Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: صبر، استقامت، شهامت و شجاعت مادران و همسران شهدا نقش به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف داشته است.

حجت الاسلام  هادی صاحبقرانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: نام ‌گذاری سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا، فرصت ارزشمندی برای تجلیل از تلاش ها وازخودگذشتگی  های این قشر از جامعه در راه اسلام و پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به عنوان بنیان گذار انقلاب اسلامی بر تکریم مادران و همسران شهدائ تاکید ویژه ای داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز احترام و قدر دانی به این قشر از جامعه را همیشه سفارش کرده اند.  حجت الاسلام صاحبقرانی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دیدار امام خمینی (ره) بایکی از  مادران شهدا که چهار فرزند او در راه انقلاب و پاسداری از آرمان های کشور شهید شده بودند،پس از جاری شدن اشک امام (ره) مادر این چهار شهید عنوان می کند که ما این شهدا را تقدیم انقلاب کردیم که اشک شما رو نبینیم و حتی اگر فرزند دیگری نیز داشتیم در این راه و مسیر تقدیم می کردیم که این موضوع نشان از جایگاه بزرگ و رفیع مادران شهداء است . وی تصریح کرد:  زنان، بویژه مادران و همسران شهدا  در پیروزی انقلاب اسلامی نقش های مهم و تاثیرگذاری را ایفا کردند و بستر ساز فعایت های مهمی بوده اند زیرا  فرزندانی را تربیت کردند که در مبارزه با استکبار و طاغوت بدون هیچ گونه ترس و هراسی حتی از جان و خانواده خود نیز گذشتند. مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: صبر، استقامت، شهامت و شجاعت مادران و همسران شهدا بود که باعث شد فرزندان برومند این کشور در چهار دهه گذشته  و در حال حاضر در خط مقدم نبرد با دشمنان حاضر شوند و اجازه ندهند کوچکترین دست درازی به سرزمین ایران و مردم آن صورت بگیرد.  وی با اشاره به اینکه نجابت خانواده های شهداء بویژه مادران و همسران شهدا قابل تقدیر است، افزود: خانواده های معظم شهدا با حضور فعال خود در عرصه های مختلف همیشه موجب تقویت نظام شده اند و در پیروی از  ولایت فقیه و اطاعت از رهبری از هیچ خدمتی فرو گذاری نکرده اند. حجت الاسلام صاحبقرانی با اشاره به اینکه از نقش همسران شهدا در محافظت از کانون خانواده نیز نباید غفلت صورت بگیرد،  ادامه داد: از طرفی نقش مادر در خانواده اسلامی ایرانی بسیار پررنگ و برجسته است که در راستای محافظت از این نقش باید بسیار مراقب بود تا دشمنان نظام جمهوری اسلامی این نقش بزرگ را کمرنگ و کم اثر نکنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهید انقلاب اسلامی امام خمینی ره مادر شهید پیروزی انقلاب اسلامی مادران و همسران شهدا حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، برترین‌های هنر انقلاب اسلامی در استان خوزستان ویژه سال ۱۴۰۲ در آئینی با حضور خانواده شهدا، مسئولان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر معرفی شدند.

از سوی هیأت داوران متشکل از مسئولان و کارشناسانی خبره، برترین‌های هنر انقلاب در خوزستان در سال ۱۴۰۲ و همچنین چهره و هسته سال این عرصه انتخاب شدند.

در این مراسم «حجت الاسلام آرش نیک نژاد» هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

همچنین «علی اکبر فلاحیان» سرپرست گروه سرود زهرائیون به عنوان هسته برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد.

در بخش ادبیات پایداری هنرمند نویسنده» علی هاجری»، «حسین گلچین» و «بهنام کاوه» در رشته نمایش، «علی زارعی رضایی» در رشته شعر و در هنرهای تصویری «اُمید مدحج» و «سید مهدی ابطحی» در بخش دفاع مقدس و مصطفی محسنی برنده جایزه ویژه وعده صادق در بخش گرافیک؛ به عنوان شایسته‌های تقدیر هنر انقلاب استان خوزستان معرفی شدند.

پخش مستند به» رنگ جاودانگی» که گزارشی از برخی فعالیت‌های هنری شاخص استان خوزستان به شمار می‌آمد، سخنرانی علیرضا سمیعی پژوهشگر هنر انقلاب اسلامی، شعر خوانی حجت الله کفشیری، اجرای سرود حیدر علی حزباوی با موضوع وعده صادق و تجلیل از تعدادی از خانواده‌های معزز شهدا و همچنین خانواده مرحوم حاج احمد یلالی به عنوان پیشکسوت ادبیات پایداری آبادان و خرمشهر از دیگر بخش‌های این آئین بود.

کد خبر 6090505

دیگر خبرها

  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده