Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش زندی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون بارش برف در محورهای ارتباطی دیواندره - سقز و بانه - سقز گزارش شده است، اظهار داشت: تردد در برخی نقاط این مسیرها فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: با توجه به شدت بارش برف و وزش باد احتمال بروز کولاک در بسیاری از مسیرها از جمله محورهای منتهی به شهرستان‌های بانه، سقز، بیجار و قروه در روز جاری دور از احتمال نیست بنابراین توصیه می کنیم مردم از انجام سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندی تاکید کرد: سامانه ۱۴۱ اعلام وضعیت جاده‌ها در هر ۲ ساعت یکبار به روز رسانی می شود و مسافران می‌توانند به منظور مدیریت سفر خود از این سامانه اطلاعات لازم را کسب و سپس اقدام به انجام سفر در مسیرهای ارتباطی برون شهری کنند.

طبق پایش نقشه‌های هواشناسی آسمان کردستان از پنجشنبه گذشته بمدت پنج روز تحت تاثیر سامانه بارشی با احتمال ریزش برف، وزش باد شدید، بروز کولاک و سرما خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان پیشتر گفته بود براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های عددی، از اواخر وقت پنجشنبه ۱۷ بهمن تا دوشنبه ۲۱ این ماه یک سامانه بارشی فعال آسمان استان را فرا می‌گیرد.

علی پناهی افزود: این سامانه سبب بارش برف و باران (از روز شنبه عمدتا برف)، وزش شدید باد، در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف، مه و کاهش دمای هوا می‌شود و فعالیت آن در نیمه غربی شامل بانه، مریوان، سروآباد، منطقه اورامان، سقز و منطقه سرشیو از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی اظهار داشت: مقدار بارش‌ها بارش باران و آب حاصل از برف در نیمه غربی بطور متوسط ۴۰ تا ۷۰ میلی متر و در سایر نقاط نیز ۱۰ تا ۲۰ میلی متر پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: بارش برف و باران، وزش شدید باد حداکثر ۹۰ کیلومتر در ساعت، کولاک برف، مه و کاهش دید از مخاطره‌های این سامانه بارشی در استان است که اثراتی همچون لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در اثر کولاک و برف و مه، اختلال در تردد جاده و افزایش مصرف حامل های انرژی را در پی خواهد داشت.

‌طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح،  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان کردستان انرژی بارش برف و باران مسافران وزش باد انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سامانه بارشی سامانه بارش بارش باران بارش برف گردنه ها پیش بینی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با جدیت بکار گرفته شده ۲۰ نقطه از ۳۷ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار مصوب سال ۱۴۰۲، طی سال گذشته ایمن سازی و رفع شده است. - اخبار استانها -

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تلاش حداکثری برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در شبکه راه‌های استان اظهار داشت: 37 نقطه حادثه‌خیز در سال 1401 در استان مرکزی شناسایی و نقاط احصاء شده توسط کارگروه استانی، برای بررسی به کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارسال گردید که پس از بررسی‌های بعمل آمده، رفع این 37 نقطه ابتدای سال گذشته به این اداره کل ابلاغ شد.

وی افزود: پس از ابلاغ این 37 نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار، اقدامات لازم برای رفع این نقاط در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که با جدیت بکار گرفته شده، 20 مورد از این نقاط با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال رفع خطر و ایمن سازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: بر اساس تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، امسال هم در نظر داریم با به‌کارگیری تمام توان اجرایی و ظرفیت لجستیکی، 17 نقطه باقیمانده را تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا گامی ارزشمند در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در استان برداشته شود.

وی بیان کرد: برای ایمن سازی این 17 نقطه حادثه‌خیز باقیمانده حدود 85 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم با تأمین منابع مالی مورد نیاز، شاهد تسریع در روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی طرح ها باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، رفع 100 تقاطع هم‌سطح راه‌های روستایی با راه‌های فرعی و اصلی را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل برشمرد و گفت: براساس تأکید معاون اول ریاست جمهوری و پیگیری استاندار مرکزی و هم افزایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، در اقدامی جهادی با احداث روشنایی نقطه‌ای طی سال گذشته راه‌های استان مرکزی ایمن سازی شده است.

جهانی بیان کرد: علاوه بر فعالیت‌های یاد شده، اقدامات مختلف دیگری نیز با استفاده از توان اجرایی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها و ماشین آلات در اختیار انجام شده که از آن جمله می‌توان به اصلاح قوس، ترانشه برداری، اجرای شیب شیروانی، اجرای طرح راهداری محوری، احداث واریانت، تعریض پل‌ها، احداث روشنایی، نصب حفاظ های میانی و غیره شاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • محدودیت های ترافیکی ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در محورهای مواصلاتی کشور
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان