Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیل‌گر سیاسی عراق از عزم دولت جدید عراق برای توقف دخالت های آمریکا و مزدورانش در امور داخلی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صباح العکیلی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، از «محمد توفیق علاوی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه جدید عراق، خواست تا دخالت‌های آمریکا و مزدوران آن در امور کشور را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: سفارت آمریکا همچنان بر دخالت در امور داخلی عراق اصرار دارد. امری که با رد و واکنش ریاست پارلمان و برخی گروه‌های سیاسی کشور مواجه شد و آن را دخالت آشکار در امور عراق و نقض قوانین بین‌الملل تلقی کردند. این امر مستلزم دخالت وزارت خارجه و اتخاذ موضعی در قبال این دخالت‌های مستمر و مکرر است.

العکیلی افزود: شیخ «قیس الخزعلی» نیز درباره فعالیت مزدوران آمریکا در عراق هشدار داد و این امر نشان می‌دهد که دستی سیاسی برای حمایت از منافع آمریکا وجود دارد که به دنبال هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و تشدید تنش در عرصه داخلی عراق است. 

وی توضیح داد که دولت باید هویت این افراد که عامل تشدید تنش‌ها در عراق به ویژه در نجف اشرف و الناصریه هستند، و نیز نتایج تحقیقات درباره جرایم ارتکابی سفارت‌خانه‌های آمریکا و امارات در بغداد را افشا کند.

این کارشناس عراقی تصریح کرد: نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه می‌گویند که تحت فشارهای سیاسی و دیکته‌های طرف‌های دیگر، سر خم نخواهد کرد و انتظار می‌رود که طی دو هفته آتی، اعضای کابینه خود را مشخص کند و این امر نشان می‌دهد که وی در تصمیم‌گیری توانمند و شجاع است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا وزارت خارجه دولت دخالت های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود