Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امین حسین آبادی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فرارهای مالیاتی وکلا اظهارکرد: امروزه بحث فرار مالیاتی وکلا بسیار مطرح است و در ذهن عامه ی مردم اینطور جا افتاده است که تعداد زیادی از وکلا از زیر پرداخت مالیات در می روند.

وی بحث فرار مالیاتی وکلا را بی پایه و اساس دانست و ادامه داد: تمامی وکلا موظف به دفاع از حقوق موکل خود و رعایت جوانب اخلاقی در چهارچوب هستند؛ همچین ادعایی از نظر اخلاقی صحیح نیست زیرا وقتی در ابتدای کار وکیل به تعهدات اخلاقی قسم می خورد, امکان برگشت از این قسم در اواسط کار نه تنها اخلاقی نیست بلکه امکان ان کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تمدید پروانه وکیل بیان کرد: فرار مالیاتی به معنای فرار وکیل در برابر پرداخت مالیات است که این حرف کاملا اشتباه است زیرا در صورت نپرداختن مالیات پروانه وکالت وکیل تمدید نمی شود؛ پس می توان نتیجه گرفت ادعای فرار مالیاتی وکلا, ادعایی کاذب است.

حسین ابادی به تعامل اداره های مالیات با وکلا اشاره کرد وگفت: دو نوع دعوی داریم که دعوی نوع اول مالی و دعوی نوع دوم غیر مالی است که تمبر باطل شده نسبت به این دعاوی و مهر آن در دفترچه وکلا زده می شود و یکسری هزینه های مربوطه آن درج می شود که متاسفانه حدود چندسالی می شود که کارمندان مالیاتی اظهار دارند زمانی که برای یک پرونده غیر مالی تمبری زده می شود ما نمی دانیم برای این پرونده چقدر حق الوکاله گرفته می شود.

وی افزود: با توجه به فرمول ها و رقم مالیات مطرح شده از سوی وزرات امور اقتصادی و  دارایی موظف به پرداخت مالیات هستیم اما این ارقام ارائه شده از سوی وزارت اقتصاد در هر منطقه از تهران متغیر است که این متغیر بودن وکلا را اذیت می کند.

بیشتربخوانید:معضل حساب‌های بی هویت همچنان ادامه دارد 

حسین آبادی ادامه داد: قانونی در خصوص معافیت مالیاتی داریم که می گوید اگر درآمد وکیل کمتر از یک سقفی باشد از مالیات معاف می شود اما در تهران ثابت نبودن رویه و عدم هماهنگی وکلا را اذیت می کند؛ هم چنین اداره مالیات برای هر سقفی از مالیات اعتراض را حق قانونی وکیل می داند اما متاسفانه شایعه ای مبنی بر معافیت مالیاتی وکلا یا فرار مالیاتی آن ها به وجود آمده است که منجر به عصبانی شدن مردم شده است. 

وکلا چگونه مالیات می پردازند؟

وی در پایان گفت: وکلا در ۲ مرحله مالیات پرداخت می کنند؛ در مرحله اول زمانی که می‌خواهند تمبر ابطال کنند و وارد محکمه شوند و در مرحله دوم خرداد ماه که اظهار نامه مالیاتی پر می کنند.وکلا زمانی که می خواهند از جانب موکل خود وارد دادگاه شوند و وکالت نامه خود را ارائه بدهند موظف به باطل کردن تمبر هستند که این باطل کردن تمبر به معنای پرداخت مالیاتی است که به ما اجازه می دهد وارد دادگاه شوند واز موکل خود دفاع کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معافیت مالیاتی وزارت اقتصاد فرار مالیاتی وکلا پرداخت مالیات موکل خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل

مهدی موحدی سخنگوی سازمان مالیاتی کشور در خصوص معافیت مالیاتی برای درآمدهای کمتر از ۱۸ میلیارد تومان صاحبان مشاغل خرد گفت: این معافیت سقف ۱۸ میلیارد تومان مشمول تمامی صاحبان مشاغل که اطلاعات  خود را در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی بارگذاری می کنند، می شود.

وی افزود: صاحبان مشاغل خرد نیازی به تسلیم اظهارنامه  ندارند چراکه تنها بر اساس اطلاعات سیستمی که سازمان امور مالیاتی از این صاحبان مشاغل در اختیار دارد مالیات مقطوعی سال ۱۴۰۲ برای این صاحبان مشاغل  تهیه شده است.

موحدی اظهار کرد: صاحبان مشاغل اگر موافق این اطلاعات بودند آن را تایید می کنند و در چند قسط آن را پرداخت می کنند و اگر موافق نبودند می‌توانند اظهارنامه خود را در اختیار سازمان تسلیم کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور  تاکید کرد: صاحبان مشاغلی که میزان فروش سال آنها ۱۸ میلیارد و کمتر از ۱۸ میلیارد تومان باشد  مشمول معافیت می شوند.

موحدی افزود: این افراد مشمول  موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم می شوند بنابراین این صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به سامانه آن را انجام دهند.

 او اظهار کرد: از ابتدای خردادماه این اقدام مهم رخ خواهد داد و صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان امور مالیاتی به میزان فروشی که سازمان امور مالیاتی برای آنها در نظر گرفته است مراجعه کنند و اگر این فروش مورد نظر بود مالیات محاسبه و پرداخت می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس