Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@05:31:03 GMT

تشخیص به‌موقع مهمترین گام در درمان سرطان است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۵۹۹۳

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مهدی شادنوش شنبه ۱۹ بهمن در آیین افتتاح مرکز شیمی درمانی جواد الائمه (ع) بیمارستان پیمانیه جهرم، این مرکز را یک پایگاه مهم برای فعالیت در حوزه‌های درمان، پژوهش و تحقیقات سرطان برشمرد و گفت: در مورد بیماری‌هایی نظیر سرطان، پژوهش و تحقیقات رکن بسیار مهمی است و می توان با انجام تحقیقات روند درمانی سرطان های شایع را ارتقاء بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرطان پستان، پوست و کلون از شایع ترین سرطان ها در شهرستان جهرم است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم با توجه به داشتن زیر ساخت های مناسب درمانی می تواند بسیاری از عوامل تاثیرگذار بر شیوع این بیماری‌ها را شناسایی و ریشه یابی کرده و از آنها پیشگیری کند.

شادنوش افزود: مهمترین گام در کنترل سرطان و کم کردن آمار ابتلا و مرگ و میر از این بیماری، غربالگری و تشخیص سرطان در مرحله اولیه است، که خوشبختانه این مهم از سال ها پیش در شهرستان جهرم توسط متخصصین این رشته انجام و گام‌های خوبی برای درمان بیماران سرطانی برداشته شده است.

وی نقش خیرین و تلاش‌های شبانه روزی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جهرم در توسعه زیر ساخت های درمانی این شهرستان ستود و گفت: خیرین انسان های بسیار بزرگی هستند که برای رفاه حال مردم گام های بسیاری برداشته اند و شهرستان جهرم به برکت نام و حضور این عزیران توانسته در امر سلامت پیشرفت های زیادی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مرکز شیمی درمانی جواد الائمه(ع) با همکاری خانواده مرحوم شیرزادی و حاج منوچهر رازقیان جهرمی و حاج اکبر رحمتی به عنوان خیران عرصه سلامت و با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان ساخته شده است‌.

این مرکز با ۲۰۰۰ متر مربع در سه طبقه بنا شده و دارای ۲۸ تخت شیمی درمانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت بهداشت سرطان شهرستان جهرم شیمی درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • زالو درمان می‌کند؟
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی