Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:02:59 GMT

جشنواره خوراکهای بومی محلی در لاهیجان

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۶۸۸۷

جشنواره خوراکهای بومی محلی در لاهیجان

مشاورامور بانوان فرمانداری لاهیجان در باره این جشنواره گفت: در این جشنواره انواع غذاهای محلی ، کیک ، دسر و شیرینی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت که هدف از آن آشنایی با انواع غذاهای محلی است که در این جشنواره  ۴۰نوع دسر، ۳۰نوع غذای محلی و بیش از ۴۰نوع شیرینی طبخ و به نمایش گذاشته شد.

سمیه ابوالحسن پور افزود: این جشنواره به مدت دو سال است که به مناسبت های مختلف در شهرستان  لاهیجان برگزار می شود و در آن مردم با انواع غذاها محلی و طعم آنها  آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف این جشنواره را معرفی فرهنگ غذایی،آداب پذیرایی و جذب گردشگر با تاکید بر تنوع غذایی استان به عنوان یکی از شیوه‌های کارآمد جذب و ماندگاری گردشگران  بر شمرد.

وی یادآورشد: این جشنواره به مناسبت های مختلف در این شهرستان ادامه خواهد داشت.

بخاطر تنوع غذایی در گیلان شهر رشت در سال ۹۴ از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد( یونسکو) به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی انتخاب و در فهرست شبکه شهرهای خلاق یونسکو ثبت شد.

علت معرفی شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی، وجود ۲۲۰ خوراکی محلی، تنوع خوراک و فرآورده‌های غذایی محلی، فرآیند سلامت محور تولید غذای محلی از مزرعه تا سفره در گیلان  است که  برخی از غذاهای محلی معروف و خوشمزه گیلان شامل میرزاقاسمی ، فسنجان ، باقلاقاتق ، خورش آلو مسمای گیلانی، سیرقلیه و اناربیج هستند که در همه مناطق گیلان بصورت متنوع یافت می شوند و یکی از جاذبه های گردشگری گیلان محسوب می شوند.

برچسب‌ها فرمانداری لاهیجان گیلان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری لاهیجان گیلان دهه فجر فرمانداری لاهیجان گیلان دهه فجر غذاهای محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر بمناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان، جشنواره پخت نان و غذا‌های نان پایه با مشارکت ۸۰ شرکت کننده از نانوایان، کشاورزان و اهالی روستا‌های این شهرستان برگزار شد.

علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این جشنواره باهدف معرفی نان‌های باکیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های باکیفیت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی