Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:18:19 GMT

همایش زن و حماسه در دماوند برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۶۳۶۸

همایش زن و حماسه در دماوند برگزار شد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز شنبه در این همایش که به همت موسسه معصومه (س)، شهرداری دماوند و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار گردید، ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، ماندگاری انقلاب اسلامی را از برکات خون شهدا دانست و اظهار داشت: اگر مادران و پدران شهدا نبودند ما از برکات و خیرات شهادت محروم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جوانان این مرز و بوم در هر برهه ای به میدان آمدند و برای حفظ آرمان های انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند و بدانید که این روحیه ایثارگری و شجاعت آنان به واسطه تربیت صحیح پدر و مادرانی است که همراهی حامی آنان بوده اند.

امام جمعه دماوند گفت: شهدا مدیون پدران و مادران و همچنین همسرانشان هستند تا جایی که برای ورود به بهشت صبر می کنند تا پدر و مادرشان وارد بهشت شوند؛ امید است بتوانیم راه آنان را زنده نگاه داریم.

آذر طرقی، مادر شهید مصطفی محمدمیرزایی از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دشمن همراه در تلاش است تا توطئه های خود را علیه ایران محقق کند و اگر بخواهیم مشت محکمی بردهان استکبار جهانی بزنیم باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن همچون سالهای گذشته حضور پرشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن از حضور مردم در صحنه می ترسد، گفت: شهدای ما انسان های بزرگ، زنده و جاویدی هستند و همیشه قلب آنان می تپد و امروز ما به آنان بشارت می دهیم که آرام و مطمئن باشید زیرا این ملت همواره در صحنه حضور دارند و هیچگاه در مقابل اهداف شوم دشمن سکوت نخواهند کرد.

این مادر شهید خاطرنشان کرد: آنچه سرلوحه ما است بیانات رهبر معظم انقلاب است و این ملت تحت هیچ شرایطی پشت ولایت فقیه را خالی نخواهد نکرد.

طرقی گفت: امروز پیام من به عروسک خیمه شب بازی - ترامپ - این است که ملت ایران آل سعود، اسرائیل و انگلیس نیستند؛ اگر چهل سال مقاومت و ایستادگی این ملت را در شرایط حساس دیده بودید هیچگاه چنین تصمیم احمقانه ای نمی گرفتید که سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش را به شهادت برسانید ولی بدانید این پرچمی که امروز به دست رهبر معظم انقلاب است با همت جوانان کشور به امام زمان (عج) تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زدن سیلی به دشمن اسلام، گفت: آنان باید بفهمند جای ماندن در خاورمیانه را ندارند؛ امروز دشمن از نام شهید سلیمانی، از چادر مشکی و حجاب زنان اسلامی می ترسد این ما هستیم که باید مراقب عفت و حجاب خود باشیم؛ تا زمانی که زنده هستیم این انقلاب را به دست نااهلان واگذار نمی کنیم.

فرحناز ایرجی، مسئول جشنواره فجر فاطمی نیز در این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره فجر فاطمی در واقع مرحله دوم جشنواره عطر ریحان است که این جشنواره دربهمن ماه سال ۹۶ با هدف رشد و ارتقا بانوان شهر درحوزه های فردی و اجتماعی برگزار شده که خوشبختانه با استقبال شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز مواجه گردید و هم اکنون شاهد برگزاری مرحله دوم آن هستیم.

وی ادامه داد: این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و معرفی زنان بعنوان سنگربانان عشق و ایثار برنامه های خود در سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و همایش زنان وحماسه و تکریم مادران و همسران شهدا آغاز نموده و تا روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه های متنوعی همچون نمایشگاه دستاوردهای بانوان، گارگاه آموزشی سبک زندگی ویژه نوجوانان و زوجین جوان و همایش زنان و سلامت را پیش بینی نموده است.

برچسب‌ها شهرستان دماوند اسرائیل قاسم سلیمانی ترامپ همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند اسرائیل قاسم سلیمانی ترامپ همایش شهرستان دماوند اسرائیل قاسم سلیمانی ترامپ همایش انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد گفتاورد ملی نخبگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در مراسم شصت و دومین سال جایزه البرز ویژه نخبگان و تجلیل از برگزیدگان علمی کشور (دانشمندان، فناوران، طلاب و دانشجویان) که در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: اثربخش بودن در اداره و در حل مسائل کشور مهمترین رسالتی است که نخبگان در شرایط کنونی برعهده دارند و این امر موضوعی خطیر است که بارها تکرار شده و بحث پیرامون آن بسیار است.

وی در ادامه نخبه‌پروری را از دیگر رسالت‌های مهم نخبگان بر شمرد و گفت: نخبه پروری همواره از جمله وظایف نخبگان بوده، و این مسئله نیز مطالبه‌ای است جدی که نخبگان و اساتید دانشگاه و حوزه شاگرد پرور باشند و همتاپروری کنند که این مهم به مدد اخلاق و صفات حسنه‌ای که که متصف به آن هستند اتفاق می‌افتد.

ضرورت تمدن‌سازی و تکرار آن در کلام رهبر معظم انقلاب

قائم بنیاد ملی نخبگان سپس با بیان ضرورت تمدن سازی و تکرار آن در کلام رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: به گفته رهبر انقلاب رسالت نخبگان عبور از شیب تندی است که در پیش دارند و باید از امکان خواستن و توانستن فرصت کنونی بهترین بهره را برد. اثرگذاری نخبگان در تمدن سازی بسیار مهم است و نخبگان باید در عرصه‌های داخلی و خارجی نقش خود را ایفا کنند.

سیدافقهی با اشاره به اعتراضات صورت گرفته در دانشگاه‌های مطرح دنیا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: نقش نخبگان در چنین شرایطی استفاده از بستر ارتباطی به وجود آمده و گفت‌وگو و روشنگری در جوامع است، اینکه هر یک به سهم خود پیام انقلاب و تمدن اسلامی را به گوش جهان و به ویژه نقاطی که تحت سیطره رسانه‌های پرقدرت و امپراتوری رسانه غربی است برسانیم، امروز فرصتی بی بدیل است و انتظار می‌رود نخبگان در این مقطع نقش خود را به درستی ایفا کنند.

نخبگان نقش خود در جدال تمدنی فهم و میدان عمل خود را تعریف کنند

وی به شرایط اقتصادی حاکم بر کشورهای توسعه یافته اشاره و بیان کرد: کشورهای توسعه یافته با بدهی‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، انحطاط اخلاقی و سقوط بنیان خانواده، حرف از اداره جهان می‌زنند و این در حالی است که حادثه غزه سبک فکر لیبرال دموکراسی حاکم بر این کشورها را به چالش کشید، فرصتی برای ما و ارائه مدل مردم سالاری دینی، مدلی که انقلاب اسلامی ۴۵ سال برای به ثمر رساندن آن تلاش کرده و اکنون علی رغم تلاش این کشورها، پرچم توحید و لا اله الا الله بلند شده است. از این رو امروز نخبه تراز کسی است که نقش خود را در این جدال تمدنی فهم و میدان عمل خود را تعریف کند.

سیدافقهی با تاکید بر ضرورت عبور از تقسیم‌بندی‌های حزبی و جناحی گفت: انقلاب اسلامی، پیشرفت، فناوری و اقتصاد را ابزاری برای رساندن انسان به کرامت خود می‌داند و این تفاوت انقلاب اسلامی با تمدن غرب است. آن چیزی که خط رهبری و امام است خط انقلاب اسلامی است که اکنون پیام خود را صادر کرده است. کسانی که امروز در منطقه می‌جنگند، پیام انقلاب را درک کرده‌اند و برای صدور پیام و آرمان آنکه کرامت انسانی است، پا به عرصه گذاشته‌اند.

گفتاورد ملی نخبگان؛ بستری برای تفاهم اجتماعی و رشد عمومی

وی در ادامه از اجرای برنامه گفتاورد ملی نخبگان در بنیاد ملی نخبگان و ایجاد ظرفیت برای نقش آفرینی نخبگان در حل مسائل اساسی کشور خبر داد و گفت: گفتاورد ملی نخبگان بستری برای شنیده شدن و تقویت ایده‌های نخبگانی فراهم می‌کند، تا هم بتوان مدیریت کشور را دانش بنیان کرد و هم با اطلاع رسانی مناسب، بستر تفاهم اجتماعی و رشد عمومی را ایجاد کرد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این برنامه تمام حوزه‌های نیاز کلان کشور از جمله حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و… را که ورود به آن وظیفه نخبگان است مد نظر قرار داده است، گفت: در بنیاد ملی نخبگان از همه ایده‌ها و نقطه نظرات نخبگان در راستای گره گشایی از رفع مسائل کشور استقبال می‌کنیم و تمام برنامه‌ها در همین راستا طراحی و برنامه ریزی می‌شود.

حمایت بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان جایزه البرز

وی ضمن تاکید بر اعتبار و قدمت جایزه البرز نیز گفت: بنیاد به عنوان نهادی حاکمیتی خود را موظف به حمایت از همه اقدامات معتبری می‌داند که در راستای تکریم و حمایت از نخبگان صورت می‌گیرد، از این رو برگزیدگان این رویداد به عنوان مخاطبان سطح یک بنیاد شناخته شده و حمایت می‌شوند.

سیدافقهی در پایان ابراز امیدواری کرد، جریان نخبگانی و توجهی که روز به روز در جامعه ما به نخبگان صورت می‌گیرد، اثرات و برکات خود را به نفع کشورمان ایجاد کند.

کد خبر 6099401

دیگر خبرها

  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • رویداد گفتاورد ملی نخبگان برگزار می‌شود
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند