Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ارشد وزیر امور خارجه بر ضرورت مبارزه با تروریسم و لزوم اجرای توافق سوچی تاکید کرد.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، «گیر او پترسون» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه بعدازظهر امروز (شنبه) با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار در خصوص آخرین  تحولات سوریه به‌ویژه موضوع ادلب، کمیته قانون اساسی، بازسازی کارگروه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان، آوارگان و سایر امور بشردوستانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار همچنین زمینه‌های همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد برای کمک به حل و فصل بحران سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در این دیدار با مرور آخرین تحولات سوریه به بررسی وضعیت ادلب پرداخت و بر ضرورت مبارزه با تروریسم و لزوم اجرای توافق سوچی تاکید کرد.

خاجی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر رعایت حفظ جان غیرنظامیان و جلوگیری از استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی تاکید و جهت کمک به حل و فصل اختلافات میان ترکیه و سوریه آمادگی دارد. 

همچنین طرفین بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه از طریق فرایند های سیاسی و گفتگوهای سوری- سوری تاکید کردند.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد که در چارچوب رایزنی های منطقه ای به کشورمان سفر کرده است، با ارائه گزارشی از برخی اقدامات و تحرکات صورت گرفته به‌ویژه ملاقات با مسئولان سوری، از حمایت جمهوری اسلامی ایران برای تداوم فعالیت های کمیته قانون اساسی قدردانی کرد.

گفتنی است، «پترسون» همچنین پیش از ظهر امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران سوریه بر آمادگی کامل کشورمان برای هر نوع همکاری در چارچوب احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

«پترسون» نیز در این دیدار دیدگاه خود در خصوص روند سیاسی و دیگر موضوعات مورد علاقه را با وزیر خارجه کشورمان مورد تبادل نظر قرار داد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد بحران سوریه تبادل نظر حل و فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان

ایمانی پور به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین ایران و ارمنستان، راهی این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سفارت کشورمان در ایروان، در سفری رسمی به دعوت ژانا آندریاسیان وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان، محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین دو کشور، راهی ارمنستان شد.

ایمانی پور از یکی از مدارس شهر ایروان که در آن زبان فارسی به دانش آموزان مقاطع مختلف تدریس می‌شد، بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید، از روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان ابراز خرسندی و از مقامات دولتی، مسئولان مدرسه و آموزگاران آن تقدیر و تشکر کرد.

ایمانی‌ پور با حضور در وزارت امور خارجه ارمنستان به همراه سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

واکنش سفیر ایران به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم