Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@06:41:01 GMT

ثبت رشد ۳۸ درصدی تولید شمش آلومینیوم در دی ماه

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۴۶۱۰

به گزارش اکوفارس، این واحدها در ۱۰ ماهه امسال( منتهی به دی) در مجموع ۲۲۱ هزار و ۲۲۳ تن تولید داشتند که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افت ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

بیشترین میزان تولید شمش آلومینیوم در دی ماه امسال مربوط به ایرالکو( اراک) با رقم ۱۴ هزار و ۲۴۶ تن ثبت شد که در مقایسه با دی ماه ۹۷ افزایش دو درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه براین در ماه مورد بررسی بیشترین درصد رشد هم مربوط به هرمزال با تولید چهار هزار و و ۵۳۸ تن و رشد ۱۳۲ درصدی است که نسبت به دی ماه ۹۷ نشان می دهد.

براساس جداول آماری مورد بررسی در دوره این گزارش، ایرالکو با رقم ۱۴۶ هزار و ۹۳۹ تن بیشترین میزان تولید را ثبت کرد که نسبت به ۱۰ ماهه پارسال یک درصد رشد دارد.

پیش از این جداول آماری سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در دوره ۹ ماهه امسال ( منتهی به آذر) خبر از تولید ۱۸۵ هزار و ۵۷۰ تن شمش آلومینیوم داده بود.

تاسیس کارخانه آلومینیوم جنوب

ایران به منظور ارتقای میزان تولید آلومینیوم و یافتن جایگاه مناسب در این زمینه از سال ۱۳۸۲ تاسیس کارخانه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد در استان فارس را کلید زد که به منظور توسعه صنایع انرژی بر و با هدف صادرات، رفع فقر، افزایش اشتغال و استفاده بهینه از منابع عظیم گازی کشور با ظرفیت تقریبی یک میلیون تن در سال در سه فاز جداگانه برنامه ریزی شد.

چشم‌انداز پیش‌بینی شده برای شکل گیری این مجموعه، تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده آلومینیوم در کشور و قرار گرفتن در جمع چهار تولید کننده برتر آلومینیوم در خاورمیانه از راه توسعه ظرفیت تولید آلومینیوم برای ایجاد ارزش افزوده در بخش انرژی و دسترسی به بازارهای صادراتی است.

اکنون فاز نخست این مجتمع صنعتی با فعال کردن چهار دیگ (سلول‌های احیا) از مجموع ۲۵۸ دیگ آغاز شده و انتظار می رود تا قبل از پایان سال ۹۸ تعداد دیگ‌های فعال این واحد صنعتی به ۴۰ دیگ برسد،  این واحد صنعتی در سه فاز طراحی شده که ظرفیت تولید سالانه فاز نخست آن افزون بر ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم است که از این میزان ۱۵۰ هزار تن برای مصرف داخل کشور و مابقی صادر می‌شود.

آمارها نشان می دهد که میزان کل سرمایه گذاری این طرح یک میلیارد دلار است و اشتغالزایی مستقیم این کارخانه یکهزار و ۲۰۰ نفر درنظر گرفته شده است.

 هدف صنعت آلومینیوم ایران در ۱۳۹۹
 جمهوری اسلامی برای افق ۱۳۹۹ دستیابی به تولید ۸۲۳ هزار تن شمش آلومینیومی را هدفگذاری کرده که برای تحقق این مهم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری صرف می شود، صنعت آلومینیوم پس از سالها از شکل گیری  مثلث سه وجهی ایرالکو، المهدی و هرمزال، تبدیل به مربع چهار ضلعی می شود که آلومینیوم جنوب از یک ایده کلان روی کاغذ، تبدیل به یک ضلع تولید در این بخش می شود.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تن شمش آلومینیوم آلومینیوم جنوب میزان تولید نشان می دهد هزار تن دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال

تین نیوز

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: میزان بارگیری راه آهن لرستان در فروردین ماه امسال به بیش از ۳۵ هزار تن رسید که ۳۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، رحمت رحمت نژاد افزود: میزان تن کیلومتر مبدا مقصد طی فروردین ماه سال جاری در اداره کل راه آهن لرستان به ۱۶ میلیون تن رسید که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.

رحمت نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا بارگیری شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان بارگیری ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن، رشد ۴۰ درصدی دارد.

به گفته وی در سال ۱۴۰۱ تعداد واگن ها ۵۵۱۸ عدد بود که در سال گذشته ۷۸۲۴ واگن شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران