Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد شهید گیلان از رونمایی از نماهنگ «مادر آسمانی» با موضوع مادران شهدا در گیلان خبر داد و اضافه کرد: همچنین نماهنگ «مثل مهتاب» با موضوع همسران شهدا در گیلان تولید و از صداوسیما پخش شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 19 بهمن‌ماه در دیدار جمعی از مادران و همسران شهدای استان با نماینده ولی فقیه در گیلان که به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین(س) صورت گرفت، با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: حضرت ام‌البنین شخصیت بزرگ تاریخ اسلام است که زندگی خویش را وقف حمایت از ولایت کرد و با بردباری در برابر شهادت همسر و فرزندان در زمره فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نامگذاری سالروز وفات حضرت ام‌البنین تحت عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا، افزود: این نامگذاری نشان‌دهنده مقام و منزلت مادران و همسران شهدا به عنوان اسوه‌های صبر و حماسه و ایثار است و هرگز نمی‌توان نقش برجسته این قشر معظم را در مقاطع تاریخ پرافتخار ایران نادیده گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به تداوم نقش مادران و همسران شهدا در جبهه‌های مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت(ع)، تصریح کرد: نقش بانوان گیلانی در پیروی از ولایت و حفظ آرمان‌های امام و ارزش های دینی ویژه است.

پاکاری ادامه داد: بانوان گیلانی علاوه بر ایفای نقش برجسته در تربیت و حمایت و هدایت فرزندان برای حضور در میدان‌های جهاد و پشتیبانی از رزمندگان، حضور مستقیم در عرصه‌های مبارزه داشتند و در غیاب رزمندگان مدیریت خانه و تربیت یادگاران شهدا را با صبر و شکیبایی دنبال کردند.

وی با بیان اینکه ایثار و مقاومت مادران و همسران شهدا بعد از شهادت فرزندان و همسران باعث ناامیدی دشمنان شده است، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدا مایه عزت و آبروی نظام است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به وضعیت ایثارگری استان در حوزه بانوان، یادآور شد: گیلان هشت هزار شهید دارد که بیش از 1400 نفر متاهل بودند. همچنین 35 شهید زن، 73 جانباز زن و 340 رزمنده زن داریم که افتخار استان و کشور هستند.

وی تکریم مادران و همسران شهدا را از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و متذکر شد: بنیاد شهید خدمت به خاندان شهدا و کسب رضایتمندی آنان را وظیفه خود می‌داند و لذا در این راستا پایش سلامت والدین و همسران شهدا در دستور کار قرار دارد.

پاکاری از ضبط مستند تصویری از خاطرات خانواده‌های شهدا خبر داد و بیان کرد: تاکنون 800 مصاحبه تصویری با والدین شهدا تحت عنوان «سند افتخار» انجام شده که 75 درصد مربوط به مادران است.

وی با اشاره به وجود 55 حسینیه شاهد در گیلان با تولیت خانواده‌های شهدا، خاطرنشان کرد: 36 حسینیه توسط مادران و همسران شهدا اداره می‌شود. 60 درصد از 3000 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر استان نیز بانوان هستند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از رونمایی از نماهنگ «مادر آسمانی» با موضوع مادران شهدا در گیلان خبر داد و اضافه کرد: همچنین نماهنگ «مثل مهتاب» با موضوع همسران شهدا در گیلان تولید و از صداوسیما پخش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن مادران شهدا تکریم مادران و همسران شهدا مدیرکل بنیاد شهید گیلان وفات حضرت ام البنین رونمایی از نماهنگ خانواده های شهدا همسران شهدا شهدا در گیلان مادر آسمانی مادران شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند.

احمد حقی در یادواره شهدای دانشجومعلم که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان  برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجومعلم، گفت: هشت شهید دانشجومعلم به اسامی پرویز حسنوند، امیدعلی زیودار، سیدعلی‌رضا شفیعی نجفی، ایمان بابایی، جعفر دالوند، نظرعلی دریکوند، عبدالرضا جدیدالاسلامی و امیر فریدونی منتسب به پردیس علامه طباطبایی خرم‎آباد هستند.

وی با بیان اینکه نظیر این یادواره شهدای دانشجومعلم به‌مناسبت هفته معلم در پردیس آیت‌الله کمالوند، شهید میرشاکی، زینب‌کبری(س) نیز برگزار شده است، افزود: این یادواره‌ها مقدمه کنگره ملی شهدای دانشجومعلم استان لرستان است.

حقی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان لرستان و اینکه برنامه‌های مختلفی در این راستا در دست اقدام است که از جمله آنها می‎توان به یادواره شهدای دانشجومعلم، گردآوری اسناد و مدارک شهدای دانشجومعلم در قالب دایرةالمعارف اشاره کرد، گفت: هدف ما این است که یاد و خاطره شهدای دانشجو معلم به صورت مستمر زنده نگه داشته شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان از شهدا به‌عنوان شمع محفل بشریت، ستارگان آسمان هدایت و الگوهای جاودان زندگی یاد کرد و ادامه داد: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند که برای همیشه پیش چشم ما می‌توانند هدایتگر و راهنما باشند.

وی با بیان اینکه شهدا معلم هستند، اضافه کرد: شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند آنها بین ما بودند، در این فضا نفس کشیدند و در دوران جوانی به‌واسطه کمال معرفتی که به حق، حقیقت، دین، اخلاق و ارزش‌های والای الهی پیدا کردند بزرگ‌ترین تصمیم زندگی یعنی مجاهدت در راه حق و ایستادگی تا پای جان برای اعتلای ارزش‌های الهی را اتخاذ کردند.

حقی با اشاره به روایتی از مقام معظم رهبری درباره شهید دانشجو علم‌الهدی و یاران شهیدش، افزود: شهدا به ما آموختند که در مسیر حق و حقیقت هرگز نباید کوتاه آمد حتی اگر در این مسیر تنهای تنها ماندیم، حتی اگر هیچ امیدی به موفقیت نداشته باشیم باز هم نباید در این مسیر کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند، گفت: شهدا اسوه‌های همیشگی هستند و ما باید برای همیشه به‌عنوان الگو و اسوه از زندگی و شهادت آنها الگو و سرمشق بگیریم و راه آنها را ادامه دهیم.

این مراسم با تقدیر از خانواده شهدای دانشجومعلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان و اجرای سرود توسط گروه «نغمه‌های بهشتی»، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بسیج دانشگاه فرهنگیان لرستان و حضور در کنار مرقد شهید گمنام دانشگاه فرهنگیان به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان