Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@05:59:48 GMT

آتش‌سوزی در پارک ملی بوجاق گیلان

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۹۱۹۹

آتش‌سوزی در پارک ملی بوجاق گیلان

رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر، از آتش‌سوزی ۲۷ هکتار از پارک ملی بوجاق در اثر وزش باد گرم خبر داد.

ابراهیم غلامی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به زمان آغاز آتش‌سوزی در اراضی پارک ملی بوجاق اظهار کرد: این آتش‌سوزی از چهارشنبه آغاز و تا امروز ادامه داشته و تاکنون ۲۷ هکتار از اراضی پارک ملی بوجاق دچار حریق شده که بیشترین میزان از این اراضی بوته و علفزار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام ارگان‌ها در تلاشند تا از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کنند، گفت: متأسفانه امروز از ساعت پنج عصر دوباره با شدت گرفتن باد گرم در منطقه، آتش شعله‌ور شده و تمام مسؤولان منابع طبیعی و آتش‌نشانی در تلاشند تا این حریق را خاموش و از گسترش آن به سمت منازل مردم جلوگیری کنند.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر با اشاره به عدم خسارت به حیوانات در پارک ملی بوجاق افزود: بر اساس آخرین اخبار، هیچ‌گونه از حیوانات در این پارک آسیب‌ندیده و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.

غلامی با اذعان به اینکه خطری اسکله شیلات بندر کیاشهر را تهدید نمی‌کند، بیان کرد: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در منطقه علفزار و نیزار بوده است هیچ تهدیدی اسکله را تهدید نمی‌کند هرچند سازه‌های اسکله شیلات از بتن است.

وی یکی از دلایل آتش‌سوزی اراضی پارک ملی بوجاق را بی‌احتیاطی گردشگران عنوان کرد و گفت: هم‌زمان با شروع باد گرم و مساعد بودن هوا قاعدتاً گردشگران زیادی به این منطقه آمده و قطعاً آتشی را روشن کردند لذا با وزش باد گرم این آتش‌سوزی گسترش پیداکرده و باعث آتش‌سوزی نیزار شد لذا ۹۰ درصد دلیل این اتفاق سهل‌انگاری گردشگران بوده است.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر با تأکید بر اهمیت پارک ملی بوجاق در رشد گردشگری منطقه افزود: با توجه به اینکه بیشترین میزان آتش‌سوزی مربوط به نیزار بوده با بارش باران سریع رشد می‌کند ولی اگر به جنگل‌ها سرایت کند آسیب بسیار زیادی به منابع طبیعی استان وارد می‌شود.

غلامی با درخواست از مردم برای رعایت به نکات ایمنی در مناطق جنگلی تصریح کرد: در رسانه‌های مختلف هشدار در رابطه با وزش باد گرم داده‌شده و به آنان گفته شد که از آتش روشن کردن امتناع کنند ولی عده‌ای به این نکات توجه نکرده و این مشکلات این شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/002zRh

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گیلان اراضی پارک ملی بوجاق آتش سوزی وزش باد گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • عکس هوایی از روستای چوبی شفت قبل از اینکه در آتش بسوزد!
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد