Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد تنوری در حاشیه یکصد و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با هدف بررسی پروژه‌ها و برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری شیراز، افزود: با توجه به اظهارات ریاست جدید سازمان مبنی بر عدم تائید پروژه‌های اعلامی در لایحه شهرداری و همچنین عدم تائید فهرست اخیر برنامه‌های سازمان، پروژ‌ه‌های پیشنهادی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مورد بازنگری و در جلسه آینده بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در این جلسه، برنامه‌ها و پروژه‌های نرم‌افزاری ارائه شده از سوی شهرداری مورد پذیرش قرار نگرفت چرا که پروژه‌های تعریف شده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی انطباق کامل با شرح وظایف و ماموریت‌های این سازمان نداشت.

تنوری با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری براساس سیاست‌ها و اساسنامه شورا باشد، افزود: در برنامه‌های پیشنهادی شهرداری این انطباق مشاهده نشد.

او تصریح کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز باید در راستای شرح وظایف و ماموریت‌ها مطابق با اساسنامه سازمان و همچنین در راستای سیاست‌های راهبردی شورای پنجم نسبت به اصلاح و تهیه فهرست پروژه‌ها و برنامه‌های فاخر و ارزشمند همراه با اختصاص کد اعتباری و بودجه لازم، اقدام کند.

تنوری، ناکافی بودن بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز را ایراد دیگری دانست که اعضای کمیسیون در جلسه جاری به آن اشاره داشتند.

او اضافه کرد: بودجه جاری، نسبت به گستردگی وظایف و ماموریت‌های این سازمان بسیار ناچیز بوده و در صورتی که شهرداری لایحه بودجه را با هدف افزایش بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصلاح نکند کارنامه عملکرد سازمان همچون سنوات گذشته رضایت بخش نخواهد بود.

تنوری با اشاره به اینکه در برنامه‌های پیشنهادی شهرداری به بخشی از مهم‌ترین وظایف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اشاره نشده است، گفت: بعنوان مثال معرفی و ترویج میراث معنوی شیراز بخشی از وظایف این سازمان است که هیچ پروژه و رویداد مهمی برای آن پیش‌بینی نشده است.

او با اشاره به اینکه این سازمان در سال‌های گذشته از عمل به وظایف اساس‌نامه‌ای خود به‌دور بوده است، گفت: با توجه به وظایف و ماموریت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، شهروندان توقعات قابل توجهی از این سازمان دارند و چنانچه شهرداری عزم جدی بر افزایش رضایتمندی شهروندان شیراز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دارد باید نسبت به افزایش بودجه این سازمان اقدام کند.

گفتنی است متمم بودجه سال ۹۸ شهرداری و بودجه عمرانی پیشنهادی سال ۹۹ در حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی مناطق یازده‌گانه نیز در دو جلسه گذشته کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز تصریح کرد: به منظور شفاف‌سازی و تسریع در بررسی لایحه متمم بودجه پیشنهاد شد شهرداری در سال‌های آینده لایحه متمم بودجه را با توجیهات موجود از قبیل علل انحراف، علل عدم اجرا و یا تاخیر در هزینه‌کرد قطعی پروژه‌ها به عنوان ضمائم لایحه به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه 99 سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز وظایف و ماموریت وظایف و ماموریت ها برنامه های سازمان سازمان فرهنگی کمیسیون فرهنگی لایحه بودجه متمم بودجه برنامه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

بهادری‌جهرمی گفت: الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است. - اخبار سیاسی -

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، درخصوص اظهارات مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، عنوان کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضایی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد