Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران درباره ناایمنی ساختمان‌های دولتی در تهران اظهار داشت: بررسی مساله ایمنی در ساختمان‌های با تعداد طبقات کم که عمدتا مدارس،‌ ساختمان‌های اداری و مسکونی هستند، براساس آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد ۲۸۰۰) انجام می‌شود و ساختمان‌هایی که قبل از ابلاغ این آیین‌نامه ساخته شده‌اند، باید خودشان را با این آیین‌نامه مقایسه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ساختمان‌های قدیمی که مطابق با این آیین‌نامه ساخته نشده باشند،‌ خود به خود از نظر قانون ناایمن شناخته می‌شوند و تعداد این ساختمان‌ها نیز در تهران زیاد است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ناایمن بودن بسیاری از ساختمان‌های آموزش‌و‌پرورش گفت: در شهر تهران در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ساختمان‌های آموزش‌و‌پرورش قدیمی هستند و عمدتا استاندارد ۲۸۰۰ را پاس نمی‌کنند و ناایمن هستند. از نظر سرمایه‌گذاری از سوی دولت، ‌شهرداری و آموزش‌و‌پرورش در شهر تهران خوب عمل نشده است.

هاشمی با بیان اینکه توجه دولت به شهرهای کوچک باعث غفلت از وضعیت ایمنی ساختمان‌های مدارس شهر تهران شده است، افزود: اقدام دولت برای رسیدگی به وضعیت شهرهای دیگر،‌ باعث شده است که وضع مدارس در شهرهای کوچک بهتر از تهران باشد و بودجه درستی برای تهران قائل نشده‌اند.

او ادامه داد: وضعیت مدارس اقماری اطراف پایتخت از خود شهر تهران بهتر است، از طرفی در شهر تهران نیز در طی سی سال گذشته در بعد ورزشی،‌ فرهنگی، مساجد و حسینه‌ها هزینه شده،‌ اما متاسفانه در حوزه مدارس هزینه نشده است.

هاشمی گفت: در جلسات شورای آموزش‌‌و‌پرورش که حضور پیدا می‌کنم، این مساله کاملا مشهود است که تهران از فقر فضاهای آموزشی ایمن رنج می‌برد و باید فکری برای این مساله کنیم.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: دولت،‌ آموزش‌و‌پرورش و شهرداری تهران باید نسبت به ایجاد مدارس ایمن حساسیت بیشتری به خرج دهد.

او در واکنش به اظهارات استاندار تهران مبنی بر لزوم واگذاری ۴۴ قطعه زمین در سطح مناطق ۲۲ گانه برای ساخت مدارس جدید از سوی شهرداری گفت: مخالف این اقدام نیستیم و اگر واقعا قدرت ساخت آنها وجود داشته باشد، حتما همکاری می‌کنیم تا این زمین‌ها در اختیار آموزش‌و‌پرورش قرار گیرند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران رئیس شورای شهر تهران ایمنی ساختمان آیین نامه آموزش و پرورش شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان

در این مراسم، رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدرسه شهید حجه فروش در ابعاد تربیتی و آموزشی مدرسه‌ای نمونه و در بین ۱۰ مدرسه برتر استان همدان و ششمین مدرسه با رشد معدل آزمون نهایی است.

مسلم مخفی، فرماندار همدان هم توجه به هر دو مقوله آموزش و پرورش را در مدارس خواستار شد و گفت: مدارس باید به همه ابعاد تربیتی بپردازند و آینده سازان و مادران و پدرانی تکامل یافته و تربیت شده را وارد جامعه کنند.

سیدجواد حسینی، فرمانده سپاه ناحیه همدان هم گفت: تعلیم و تعلم را معلمان به عنوان یک عبادت انجام می‌دهند و لازمه این امر داشتن عشق و علاقه و پدری و مادری کردن برای نهال‌های آینده کشور است.

شهید حمید حجه فروش، ۱۲ آذر ۱۳۳۶ متولد شد، و با شروع دفاع مقدس تدریس را رها کرد و به دنبال خدمتی دیگر رفت، آموزش و پرورش نامۀ برگشت او و دیگر معلمان به محل کارشان را ارسال کرد؛ اما به حضورش در سپاه و بسیج بیشتر احساس نیاز می‌شد. با ماندنش موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر