Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:48:47 GMT

سیراف در اولویت طرح های پتروپالایشی است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۸۶۴۴

سیراف در اولویت طرح های پتروپالایشی است

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر درباره شرایط طرح پالایشی سیراف گفت: این طرح برای استفاده از مصوبه اخیر هیئت وزیران برای طرح‌های پتروپالایشی و پالایشگاهی از اولویت برخوردار است که طبق پیش بینی‌هایی که در گذشته برای آن شده با استفاده از خوراک میعانات گازی و تولید فرآورده‌های پالایشی و پتروپالایشی کلید خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره برنامه ریزی این وزارتخانه برای سازمان دهی خودروهایی که گاز LPG مصرف می‌کنند نیز توضیح داد: سوخت جایگزین بنزین برای ما همچنان CNG است و هنوز به این نتیجه نرسیدیم که هنوز LPG را به عنوان سوخت جایگزین به رسمیت بشناسیم تا برای آن برنامه ریزی سازمان دهی کردن داشته باشیم.

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره در نظرگرفتن سهمیه بنزین نوروزی برای دارندگان خودرو گفت: اگر به ما از سمت دولت ابلاغ شود این سهمیه بندی را انجام داده و تخصیص می‌دهیم که هنوز ابلاغی در این زمینه نداشته ایم.

وزیر نفت همچنین درباره شرکت کردن ایران در نشست اوپک که در آینده نزدیک انجام می‌شود، تصریح کرد: درباره پیشنهاد کاهش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای نفت نیز که از سوی کمیته فنی اوپک و غیر اوپک مطرح شده است نیز باید گفت که میزان کاهش تولید را تنها نباید با نگاه ریاضی و عددی دید بلکه هر کشوری می‌تواند دلایل خاص خود را برای کاهش تولید داشته باشد که دلایل پیچیده ای می‌تواند داشته باشد. به طور کلی ایران از کاهش تولید نفت به میزانی که اکثریت با آن موافق باشد، حمایت می‌کند.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا پرداختن به طرح توسعه صنایع پالایشی و پتروپالایشی به منزله حذف ایران از بازار نفت است؟ توضیح داد: خیر این چنین نیست؛ اما اگر بخواهیم چنین تصور کنیم که صادرات صرف فرآورده‌های نفتی می‌تواند به طور کامل تحریم‌ها را دور بزند و هیچ مشکلی نیز در این زمینه وجود نداشته باشد نیز صحیح نیست. ‌

کد خبر 4847569 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: اوپک بیژن نامدار زنگنه نفت ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران قیمت دلار نظام بانکی بورس وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت بازار سهام قیمت یورو وزارت صنعت معدن و تجارت اوپک نفت خام تورم کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام ناظر استانی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام از مبارزه بیولوژیک در مزارع دیم استان با آفات خبر داد.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و عرضه محصول سالم و عاری از بقایای سموم و به منظور کاهش خسارت کرم پیله‌خوار به عنوان یکی از آفات مهم و خسارت زای نخود، رهاسازی زنبور پارازیتویید براکون در مزارع نخود شهرستان بدره آغاز شده است. 

ناظر استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای ایلام گفت: با توجه به مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح جهش تولید در دیم زارها و تأمین بخشی از اعتبار کنترل بیولوژیک عوامل خسارت‌زای نخود، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مزارع نخود استان تحت پوشش این نوع مبارزه قرار گیرد. 
داودی‌نصر افزود: اجرای کنترل بیولوژیک یکی از مولفه‌های اصلی مبارزه تلفیقی آفات برای کاهش مصرف سموم، کاهش هزینه نهاده‌ها و تولید محصول سالم است و توسعه آن در دستور کار طرح ملی و مشترک جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است