Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@05:35:07 GMT

واعظی: راه مذاکره بسته نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۸۶۴۲

واعظی: راه مذاکره بسته نیست

محمود واعظی شامگاه جمعه در جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی استان گلستان در گرگان اظهار داشت: در دنیای امروز کشوری نیست که تمام مسایل را (خود) حل و فصل کند و باید با همه کشورها کار کنیم، من آینده ایران را روشن می‌بینم و از گردنه ایجاد شده از سوی دشمنان عبور خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: چون این فرد (ترامپ) را قابل اعتماد نمی دانیم، اول خاطر ما از برداشتن تحریم باید جمع شود و در قالب ۱+ ۵ می‌توانیم مذاکره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راه مذاکره در شرایط برابر و عادلانه بسته نیست، گفت: در کنار مقاومت برابر دشمنی‌ و فشار اقتصادی آمریکا درهای مذاکره را نبسته‌ و آمادگی داریم در شرایط برابر و عادلانه با گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم و تردیدی نداریم که از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: شرایط امروز کشور با وجود اعمال تحریم‌های همه جانبه به مراتب بهتر از سال گذشته است و این نشان می‌دهد که مسیر  انتخاب شده از سوی نظام و حرکت به سوی خودکفایی و افزایش و رونق تولید در کنار مقاومت ملی، انتخاب درستی بوده که این راه همچنان ادامه دارد.

وی به وضعیت بازار کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته تصور ایجاد یک تحریم کوچک علیه کشور بازار را به هم می‌ریخت اما در شرایط کنونی و با وجود تصویب گسترده ترین تحریم ها، بازار کالا و ارز از ثبات برخوردار است.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: جنگ اقتصادی به راه افتاده علیه کشور فقط مختص دولت نیست و راه برون رفت همکاری، همفکری و اتحاد مردم، دولت و تولیدکنندگان است.

واعظی ادامه داد: تحریم و فشار اقتصادی موجب وارد کردن سختی و فشار بر تجار، مردم و دولت شد اما نباید اجازه دهیم این شرایط آمریکا را به هدفش برای زمین گیر کردن جمهوری اسلامی برساند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: تصمیم رهبری، دولت و مردم در برابر این تحریم مقاومت و پشتیبانی از یکدیگر است تا دشمن به اشتباه خود در اتخاد تصمیم اشتباهش پی برده و از راه در پیش گرفته بازگردد.

واعظی بیان داشت: آمریکا در ابتدای تحریم و فشار حداکثری علیه ایران ۱۲ پیش شرط برای مذاکره گذاشت اما اکنون که از اقدامات خصمانه خود نتیجه نگرفته بدون هیچ پیش شرطی خواستار مذاکره است.

در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی استان گلستان خواسته‌های خود را در حوزه های تسهیلات و حمایت در راه اندازی طرح های اقتصادی، حمایت از صنعت فرش دستباف، بیمه بافندگان، رفع مشکل صادرات گاز از مرز اینچه برون و حمایت از تولید نهال الونیا برای توسعه زراعت چوب در استان مطرح کردند.

شهر کوچک اینچه برون در استان گلستان دارای پایانه، بازارچه مرزی، گمرک و راه آهن بین المللی است و اخیرا با مصوبه دولت و مجلس به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد. 

استان گلستان بیش از ۸۰۰ تاجر بین المللی و عضو رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی دارد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا حمایت از تولید زمین فرش نهاد ریاست جمهوری ترامپ انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند