Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@20:01:47 GMT

گریه مادران و همسران شهدا دشمن‌برانداز است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۲۴۸۳

گریه مادران و همسران شهدا دشمن‌برانداز است

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین(س) با گریه سیاسی‌اش نهضت کربلا را نگه داشت، ادامه داد: گریه مادران و همسران شهدا تنها گریه عاطفی نیست، بلکه گریه سیاسی و دشمن‌برانداز است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلیمن محمدعلی نکونام 19 بهمن‌ماه در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا و نیز تجلیل از قرآنیان برتر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با اشاره به اینکه روح بلند شهدا ناظرند و همواره مادران، همسران و فرزندان خود را همراهمی می‌کنند، اظهار کرد: شهیدان نمی‌گذارند این عزیزان هیچ‌گاه احساس تنهایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانواده شهدا حیات خود را در مسیر خدا هزینه کرده‌اند، خطاب به خانواده شهدا، گفت: شما انسان‌های آسمانی و ملکوتی را پرورش دادید، تولی و تبری را حاکم کردید، حلال و حرام خدا را رعایت و جهاد کردید و اجازه ندادید در درونتان جایگاهی برای دشمنان خداوند پیدا شود.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه حضرت ام‌البنبن(س) یک جهادگر تمام عیار و پروش یافته مکتب حضرت زهرا(س) بود، تاکید کرد: خانواده شهدا از حضرت ام‌البنین(س) الگو گرفته‌اند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین(س) با گریه سیاسی‌اش نهضت کربلا را نگه داشت، ادامه داد: گریه مادران و همسران شهدا تنها گریه عاطفی نیست، بلکه گریه سیاسی و دشمن‌برانداز است.

وی با بیان اینکه ایمان می‌تواند دشمن را به لرزه بیندازد و در دل دشمن هراس ایجاد کند، تأکید کرد: امروز جامعه، مسئولان، دست‌اندرکاران، ولایتمداران و حامیان ولایی به بصیرت نافذ و ایمان پرصلابت نیاز دارند و لازم است که خدمتگزاران این نظام خداباوری و اعتقاد راسخ خود نسبت به حاضر بودن خدا در همه جا را تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: آنان که در رکاب ولی خدا می‌جنگند و در مسیر منویات ولی‌خدا حرکت می‌کنند، باید به خود ببالند.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه خون شهدا پایه‌های نظام اسلامی را تقویت کرده است، اضافه کرد: خون شهدا کاخ استکبار و استبداد را لرزانده و تا ریشه کن کردن ستم ادامه داد، امروز خون شهدا درخت اسلام را بارور کرده و این درخت در عراق، لبنان، افغانستان، فلسطین و همه جای جهان در حال ثمره دادن است.

وی با اشاره به اینکه امروز خون شهدا لرزه بر آمریکا ایجاد کرده است، امروز و در طول دوران انقلاب حاج‌قاسم‌ها داشته و داریم که در این مسیر قد علم کردند و از خون مبارکشان ثمره گرفتند.

امام جمعه شهرکرد خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: گاهی شما با نامهربانی‌هایی مواجه می‌شوید و دلتان برای مشکلات جامعه، اوضاع معیشتی و برخی نابسامانی‌ها می‌سوزد و نگران می‌شوید اما می‌دانید آنچه به دست آوره‌اید قابل مقایسه با این مسائل نیست و مشکلات نیز رفع خواهد شد.

وی در پایان از حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست کرد که به چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده و از نزدیک صحبت‌ها و مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران این استان را بشنود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری تجلیل از فعالان قرآنی تجلیل مادران شهدا مادران و همسران شهدا دهه فجر چهارمحال وبختیاری حضرت ام البنین س حضرت ام خانواده شهدا حجت الاسلام گریه سیاسی خون شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است