Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمیدی از تشکیل پرونده و برخورد قانونی با جرایم انتخاباتی استان در همان روز وقوع جرم خبر داد و گفت: در قانون ۳۰ عنوان مجرمانه مطرح شده که گزارش وقوع هر کدام به دستگاه قضایی استان برسد بلافاصله با تشکیل پرونده رسیدگی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (20 بهمن) در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضور باشکوه و بصیرانه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و صحنه های مختلف بسیار پررنگ و تاثیرگذار بوده و موجب یاس و ناامیدی دشمنان نظام اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون این ستاد موفقیت نسبی در بحث پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان داشته است، گفت: با آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس  شورای اسلامی از روز 24 بهمن ماه اولویت ستاد در بحث رسیدگی و برخورد قانونی و بازدارنده با جرائم و تخلفات انتخاباتی خواهد بود.

 

حجت الاسلام حمیدی از تشکیل پرونده و برخورد قانونی با جرایم انتخاباتی استان در همان روز وقوع جرم خبر داد و افزود: در قانون 30 عنوان مجرمانه مطرح شده که گزارش وقوع هر کدام به دستگاه قضایی استان برسد بلافاصله با تشکیل پرونده رسیدگی می شود.

 

وی به فعالیت شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دستگاه قصایی استان اشاره کرد و ادامه داد: نباید بی قانونی انجام شود؛ ما به دنبال برگزاری انتخابات قانونمند هستیم و تخلفات رصد و مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قانونمند برگزار شدن انتخابات بهترین راهکار برای مشارکت و حضوری حداکثری مردم در انتخابات است، بیان کرد: امکانات دولتی نباید در اختیار هیچ کاندیدای قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عنوان کرد: روحانیون و ائمه جماعت نباید ورود جناحی به انتخابات داشته باشند و باید کاندیداها نیز به صورت عادلانه بتواند از ظرفیت مساجد برای تبلیغات استفاده کنند.

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند برخورد قانونی با جرایم انتخاباتی جرائم و تخلفات انتخاباتی حجت الاسلام حمیدی خراسان جنوبی برخورد قانونی تشکیل پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرایم که. باعث نگرانی خانواده‌های ولایت مدار ایرانی شده قطعاً در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • انتقاد تند مدیر سپاهان/ کمیته انضباطی به تخلفات سنگین هواداران پرسپولیس رسیدگی کند