Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@15:16:45 GMT

۱۲۱ میلیون بشکه از میدان پارس در طول ۱۰ سال

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۳۳۳۹

 بیژن زنگنه وزیر نفت در برنامه قرار داد طرح بهبود بازیافت افزایش تولید بهره برداری از میادین نفتی پارسی و پرنچ، گفت: در واقع این پنجمین قرار داد است که امضا می شود و نوع قرارداد آن هم E&P است که در راستای استفاده از پتانسیل شرکت های اکتشاف و تولید مقرر گردیده است.

اخبار اقتصادی- او ادامه داد: هنر واقعی آن است که با امکانات موجود و بدون فشار به بودجه عمومی، با خلاقیت برای کشور ثروت‌آفرینی شود و این مهم در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت یکی از اهداف این طرح را اصلاح روش اجرای طرح‌ها و فاصله گرفتن از روش امانی و اجرا در قالب EPC/EPDبه‌معنای واقعی دانست و افزود: پرداخت به پیمانکاران بر اساس تکمیل زنجیره‌ای از کار خواهد بود.

زنگنه گفت:در شرایط تحریم باید شرکت‌های ایرانی را در بخش بالادستی نفت فعال کنیم تنها از یک روش استفاده نخواهیم کرد

او ادامه داد: این قرارداد، پنجمین قراردادی است که در سال‌های اخیر در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی امضا می‌شود. نخستین قرارداد در این زمینه قرارداد طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بود.

وزیر نفت بیان کرد: قرارداد میدان‌های آبان و پایدار غرب، سپهر و جفیر، پایدار شرق، دالپری و چشمه خوش نیز در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی امضا شده است.

او گفت: ۱۲۱ میلیون بشکه تولید تجمعی از میدان پارس و پرنج در طول ۱۰ سال است که رقم بزرگی است که درآمد آن با نفت ۵۰ دلاری بیش از ۴ میلیارد دلار خواهد بود.

زنگنه بیان کرد: خوشبختانه این کار از سوی شرکت اکتشاف و تولید انجام می‌شود، شرکت‌هایی که وقتی پیشنهاد تشکیل آن را دادم، برخی گفتند این شرکت‌ها گرگ‌زاده هستند، اما پس از چند سال بعد به آن افتخار می‌کنند، این آدم‌ها واقعا پرو هستند و چند سال دیگر آن را جزو افتخارهای خود می‌دانند.

وزیر نفت گفت:در شرایط تحریم باید شرکت‌های ایرانی را در بخش بالادستی نفت فعال کنیم و تنها از یک روش استفاده نخواهیم کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تحریم نفت زنگنه میادین نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها

طبق قانون اساسی و با هدف حذف شرکت‌های پیمانکار و واسطه و برقراری عدالت اجتماعی مقرر شد تا از واگذاری نیرو‌های قرارداد معین به شرکت‌های پیمانکار خودداری شود و دستگاه اجرایی به طور مستقیم با نیرو‌های خود قرارداد یکساله منعقد کنند. اما این قانون در برخی از شرکت‌ها همچنان به اجرا در نیامده است و موجب نارضایتی کارکنان آنها شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از متوقف شدن اجرای این قانون در سال ۱۴۰۳ در برخی از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد تا کارکنان از بلاتکلیفی رها شوند.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، لطفا مصوبه مجلس در خصوص قرارداد‌های مستقیم کارگران در دستگاه‌های اجرایی که قرار بود ۱۴۰۳ اجرا شود، اما مسکوت مانده است پیگیری شود تا از بلاتکلیفی خارج شویم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها