Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا تایید کرد که در حمله به پایگاهی در ننگرهار افغانستان که روز گذشته رخ داد، دو نظامی آمریکا کشته و شش نظامی‌اش مجروح شده‌اند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در افغانستان شامگاه جمعه (روز گذشته) اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی در این کشور در ولایت «ننگرهار» مورد حمله قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع خبری آمریکا گزارش دادند که این حمله زمانی انجام شد که نیرو‌های آمریکایی و افغانستانی در حال انجام عملیات در استان ننگر‌ها بودند.

شبکه خبری «الجزیره» صبح امروز شنبه گزارش داد که در جریان این درگیری، دو نظامی آمریکایی کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در بیانیه فرماندهی نیرو‌های آمریکایی آمده است، برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که یک فرد، که لباس نیرو‌های مسلح افغانستان را به تن کرده بوده، به نیرو‌های آمریکایی تیراندازی کرده است.

این حمله در حالی انجام می‌شود که برخی از کشور‌های عضو «ناتو» در حال انجام بررسی‌های لازم برای خارج کردن هزاران نفر از نیرو‌های خودشان از افغانستان، همزمان با طرح آمریکا برای کاستن از نیرو‌های خود در این کشور هستند.

در همین ارتباط، روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا چهارشنبه گذشته گزارش داد، تصمیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش نیرو‌های آمریکا از ۱۲۰۰۰ نفر به ۸۵۰۰ نفر باعث آغاز بحث‌هایی در میان ۲۹ کشور عضو ائتلاف ناتو و برخی از دیگر کشور‌هایی شده است که در افغانستان نیرو دارند.

به گزارش این روزنامه، در حالی که برخی از کشور‌ها معتقدند باید شمار نیرو‌های خود در افغانستان را کاهش دهند، کشور‌های دیگری مانند آلمان و ایتالیا بر این باورند که می‌توانند تحت شرایطی نیروهایشان را حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله به نظامیان آمریکایی در افغانستان ولایت ننگرهار نیروهای ناتو در افغانستان نیرو های آمریکایی نیرو های آمریکا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در درگیری‌های امروز در شهرک دیر غصون در شمال طولکرم، یکی از نظامیان این رژیم از یگان ویژه یمام زخمی شده است.

این در حالی است که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیش از ۱۲ ساعت تخریب و محاصره خانه‌ای در روستای «دیر الغصون» در شمال طولکرم عقب‌نشینی از این منطقه را آغاز کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی در این یورش ۲ مبارز تحت تعقیب فلسطینی را به شهادت رسانده است.

برخی منابع نیز گزارش دادند که یک مبارز فلسطینی در جریان این یورش نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و پیکر وی از سوی نظامیان صهیونیست ربوده شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چند زخمی و احتمالاً شهید را از منطقه‌های پیرامونی این خانه محاصره‌شده به یک خودرو نظامی منتقل کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرنگار المیادین به نقل از شاهدان عینی ۳ فلسطینی در جریان یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به دیرالغصون به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به روستای بیت ریما در شمال غرب رام الله در کرانه باختری حمله ور شد.

در جریان این یورش یک جوان فلسطینی به شدت زخمی شد.

کد خبر 6096572

دیگر خبرها

  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • حملات داعش در عراق شروع شد