گذشته به نتیجه برسد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حضور در اقتصاد دریا، حضور در عرصه شرکت‌های دانش بنیان امروز یک ضرورت است، ‌یادآوری کرد: رئیس جمهور امروزه در سفرهای خارجی دیگر میراث فرهنگی و فرش هدیه نمی‌دهند بلکه از محصولات تولیدی علم و فناوری هدیه می‌دهند. امروز ما در این حوزه بسیار سربلند هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در گذشته به توانمندی‌های ژئوپلتیک و منابع نفتی استناد می‌کردیم اما امروز مهمترین نقطه قوت ما تولیدات علمی است. وقتی امروز دقیق‌ترین موشک‌های نقطه‌زن را داریم دیدید که دنیا شگفت‌زده شد. حرکت پهپادها در آسمان چندین کشور، مانور قدرت فناورانه جمهوری اسلامی بود. آن مانور اقتدار چهل‌وپنج ساله‌ای بود که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به مردم عرضه کردند. همان شب بیش از 70 درصد مردم در نظرسنجی های مختلف گفتند که حس غرور به آن‌ها دست داده است.

او با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق،‌ گفت: پس از ابلاغ چندین استاندار کلانشهرها اعلام آمادگی کردند و اگر مدیریت به همین شکل جلو برود بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

وزیر فرهنگ سیاست مقاومت را افتخارزا ارزیابی کرد و اظهار داشت: این افتخار در همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد. همه می‌گفتند یک موشک به سمت اسرائیل رها شود کل اقتصاد از دست شما خارج می‌شود. ده‌ها موشک و پهپاد پرتاب شد و امروز شاهد هستیم وضعیت اقتصادی هم در مسیر آرامش قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • شاه کلید مهار تورم
  • شگفتی در فوتبال عربستان؛ تصمیم جنجالی الهلال
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور