Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، گفت: تا امروز موردی از بیماری کروناویروس در ایران ثبت نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پرویز قزلباش پیش از ظهر امروز در سمینار آموزشی کروناویروس جدید، گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا توانسته در سیستم بهداشتی دنیا یک چالش جدی ایجاد کند، نشان از اهمیت زیاد موضوع دارد و باید تمهیدات لازم را در این‌خصوص اندیشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی تا به امروز در رابطه با سه موضوع وضعیت اضطراری اعلام کرده که کروناویروس نیز یکی از این موارد است که نشان از اهمیت موضوع را دارد و ما در مواجهه با این مشکل با در نظر گرفتن جدی بودن مسئله باید به دور از استرس، با راه‌های مختلف، شرایط موجود را کنترل کنیم.

این مسئول تصریح کرد: کروناویروس جدید در ۷۰ درصد، ویژگی‌های ساختاری و ژنتیکی با کرونای قبلی داشته و در ۳۰ درصد، ویژگی‌ها با کروناویروس‌های قبلی متفاوت است که باعث شده این ویروس رفتار متفاوتی داشته باشد.

قزلباش در رابطه با ویژگی‌های این ویروس، گفت: کرونا ویروس، ویروس جدیدی است و زمان کافی برای ارزیابی رفتار آن نداریم و نمی‌دانیم چه رفتاری خواهد داشت، کرونا، ویروسی است که با سرعت بیشتر و تعداد کمی ویروس باعث انتقال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اظهار کرد: طبیعی است که این ویروس برای گروه‌های خاصی از افراد خطرناک‌تر باشد که اگر بتوانیم در بحث آموزش و پیشگیری به راه‌های ساده و خوب عمل کنیم، می‌توانیم این ویروس را کنترل کنیم.

این مسئول افزود: بیشترین تراکم ویروس در کشور چین بوده و خوشبختانه تا این لحظه در ایران مورد مثبتی گزارش نشده است؛ طی روزهای اخیر در زنجان ۶ مورد مشکوک به کروناویروس اعلام شده بود که ۳ فرد چینی و ۳ فرد ایرانی بودند که خوشبختانه نتیجه آزمایش‌ آنها منفی بود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران به دلیل استرس، ترس و وحشت به بیمارستان مراجعه می‌کنند که تیم بهداشت و درمان باید کاملا نسبت به موضوع آگاه باشند و بدانند با فردی که مراجعه کرده چگونه رفتار کنند و چه کاری انجام دهند و این قسمت از کار که قسمت عمده آن است با آموزش می‌تواند به بهترین صورت هدایت شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد