Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر و جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، «دستورالعمل تبدیل شیوه تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از آموزشی - پژوهشی به آموزشی» را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاون آموزش های عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستورالعمل با هدف حفظ کیفیت آموزشی برای دانشجویان تمام ورودی‌ها براساس ضوابط آموزشی قابل اجراست.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ شرط بررسی درخواست دانشجو این است که دانشجو تمام واحدهای آموزشی (شامل جبرانی، اصلی، انتخابی و تخصصی) را باید با کسب حداقل میانگین ۱۴ گذرانده باشد و وظایف آموزشی خود را وفق مقررات آموزشی دانشگاه تا زمان ارائه تقاضا انجام داده و هیچ گونه منع آموزشی نداشته باشد.

در این دستورالعمل آمده است: دانشجو در ترمی که انتخاب واحد پایان‌نامه را انجام می دهد، چنانچه پس از گذشت شش ماه (یک ترم تحصیلی) نتواند مراحل اجرای فرآیند پایان‌نامه را به اتمام برساند و در صورت تأیید استاد راهنما مبنی بر عدم توانایی دانشجو در انجام پایان‌نامه، دانشجو در ترم بعدی می تواند به جای پایان‌نامه، شش واحد درسی انتخاب کند.

چنانچه دانشجو نسبت به اخذ پایان‌نامه اقدام کند و با تقاضای کتبی دانشجو برای تعیین موضوع و استاد راهنما، گروه تخصصی در همان ترم تحصیلی نتواند نسبت به استاد راهنما اقدام کند، در صورت تقاضای کتبی دانشجو مبنی بر تغییر از شیوه آموزشی - پژوهشی به آموزشی و تأیید گروه تخصصی و شورای پژوهشی واحد/دانشکده، دانشجو می تواند به روش آموزش‌محور شش واحد درسی به جای پایان‌نامه در همان ترم انتخاب کند.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ تغییر شیوه از آموزشی - پژوهشی به آموزشی و بازگشت آن در طول مدت تحصیل فقط برای یک بار در صورت تصویب مراجع ذیصلاح امکان‌پذیر است و تاریخ فارغ‌التحصیلی براساس آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو و طبق تقویم مصوب آموزشی دانشگاه تعیین خواهد شد. دانش‌آموختگانی که براساس این شیوه‌نامه فارغ‌التحصیل می شوند، در مدارک تحصیلی آنها عنوان شیوه «آموزش‌محور» قید خواهد شد و از امتیازات دانش‌آموختگان آموزشی - پژوهشی بهره‌مند نخواهند شد.

انتهای پیام/

167 / 167 پژوهش محور آموزش محور شیوه نامه پایان نامه معاون علوم انسانی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پژوهش محور آموزش محور شیوه نامه پایان نامه معاون علوم انسانی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی جای پایان نامه پژوهشی به آموزشی استاد راهنما معاون علوم آموزش محور واحد درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،همزمان با سراسر کشور دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد سلماس نیز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی (در حمایت از مردم مظلوم غزه) و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل ساختمان آموزشی دانشگاه تجمع کردند.   دکتر ناصری رییس دانشگاه ازاد شهرستان سلماس ضمن حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی، اقدامات ضد دانشجویی مسوولین این دولت‌ها را محکوم کرد.   او در این خصوص اظهار داشت: خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور