Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@08:19:38 GMT

شیوع بیماری آنفلوآنزا در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۴۵۲۷

شیوع بیماری آنفلوآنزا در کرمان

ایران اکونومیست-سرپرست اداره نظارت و بازرسی اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی با تاکید بر عدم کمبود ماسک در کشور، گفت: با کلیه متخلفین در فروش ماسک‌های تقلبی و فاقد اصالت و هرگونه گرانفروشی ماسک برخورد قاطع انجام شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مهندس مودت همایی درباره آخرین وضعیت تامین ماسک در کشور، گفت: در حال حاضر تامین‌کنندگان داخلی ماسک در کشور در سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی مشخص هستند و تامین ماسک باید از طریق همین شرکت‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 15 تا 16 تولید کننده ماسک در کشور داریم، افزود: درعین حال برای واردات ماسک‌هایی هم که نمونه مشابه داخلی آن‌ها در کشور وجود ندارد،‌ اقدام شده است و به شرکت‌ها اعلام کردیم که یکسری ماسک‌های تخصصی را وارد کنند که البته این ماسک‌ها برای مصرف عموم مردم نیست، بلکه برای بیمارستان‌ها و شرایط خاص مورد استفاده است که در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود و برای واردات آن‌ها اقدام شده است.

همایی با اشاره به وضعیت رصد بازار برای پیشگیری از تخلفات در حوزه افزایش قیمت ماسک‌ها، ادامه داد: به صورت مستمر بازرسی‌هایمان را انجام می‌دهیم؛ به طوری که یکسری گروه‌های بازرسی تخصصی ایجاد کرده‌ایم که هم گران‌فروشی این ماسک‌ها را کنترل می‌کنند و هم از داروخانه‌ها و مراکز عرضه ماسک‌ها بازرسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت هرگونه ماسک و کالای پزشکی، ممنوع است، گفت: در ضمن اقدام دیگرمان این است که در حال ایجاد قیمت مصوب برای ماسک‌های تولید داخلی هستیم. قیمت مصوب این ماسک‌ها به زودی بر روی سایت اداره‌کل تجهیزات پزشکی قرار می‌گیرد و مردم هم می‌توانند این قیمت‌ها را ببینند. با این اقدام می‌توان از سودجویی‌ها در این حوزه جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: موضوع مهمی که مردم باید مورد توجه قرار دهند، این است که ماسک‌های فاقد نام و نشان و فاقد برند معتبر را خریداری نکنند. حتما ماسک‌هایی که مورد تایید هستند را خریداری کنند. زیرا ماسک‌های بی‌نام و نشان احتمال آلودگی‌شان زیاد است. متاسفانه بعضا در داروخانه‌ها هم این ماسک‌های فاقد اصالت را مشاهده کرده‌ایم، اما به داروخانه‌ها هم اطلاع‌رسانی شده که حتما از شرکت‌های دارای مجوز ماسک‌ها را تهیه کنند.

همایی گفت: ماسک‌های دارای اصالت، دارای بسته‌بندی بوده و بر روی بسته‌بندی نام تولیدکننده، پروانه اداره کل تجهیزات پزشکی و مجوز سازمان غذا و دارو درج شده باشد. اگر مردم با تخلفاتی نظیر افزایش قیمت در زمینه ماسک مواجه شدند، می‌توانند با سامانه ۱۹۰ به ما اعلام کنند. در عین حال ما در اداره بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گزارش‌های مردمی را پیگیری می‌کنیم. در عین حال ما به صورت روزانه بازار را در سطح عرضه نظارت می‌کنیم، اما سطح عرضه وسیع و توان بازرسی ما محدود است، اما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. باید توجه کرد که با کلیه متخلفین در فروش ماسک‌های تقلبی و فاقد اصالت و هرگونه گرانفروشی ماسک برخورد قاطع انجام شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

همایی در زمینه وضعیت موجودی ماسک در کشور، گفت: در حال حاضر هیچگونه کمبودی در حوزه ماسک وجود ندارد و به اندازه کافی ماسک داریم. جلساتی با تولید کنندگان ماسک در کشور برگزار شد و آن‌ها توجیه شدند. از آن ها خواستیم که با تمام‌ ظرفیت شان نسبت به تولید ماسک، اقدام کنند که مشکلی ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: در عین حال تا اطلاع ثانوی خروج و صادرات ماسک از کشور، بدون مجوز وزارت بهداشت ممنوع است.

ایسنا

برچسب ها: ماسک ، آنفلوآنزا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ماسک آنفلوآنزا اداره کل تجهیزات پزشکی ماسک در کشور داروخانه ها افزایش قیمت ماسک ها فاقد اصالت عین حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود

 به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، روح‌الله خضری‌پور شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای شورای مهمانشهر(محل نگهداری مهاجران) بردسیر افزود: با توجه به ساماندهی که در زمینه اتباع بیگانه صورت گرفته، از این پس در سطح استان و به خصوص مهمانشهرها، ارائه تمام خدمات صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارکی که دارای اعتبار هستند، انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: افرادی که نسبت به تمدید و دریافت کارت و مدارک جدید اقدام نکرده‌اند، اتباع غیرمجاز محسوب و مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه شوراهای امور اتباع باید در بهره‌برداری حداکثری از منابع و به منظور تقویت امور و حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کند تصریح کرد: مهمانشهرها به صورت بالقوه دارای ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بالایی هستند که وظیفه شورا بالفعل و عملیاتی کردن آنها است.

وی عنوان کرد: شورا باید از تصدی‌گری فاصله بگیرد و نقش ستادی خود را در هدفگذاری و تصمیم‌سازی برای امور زیربنایی تقویت کند و با تدابیر حکیمانه و موثر همانند لکوموتیو یک قطار موتور محرک در پیشبرد امور باشد.

خضری‌پور ادامه داد: در این راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نیز صرفا از برنامه‌های هدفمند و اثربخش حمایت می کند.

وی تصریح کرد: شورا سریع نسبت به افزایش منابع درآمدی برای تقویت اقدامات فرهنگی، مذهبی، عمرانی و غیره، برنامه‌های خود را ارائه کند، ضمن اینکه هزینه‌های دریافتی از ساکنان و درآمدهای ناشی از اماکن تجاری در مهمانشهرها براساس نظر کارشناس رسمی و بر معیار عدالت صورت پذیرد تا درآمدها واقعی شود و به جای انتفاع عده‌ای از کسبه، تمام ساکنان و عموم مردم از این منابع بهره ببرند.

به گزارش ایرنا، در استان کرمان ۲ مهمانشهر در شهرستان‌های بردسیر و رفسنجان وجود دارد که حدود ۱۲ هزار نفر از مهاجرین در آنجا ساماندهی شده و زندگی می‌کنند.
این مهمانشهرها تحت نظارت و مدیریت اداره کل امور اتباع و استانداری کرمان هستند و به صورت شورایی اداره می‌شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود