Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایش «برگشتن» به کارگردانی حسین مسافر آستانه در تالار چهارسوی تئاترشهر به اجرا درآمد.

این نمایش روایتگر داستانی است که شاید همه ما درباره آن شنیده یا خوانده باشیم. «برگشتن» از عزت می‌گوید که در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده، ولی هنوز مفقودالاثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عماد برادر عزت قصد ساختن پروژه‌ای تجاری در خرمشهر را دارد که بسیاری با این موضوع مخالف هستند و معتقدند جایی که قرار است مرکز تجاری شود، شهدای بسیاری شهید شده اند؛ اما عماد به این حرف‌ها گوش نمی‌دهد. مادر عزت منتظر برگشت اوست و روزهایش را با یاد او سپری می‌کند. نکته جالب این نمایش این است که مادران شهیدی را نشان می‌دهد که تنها مانده اند و کسی احوالی از آن‌ها نمی‌پرسد و هر کدام از این مادر‌ها یک دیالوگ مشترک دارند و  می‌گویند اگر پسرم بود.

نمایش «برگشتن» مانند یک پازل جلو می‌رود؛ پازلی که هر بازیگر تکه‌های آن را تشکیل می‌دهد. این نمایش پشت یک پرده توری روایت می‌شود و صحنه آن هم متشکل از چند جعبه مکعبی است. هر بازیگر دیالوگ خود را می‌گوید و می‌رود و داستان بسیار ساده و جذاب برای مخاطب روایت می‌شود.

عماد با مخالفت‌های بسیار پروژه تجاری خود را آغاز می‌کند؛ اما حین کار با جسد شهدای بسیاری مواجه می‌شود که سال‌ها خانواده‌هایشان چشم به راهشان بوده اند و از قضا عزت هم یکی از آن‌هاست.

این نمایش یک دیالوگ ماندگار دارد و آن هم جایی است که راشد به عماد می‌گوید «مردم خرمشهر نیازی به این پروژه ندارند، زیرا پولی برای خرید ندارند؛ به جای این کار خانه هایشان را درست کن» و عماد در جوابش می‌گوید «این به من مربوط نیست، زیرا من بخش خصوصی هستم». این دیالوگ در خود حرف‌های بسیاری را گنجانده است و نشان می‌دهد که بسیاری از ما راحت از کنار مشکلات هموطنان خود می‌گذریم، ولی از پول زیاد نمی‌گذریم.

نمایش «برگشتن» در دو روز اجرای خود با استقبال خوبی مواجه شد. این نمایش به نویسندگی خیرالله تقیانی پور و کارگردانی حسین مسافر آستانه و با بازی فرید قبادی، شیرین بینا، مجید رحمتی، علی غابشی، فاطمه رادمنش، ابتسام بغلانی، ماهان عابدی، طا‌ها عابدی و پونه شاملو روی صحنه رفت.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر ایران هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش کولبران برای نخستین بار در تلویزیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 در بخشی از سریال نون خ 5 ساخته سعید آقاخانی برای نخستین بار کولبران در تلویزیون در قالب یک مجموعه نمایشی، نشان داده شده‌اند و سختی کاری که می‌کنند، به تصویر کشیده شد. این سکانس‌ را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ببینید | نمایش تسلیحات غنیمتی روس‌ها در «پارک پیروزی»
  • نمایش کولبران برای نخستین بار در تلویزیون
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • نمایش موزیکال شازده کوچولو
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو