Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@23:25:21 GMT

بری: معامله قرن، طرحی برای جنگ است نه صلح

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۲۹۶۷۸

خرداد: نبیه بری رئیس پارلمان لبنان روز شنبه در اجلاس فوق العاده اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی، طرح موسوم به معامله قرن را طرحی برای جنگ و نه صلح خواند و از همه خواست که جسارت «نه گفتن به اشغالگری و معامله» را داشته باشند و به فلسطین خیانت نکنند.
به گزارش خرداد، رسانه ملی لبنان، بری در این اجلاس ضمن محکومیت طرح معامله قرن آن را معامله «رشوه و سیلی» توصیف و تاکید کرد که اگر فلسطین نابود شود، امت اسلامی نیز از بین می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه خطاب به حاضران افزود: ما عملا در برابر طرحی برای جنگ به نام معامله قرن قرار داریم و نه صلح، طرحی که حقوق فلسطینی ها را به طور بی سابقه ای نقض کرده، اجازه دهید به عنوان رئیس پارلمان لنبان تاکید کنم که ما این طرح را محکوم و رد می کنیم و مخالف اسکان فلسطینی  ها در سایر کشورها هستیم.
وی با تاکید بر التزام به حمایت از مردم فلسطین به هر روشی که شده تا تحقق خواسته هایشان، گفت: این طرح نتیجه اتفاقات در یک بستر طولانی است که ما خود آن را آغاز کردیم و در نهایت به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رسید. ما امروز در اجلاسی فوق العاده همانند همیشه برای فلسطین گردهم آمده ایم.
بری افزود: سیلی این معامله ما را دور هم جمع کرده و فلسطین ما را به سمت ارزش هایی چون شجاعت، جوانمردی و شهامت فرامی خواند؛ نه اینکه بخواهد خود را نجات دهد، این فریادی فلسطینی است برای نجات ما و هوشیار کردن ما در خصوص خطراتی که امت اسلامی را دربر گرفته است؛ خطراتی که از جغرافیای فلسطین شروع می شود تا سایر کشورهای عربی امتداد می یابد، بنابرین اگر فلسطین ساقط شود، امت اسلامی از بین می رود.  
رئیس پارلمان لبنان در ادامه این پرسش ها را مطرح کرد: آیا نقشه ای که معامله قرن از پایتخت وعده داده شده به فلسطین جدید (ابودیس) با مساحتی کمتر از ۴ کیلومتر مربع ترسیم کرده را خوانده و دیده ایم، آیا فلسطین به مِلکی برای مزایده علنی تبدیل شده است؟ آیا فلسطین به منطقه ای بدون حاکمیت بر دریا، زمین و هوا و کشوری بدون قدرت و توانمندی تبدیل شده است؟
بری بیانه هایی که در رد معامله قرن صادر می شود را در شرایط کنونی مطلوب و ضروری خواند و تاکید کرد: معامله قرن بدترین راه برای تسویه و حذف فلسطین است. فلسطین در شرایط کنونی به راستی و نه ریا نیاز دارد و می خواهد شمشیرها برای او و نه علیه او بجنگند.
وی همچنین از شخصیت های سیاسی خواست که جرات و جسارت «نه گفتن به اشغالگری و معامله» را داشته باشند و به فلسطین خیانت نکنند.
این مقام لبنانی حاضران در جلسه را به دو اصل ثابت وحدت و مقاومت فراخواند.
نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی  بنا به درخواست فلسطین روز شنبه در امان پایتخت اردن برگزار شد. برچسب ها: بری ، جنگ ، لبنان

منبع: خرداد

کلیدواژه: بری جنگ لبنان طرحی برای جنگ رئیس پارلمان کشورهای عربی فوق العاده امت اسلامی معامله قرن نه صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۲۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه شبکه خبری المیادین، بشار اسد رییس جمهور سوریه طی سخنانی تاکید کرد که مواضع این کشور از زمان آغاز آرمان فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده و حتی یک لحظه و تحت هیچ شرایطی تغییر نکرده است.

وی اظهار داشت که سوریه بدون تردید تمام آنچه را که لازم بوده و در حد امکانات این کشور بوده به فلسطینیان و عناصر مقاومت ضد اسراییل تقدیم کرده است.

اسد تاکید کرد که مواضع دمشق نسبت به مقاومت و موضع‌گیری‌های آن نه تنها هیچ تغییری نکرد، بلکه عمق و گسترش بیشتری پیدا کرده و حوادث و تحولات نشان می‌دهد که کسی که قدرت تصمیم‌گیری ندارد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت و کسی که قدرت ندارد هیچ ارزشی در این دنیا ندارد و کسی که برای رسیدن به وطن خود مقاومت نمی‌کند، شایسته داشتن وطن نیست.

رییس جمهور سوریه با اشاره به جانبداری کورکورانه دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها تاکید کرد که این موضوع تازه‌ای نیست. وی اشاره کرد که تسلیم شدن گرچه می‌تواند احساس کاذب و موقت امنیت و چه بسا قدرت به انسان بدهد، اما نمی تواند تضمین کننده بقای تسلیم شدگان باشد. در این صورت[تسلیم در برابر دشمن] دیگر تاریخ مصرف این اشخاص و دولت‌ها به پایان می‌رسد و وقتی تاریخ مصرف آنها به پایان برسد، این کشورها ویران شده و دچار فروپاشی و نابودی می‌شوند.

کد خبر 6096858

دیگر خبرها

  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود