Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز به ۳۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۱۱۴ کُلِکتور با قطر ۸۰۰ میلیمتر تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیمتر نیاز دارد.

او در پاسخ به این سوال که تخصیص مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز در چه مرحله‌ای است، بیان کرد: برای اختصاص این مبلغ در انتظار اقدام و اجازه دولت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیات اظهار داشت: برای اجرای ایستگاه‌های پمپاژ، کُلِکتور‌های اصلی و همچنین ۹۰۴ کیلومتر شبکه اصلی جمع‌آوری فاضلاب، به مبلغی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه سیل فروردین امسال آثار مخربی را برای شبکه فاضلاب اهواز داشت، تصریح کرد: پس از وقوع سیلاب، آثار تخریبی آن به مرور زمان در اهواز ظاهر شد که از جمله آن می‌توان به ایجاد ۲۲۰ نقطه ریزشی با حجم و ابعاد بالا در اهواز اشاره‌کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: با پس رفت آب سیلاب به درون شبکه فاضلاب شهری، بخش قابل توجهی از خطوط دچار شکستگی شد و این شرایط پس از بارندگی ۲۵ آذر شرایط بدتری را به خود گرفت، به طوری که شاهد جاری شدن ۱۶ میلیون مترمکعب آب ناشی از بارندگی در سطح اهواز بودیم.

فاضل عبیات در ادامه گفت: یکی از دلایل به وجود آمدن این شرایط نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در کلانشهر اهواز است.

او با اشاره به فرسوده بودن بخش قابل توجهی از خطوط فاضلاب در اهواز، بیان کرد: طرح جامع فاضلاب این کلانشهر تاکنون تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از بین ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط اصلی و جمع کننده بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن قدمتی بالای ۴۰ سال دارند.

بر اساس این گزارش، در سیل فروردین امسال، ۷۵ کیلومتر شبکه فاضلاب اهواز نشست کرد که تاکنون ۷۰ کیلومتر آن بازسازی شد، اما در بارندگی آذر امسال نیز حجم بالایی از شبکه فاضلاب شهر اهواز دچار ریزش شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبگرفتگی در اهواز آب و فاضلاب شبکه فاضلاب اهواز طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در خرمشهر با شاخص ۱۱۱ و در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید اهواز به ترتیب‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
همچنین وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایستگاه حفاری و پست برق شماره سه اهواز، بهبهان، حمیدیه، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.
وضعیت هوای رامشیر و شادگان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس