Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:57:22 GMT

زامبی‌های مجازی، اینترنت را مختل کردند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۴۲۶۸

زامبی‌های مجازی، اینترنت را مختل کردند

سجاد بنابی در توئیتر خود نوشت: در ساعت ١١:۴۴ امروز به دلیل حمله منع سرویس توزیع شده، اینترنت برخی اپراتورهای همراه و ثابت برای مدت یک ساعت با اختلال مواجه شد.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: با مداخله سپر دژفا و تلاش همکاران شرکت زیرساخت‌ این ارتباطات هم‌اکنون عادی شده است.

البته تعدادی از کاربران اعلام کرده‌اند هنوز اینترنت آن‌ها به حالت عادی بازنگشته و همچنان با اختلال مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملات دیداس مانند زامبی شروع می‌کنند به تخریب سیستم. ورودشان به قدری مرموز است که نمی‌توان حتی برای دفعشان راه‌حل قطعی پیدا کرد. حملات DDoS زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد زیادی درخواست به یک سامانه سرازیر می‌شود، زمانی که تعداد درخواست‌ها به اندازه‌ای باشد که پهنای باند سایت نتواند به آن پاسخ دهد، به قول معروف سایت داون می‌شود.

معمولا حمله به سایت و سامانه‌ها با فشار روی ضعف و آسیب‌پذیری‌های امنیتی سامانه‌ها اتفاق می‌افتد، اما حملات دیداس به این شکل نیست و بات‌های مهاجم از کمبود پهنای باند و منابع سرورها برای حمله سوء استفاده می‌کنند. از آن جا که ورود بات‌ها به سایت‌های مختلف توزیع شده است، آنها خیلی با کاربر قانونی تفاوتی ندارد؛ شاید به همین دلیل است که هنوز راه‌حل قطعی برای این حملات پیدا نشده است.

در شهریوری که گذشت تعدادی از کسب‌وکارهای حوزه ارز دیجیتال، مورد حمله قرار گرفتند؛ حملاتی که حجم آن تقریبا ۲۰ برابر استاندارد جهانی و از کشورهای دیگر انجام شده بود.

برچسب‌ها شرکت ارتباطات زیرساخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ارتباطات زیرساخت شرکت ارتباطات زیرساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند