Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمود علیگو سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره خشونت خانگی و زنانی که به خانه‌های امن مراجعه می‌کنند، گفت: نوع خشونت و سطح خشونت تعاریف متفاوتی دارد. در اورژانس اجتماعی، زنانی را داریم که با حکم قاضی به دلیل خشونت خانگی که علیه‌شان روا داشته‌ شده، از منزل خارج و به خانه‌های امن منتقل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خشونت علیه این زنان بیشتر در زمینه ضرب و شتم بوده است. در ۶ ماه نخست سال جاری ۵۹۱ نفر را در مراکز شبانه‌روزی دولتی در قالب خانه‌های امن پذیرش کرده‌ایم. همچنین در این مدت ۱۴۲۱ نفر از زنان در معرض خشونت خانگی در مراکز غیردولتی پذیرش شده‌اند.

علیگو بیان کرد: زنان خشونت‌دیده حداکثر به مدت ۶ ماه در این خانه‌ها نگهداری‌ می‌شوند. مددکاران و مشاوران در این مراکز تلاش می‌کنند این زنان با همسران‌شان سازش کنند و به زندگی خانوادگی‌شان بازگردند، اما چنانچه جان این زنان در خانه در معرض خطر باشد، قطعا اولویت ما حفظ جان این افراد خواهد بود.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۲۰ مرکز غیردولتی در قالب خانه‌های امن داریم و تلاش می‌کنیم این مراکز را گسترش دهیم. همچنین ۸ مرکز دولتی داریم که در تلاش هستیم آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

کد خبر 483091 برچسب‌ها سازمان بهزیستی خشونت خانگی زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهزیستی خشونت خانگی زنان سازمان بهزیستی خانه های امن خشونت خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه در صفحه کاربری خود در «ایکس» اعلام کرد: «جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است. بیش از ۱۰ هزار زن کشته و ۱۹ هزار زن نیز زخمی شده اند. روزانه ۳۷ کودک مادر خود را از دست می‌دهند. شرایط وحشتناک است. ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده با محدودیت شدید دسترسی به آب و امکانات بهداشتی مواجه هستند.»

دیگر خبرها

  • برنامه ۴ بازی باقیمانده استقلال و پرسپولیس
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان علیه زنان است
  • آنروا: جنگ در غزه همچنان جنگی علیه زنان است
  • آمار جالب توجه حریف استقلال در خارج از خانه