Web Analytics Made Easy - Statcounter

گذر فرهنگی نیاوران با هدف توسعه فضاهای فرهنگی و هویت‌سازی این منطقه برای مخاطبان در دستور کار قرار گرفت و مرحله دوم شامل اصلاح سنگ‌فرش های خیابان فرهنگسرا می‌شود. مرحله نخست با حضور مصطفی کاظمی مشاور شهردار و مدیرکل دفتر شهردار تهران، رضاکیانیان بازیگر سینما و تلویزیون، مرتضی کاظمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران و سیدعباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های نیاوران در پی بازدید پیروز حناچی شهردار تهران از فرهنگسرای نیاوران شهریور گذشته با حضور سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک و پیشنهاد «گذر فرهنگی نیاوران» از سوی سید عباس سجادی با تاکید به اهمیت بالای فرهنگسرا از جهت معماری و برنامه‌های مطلوب آن و با توجه به موقعیت جغرافیایی این مجموعه ارزشمند و فقر نسبی فضای فرهنگی در منطقه
یک ایجاد این گذر فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

مصطفی کاظمی در آیین بهره برداری گذر فرهنگی نیاوران با تأکید بر تعامل دستگاه ها اضافه کرد: دولت و شهرداری با همدلی و همپوشانی می توانند در توسعه مناسب شهری نقش مهمی داشته باشند. مرحله دوم گذرفرهنگی نیاوران بهسازی و سنگفرش خیابان جنوبی فرهنگسرا و همسان سازی آن با معماری  زیبای این بنای ارزشمند خواهد بود.
رضا کیانیان بازیگر نام‌آشنای سینما و تلوزیون نیز در آیین بهره برداری گذرفرهنگی نیاوران گفت: فرهنگسرای نیاوران مکان خاطره انگیزی است و روخدادهای مهم فرهنگی و هنری در آن برگزار می شود؛ ازین رو از ایجاد گذر فرهنگی نیاوران در این منطقه تهران بسیار خوشحالم.
 مرحله نخست این گذر، بهسازی و تغییر سنگفرش از بر خیابان و محوطه ورودی فرهنگسرای نیاوران تا محدوده حیاط اصلی و اصلاح زواید و حذف اضافات بر اساس اصالت‌های معماری این اثر ثبت شده ملی با نظارت و نظر مشاوران مرتبط معماری با این بنا بوده ‌است. این فرهنگسرا تنها فرهنگسرای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران است.

برچسب‌ها فرهنگسرای نیاوران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای نیاوران فرهنگسرای نیاوران فرهنگسرای نیاوران شهردار تهران بهره برداری مرحله نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری

مهرداد روحانی وزیری ،مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به تکمیل و بهسازی شهربازی فدک اظهار کرد: این شهربازی نوستالژی بعد از سال‌ها مذاکره و پیگیری امسال به شهرداری واگذار شد و با حمایت‌های سازمان سیما و منظر و آقای جوادیان بهسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

روحانی وزیری در ادامه به اقدامات انجام شده در بوستان ولایت اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ میلیارد تومان برای روشنایی این بوستان هزینه شد که تا اردیبهشت سال جاری به اتمام خواهد رسید، همچنین مشکلات ورودی این بوستان نیز حل‌شده و بخش زمین‌های بازی آن نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: برنامه منطقه برای سال ۱۴۰۳ این است که به پروژه‌های روبنایی بپردازد و زیباسازی و نورپردازی منطقه را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم ازنظر بصری نیز منطقه را به یک حد قابل قبولی برسانیم.

وی همچنین به معضل بافت فرسوده در منطقه سه شهرداری قم اشاره و اظهار کرد: تقریباً ۱۵ درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که برای توسعه آن پروانه را به‌صورت رایگان صادر می‌کنیم که به دلیل شبکه معابر فرسوده منطقه استقبال خوبی از طرف مردم نشده است.

وی افزود: بخش دیگری از این منطقه کاربری صنعتی دارد که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ مورد پروانه صادر شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۴۰۰ پروانه رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز