Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی‌اصغر فضیلت شنبه شب در گفت و گوی خبری در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود افزود : پیشنهاد می شود از طریق کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درخواست ایجاد این تشکل داده شود ، از آنجا که این شهرستان دارای فرمانداری ویژه است ، می تواند کار ثبت آن را هم انجام دهد.

  وی هدف از ایجاد چنین تشکلی را شناسنامه دار و رسمی شدن فعالیت آن خواند و گفت: فعالیت چنین تشکلی از سوی هیچ مرجع قانونی نمی تواند محل ایراد باشد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان هم می تواند از آن حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فضیلت با بیان این که گفتمان سازی رسانه‌ای در شاهرود هنوز شکل نگرفته ، افزود : این امر موجب شده تا برخی رسانه ها در گرفتن آگهی، دستگاه های اجرایی را دور بزنند، موضوع مشکل آگهی ها در شاهرود در شورای اطلاع رسانی و اداری استان  مطرح خواهد شد، خبرنگاران هم برای گفتمان سازی این موضوع کمک کنند.

  وی جذب آگهی در مطبوعات محلی را سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواند و گفت:  روزنامه های سراسری شرایط بهتری برای جذب آگهی دارند، دستگاه های اجرایی براساس قانون می توانند آگهی هایشان را در سامانه معاملات دولتی بارگذاری کنند که البته این امر اختیاری بوده و الزام آور نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با بیان این که برغم گستردگی کار در فضای مجازی و نشریات محلی ، این اداره کل فقط یک کارشناس رسانه دارد، افزود: از اصحاب رسانه انتظار می رود تذکراتشان را به صورت نامه به مدیرکل یا بازرسی این اداره کل ارائه دهند.

  وی با بیان این که در حوزه فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۶ فعالیت مرتبط با حوزه رسانه است، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان حاضر است به شرط اعلام آمادگی خانه مطبوعات ، انجام این برنامه ها را تفویض کند که یکی از آن ها توزیع آگهی‌هاست، اما تاکنون از سوی خانه مطبوعات چنین درخواستی ارائه نشده است.

فضیلت درباره تجلیل از خبرنگاران هم گفت: این اداره کل براساس قانون مکلف است موسسه ها ، اشخاص حقیقی و حقوقی را حمایت کند ، و این حمایت شامل کسانی می شود که نشریه یا خبرگزاری را ثبت کرده و حسابرسی سالانه داشته باشند.

  وی تنها تشکل ثبت شده در امور رسانه  را خانه مطبوعات استان اعلام کرد و گفت:چنانچه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخواهد خدمتی به خبرنگاران بدهد ، این کار باید از طریق خانه مطبوعات انجام شود .

وی گفت: انتخاب اعضای خانه مطبوعات هم با خود کارکنان نشریه هاست و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش نظارتی دارد.

فضیلت با بیان این که از دوره کاری خانه مطبوعات هفت ماه دیگر باقی مانده ، ادامه داد: اعتباری که برای تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگاران اختصاص یافته بود به حساب خانه مطبوعات واریز شده است.

  وی رقم واریز شده به حساب خانه مطبوعات را ۵۰۰ میلیون ریال خواند و گفت: این تشکل وظیفه دارد این رقم را بین خبرنگاران توزیع کند.

  یکی از گلایه های خبرنگاران شاهرود پرداخت نشدن هدیه روز خبرنگار است. آن ها در نشست های مختلف این موضوع را مطرح کرده بودند.

 در شهرستان شاهرود 13 نشریه فعالیت می کند که گستره فعالیت برخی از آن ها استان های سمنان ،گلستان و مازندران است، علاوه براین همه خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری نمایندگی هایی در این شهرستان دارند. همچنین 70 کانون فرهنگی و هنری در این شهرستان فعالیت می کنند.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان شاهرود مازندران گلستان آگهی بازرگانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود مازندران گلستان آگهی بازرگانی شاهرود مازندران گلستان آگهی بازرگانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان خانه مطبوعات اداره کل خواند و گفت آگهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، احسان عابدی در مورد برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در راستای با سند یزد نوین اظهار کرد: سند یزد نوین ابتکار خوبی از سوی مسئولان اجرایی استان است که در حال حاضر به‌خوبی پیگیری می‌شود، برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد عنوان برنامه‌ای است که در رابطه با بخش فرهنگی سند یزد نوین در حال تدوین است.

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌هایی که استاندار و در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد انجام شده، قرار است بخش فرهنگی سند به‌طور ویژه دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برنامه پیشرفت فرهنگی استان هم‌ زمان به موازات برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی پیش میرود، تاکنون به موازات تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان کار را پیش برده‌ایم، پیش‌نویسی از نقشه مهندسی فرهنگی استان تهیه و در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده تا متخصصان نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را ارائه دهند، مجدد در حال اصلاح و ویرایش آن هستیم و مراحل پایانی خود را میگذراند.

وی عنوان کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی کشوری، هر استان موظف به تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی است، در این طرح، سیاست‌گذاری‌ها، طبق وضعیت فرهنگی هر استان، تدوین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: این برش باید از سال ۱۳۹۷ انجام می‌شد، اما تا سال ۱۴۰۱ انجام نشده بود، اکنون تدوین آن به پایان رسیده و در مرحله تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

عابدی گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی یزد به‌زودی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این دو برنامه از لحاظ مفاد تقریباً یکسان است، اما به خاطر اهمیت به ثمر رسیدن پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، برنامه پیشرفت فرهنگی استان بیشتر متناظر با رویکردهای یزد نوین در حال تدوین است. هر دو برنامه مراحل پایانی خود را دارند و به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی سند یزد نوین به طرح سامان خانواده پرداخته شده است، ادامه داد: از آنجایی‌که طرح سامان خانواده، بعد اجتماعی و فرهنگی دارد، این طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی که در زمینه اجتماعی و فرهنگی شرح وظیفه دارند، پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: به‌منظور اجرای طرح سامان خانواده، کمیته‌هایی فعال شده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، تقریباً در همه کمیته‌ها عضو بوده و بر طبق جمع‌بندی‌ها و مصوباتی کمیته‌ها دارند، اقداماتی را طی دو سال اخیر انجام داده‌ایم.

وی گفت: این وظایف بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی با موضوع خانواده، ازدواج و جمعیت بوده است که اقداماتی صورت گرفته است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228253 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت فرهنگی عدالت فرهنگی برنامه فرهنگی

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی