Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، نخستین رویداد استارت‌آپ‌ویکند دانش‌آموزی دختر مقطع متوسطه اول و دوم به همت استانداری بوشهر، اداره کل آموزش و پرورش استان، دانشگاه آزاد اسلامی استان، معاونت آموزش و مهارت‌های سمای واحد بوشهر، اداره کل محیط زیست بوشهر و مدرسه کسب و کار کالج ناپ به مدت سه روز با حضور ۹۰ شرکت‌کننده در سالن اندیشه واحد بوشهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد سه‌روزه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول و دوم ضمن آشنایی با فرآیند ایده‌پروری و اصول ابتدایی راه‌اندازی کسب و کار نوپا و فناورانه، به ارائه ایده‌های خود پرداختند و با تشکیل تیم‌ها به مدت پنج دقیقه به پیاده‌سازی ایده‌محوری خود پرداختند و با رأی‌گیری و نظر داوری، ۱۲ ایده برتر انتخاب شدند.

در مراسم اختتامیه این رویداد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه استارت‌آپ رویدادی است که کارآفرین را به سمت ایده‌پروری و خلق آثار جدید سوق می‌دهد، اظهار کرد: «هر جامعه‌ای بتواند ایده را به ساخت تبدیل کند آن جامعه موفق است و برای تبدیل‌ این ایده به واقعیت باید از فیلتری به نام تصور عبور کرد تا به واقعیت رسید.»

اسماعیل عبداللهی ادامه داد: «استارت‌آپ از گروه‌های کوچکی تشکیل شده که خدمات یا محصولات و ایده‌های نو را ارائه می‌دهند و نیازمند پشتکار و برنامه‌ریزی درست هستند و افراد در گروه‌ها کارهای تیمی را یاد می‌گیرند و موفقیت اغلب در کارهای گروهی است.»

وی رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی را پرورش فکر و خلافیت و ایجاد روحیه کارآفرینی در دانش‌آموزان و دانشجویان برشمرد.

باقر کریمی رئیس مرکز سمای بوشهر هم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راه حل و شهدای گرانقدر انقلاب، با ارائه نکاتی درباره نحوه حمایت از ایده‌های دانش‌آموزان در قالب طرح نوآورانه، حضور دانش‌آموزان در اینگونه رویدادها را زمینه‌ساز انتخاب رشته مؤثر و آینده شغلی کاراتر دانست.

انتهای پیام/

167 / 167 استارتاپ دانش آموزی دانشگاه آزاد بوشهر اسماعیل عبداللهی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد بوشهر دانشگاه آزاد اسلامی دانش آموزان دانش آموزی استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد

خیرالله رهسپار فرد،رئیس پارک علم و فناوری استان قم امروز در آیین اختتامیه رویداد استارتاپی شتاب که در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان قم در بخش‌های مختلفی درحال انجام وظیفه است.

وی اضافه کرد: ازجمله فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان قم می‌توان به فعالیت در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی، فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی و صنایع شیمیایی اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه رویداد شتاب در راستای شعار مهار تورم و رشد تولید آغاز شد، مطرح کرد: هدف نخست این رویداد تقویت ایده‌های دانش پایه است.

وی با بیان اینکه در این رویداد ارتباط پارک و دانشگاه‌ها تقویت شد، عنوان کرد: رکن اصلی و بازیگران اصلی این رویداد در آینده دانشجویان هستند درنتیجه افراد فعال‌تر جذب و حمایت می‌شوند تا با آموزش‌های لازم در ادامه خدمتی را ارائه دهند.

رهسپار فرد با اشاره به اینکه رویداد شتاب از آذرماه سال گذشته آغاز به کار کرد، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری رویداد ۱۳۸ ایده به دبیرخانه ارسال، ۱۵ ایده به مرحله نهایی و ۱۴ ایده مورد داوری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این ایده‌ها در حوزه‌های مختلف هستند، تصریح کرد: فراخوان اولیه رویداد شتاب با موضوع صنایع خلاق و فناوری اطلاعات بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه دو کارگاه برای متقاضیان گذاشته شده است، یادآور شد: یک دوره آموزشی پیوسته به مدت سه روز نیز برای صاحبان ایده برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت اساتید دانشگاه و فعالین پارک برای داوری استفاده شده است، بیان کرد: افرادی که در مرحله داوری از امتیاز لازم برخوردار شوند به عنوان ایده‌های برگزیده شناخته شده و به صورت مستقیم می‌توانند وارد پارک شوند.

رهسپار فرد اظهار داشت: اگر دانشجوی ایده‌دار جذب شود می‌تواند تیم‌سازی را انجام داده و هدف اصلی که مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها است را محقق کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد