Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از امروز وزش باد در سطح استان به ویژه نواحی مرکزی و نوار غربی استان آغاز می‌شود و سرعت وزش باد سه شنبه شب و روز چهارشنبه به اوج خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و غربی ۴۰ تا ۷۰ و مناطق شمالی و زاهدان ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد، گفت: انتظار می‌رود در نوار ساحلی استان نیز وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت روی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، مواج شدن دریای عمان و احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت و تأسیسات از جمله پیامدهای این باد شدید است. با توجه به سرعت وزش باد، در نقاط مستعد احتمال وقوع طوفان گردوخاک و اختلال در ترددهای جاده‌ای، ریلی و هوایی وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود اقدامات لازم برای کاهش خسارت ناشی از وزش باد اتخاذ شود. همچنین در ترددهای جاده‌ای به ویژه تردد در محورهای «زاهدان- نصرت آباد- بم» و «بم- ایرانشهر» احتیاط شود.

حیدری در بخش دیگری به ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود و نیمه شمالی و جنوب غرب استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: بارش‌های این سامانه از نوع باران و رگبار خواهد بود که انتظار می‌رود با توجه به حجم ریزش‌ها آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و پرآب شدن رودخانه‌های فصلی را در پی داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری شود. همچنین با توجه به احتمال برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرار گیری در فضای باز خودداری شود.

کد خبر 4848030

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی سیستان و بلوچستان محسن حیدری سامانه بارشی طوفان سیستان دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ایلام ویروس کرونا شهرکرد قزوین شیراز انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند گرگان بارش برف سیستان و بلوچستان سامانه بارشی سرعت وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح نارنجی، اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه، بارش‌های رگباری و بهاری در استان شدت می‌گیرد و موجب بارش رگباری باران، رعد و برق، گاهی وزش باد و در برخی مناطق تگرگ می‌شود.

او تاکید کرد: بارش رگباری در مدت زمان کم می‌تواند با مقدار زیاد باشد. 

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: این سامانه در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه برای مناطقی از استان به ویژه نواحی شرقی و نیمه شمالی و در شهرستان‌های آباده، بیضا، اقلید، بوانات، خرم بید (صفاشهر)، سرچهان، بختگان، استهبان، نی ریز و داراب پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: این سامانه در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه همه نقاط استان و شیراز را فرا می‌گیرد. 

حقیقت افزود: با توجه به اینکه اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلاب، احتمال طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، صاعقه و سقوط اشیاء بدون مهار از ارتفاعات است، توصیه می‌شود: در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفر‌های برون شهری، جابجایی عشایر، فعالیت‌های کوهنوردی و کار در ارتفاع احتیاط شود.

او بیان کرد: همچنین از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب، کانال‌ها و آب رو‌ها لایروبی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد