Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در انگلیس روز جمعه با دادخواست «شمیمه بیگم» مشهور به « عروس داعشی » برای کسب مجدد شهروندی انگلیس مخالفت و آن را رد کرد.

اخبار بین الملل- شمیمه بیگم ۲۰ ساله، یکی از دختر‌های مدرسه‌ای در شرق لندن بود که برای ملحق شدن به گروه تروریستی داعش به سوریه سفر کرد و به «عروس داعش» مشهور شد. شهروندی وی یک سال پیش و پس از آنکه در یکی از اردوگاه‌های پناهندگان در سوریه یافت شد، لغو شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمیمه بیگم پس از آنکه سه کودک خود را در سوریه از دست داد، خواهان بازگشت به انگلیس به منظور درمان شده بود. او مدعی شده بود پس از آنکه شهروندی او لغو شد، هیچ تابعیتی ندارد. او سال گذشته در سخنان خود اصرار داشت که گروه تروریستی داعش با شستشوی مغزی وی، کاری کرده اند تا به هرچه می‌گویند، اعتقاد پیدا کند.

وی به روزنامه تایمز چاپ انگلیس گفته بود: من اینجا نشسته بودم و فکر می‌کردم چقدر بایستی اینجا بمانم. به نوعی پذیرفته ام که باید اینجا بمانم و مجبور خواهم شد اینجا را به عنوان خانه دوم بپذیرم.

وی در ادامه تصریح کرده بود: از زمانی که من شهر باغوز (که قبلا تحت کنترل داعش قرار داشت) را ترک کردم، حقیقتا از همه چیزی که انجام دادم، پشیمان شدم. من چنین حسی دارم که می‌خواهم به عنوان شانس دوم برای زندگی، به انگلیس بازگردم.

طبق اعلام اسکای نیوز، تنها در انگلیس سلب تابعیت از فردی که مُحق دریافت شهروندی کشور دیگری باشد، قانونی است. کمیسیون درخواست تجدیدنظر امور مهاجران در انگلیس که امور امنیت ملی را بررسی می‌کند، گفته شمیمه بیگم می‌تواند بجای این مسأله، برای دریافت شهروندی بنگلادش اقدام کند.

این در حالی است که وکیل شمیمه بیگم گفته او که فردی اصالتا انگلیسی-بنگلادشی است، فردی با ملیت بنگلادشی محسوب نمی‌شود و به همین دلیل بخاطر محروم شدن از تابعیت انگلیسی خود، فردی بدون تابعیت شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عروس داعشی داعش انگلیس انگلیس سوریه داعش عروس داعشی اعطای تابعیت شمیمه بیگم پس از آنکه عروس داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام (ره) امروز با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900309

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود