Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان صد و شصت و دومین جلسه  رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار "تقدیم لایحه بودجه سال 1399 شهرداری بندرعباس" برگزار شد.

صد و شصت و دومین جلسه  رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار "تقدیم لایحه بودجه سال 1399 شهرداری بندرعباس" با حضور شهردار، معاونینش و روسای سازمان‌های شهرداری بندرعباس در حالی برگزار شد که دو جلسه گذشته به دلیل عدم حضور اعضا لغو شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام‌الله فجر به قرائت نامه‌ای شامل سؤالات مردمی به شهردار و همچنین پاسخ کتبی شهردار به این سؤالات پرداخت.

فاطمه جراره پس‌ازآن به قرائت نامه‌ای نیز از اداره کل بازرسی استان مبنی بر  شایبه جانب‌داری مدیران اجرایی از کاندیدای خاص پرداخت و افزود: هر نوع فعالیت کارمندان در ساعت کاری، جانب‌داری رسمی،  استفاده از وسایل ادارات برای فعالیت‌های انتخاباتی ممنوع است، ازاین‌رو شهرداری باید در برگزاری تمامی مراسم‌ها و فعالیت‌هایی که امکان استفاده تبلیغاتی داشته دقت داشته باشد.

وی با بیان اینکه معاونین، مدیران مناطق و سازمان‌های وابسته به مناطق باید این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: شهرداری امسال به‌صورت عجیب در امر انتخابات فعال است، علاوه بر فعالیت مدیران استفاده از امکانات شهرداری نیز گزارش‌شده و این در حالی است که مطابق اظهارات استاندار هرمزگان مدیران اجرایی حق شرکت در برنامه‌های تبلیغاتی و ستادی را ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کارگران زحمت‌کش شهرداری برای دریافت حق‌وحقوقشان مجبور به تجمع نشوند.

جراره خاطرنشان کرد: چگونه می‌توان پاسخگوی کارگری که چند ماه حقوق خود را نگرفته بود؟ با بررسی‌های صورت گرفته حقوق پرسنل شهرداری در حالی پرداخت شده که کارگران چندین ماه است به حق‌وحقوق خود نرسیده‌اند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود گفت: در رابطه با حقوق کارگران تنظیف و فضای سبز با توجه به اینکه به ایام پایان سال نزدیک می‌شویم شهرداری باید از اکنون برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

اسماعیل بواشه افزود: اگر شهرداری حتی یک ماه نتواند حقوق پیمانکاران را پرداخت کند پیمانکاران موظف به پرداخت حقوق کارگران هستند.

وی ادامه داد: المان بندرعباس در منطقه دو آسیب دیده است، یک میلیارد تومان برای این المان هزینه شده و در کمتر از یک سال آسیب دیده است.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مدیریت شهرداری منطقه 2 بسیار ضعیف است، مردم محله سه‌راه برق مشکلات بسیاری دارند و باید به این مسائل رسیدگی شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: نمی‌توان مدیران را مجبور کرد به کسی رأی دهند یا ندهند، همه ادارات ملزم هستند از وقت و امکانات اداری استفاده نکنند، اما دیدگاه سیاسی مدیران را نمی‌توان کنترل کرد.

آبتین امیری افزود: نباید از منابع شهرداری استفاده شود، اما نمی‌شود همه‌چیز را کتمان کرد بسیاری افراد گرایشات سیاسی خود را دارند و حق دارند در خارج از زمان اداری فعالیت داشته باشند، اگر کسی در خارج از زمان اداری و  برای کاندیدایی خاص فعالیت می‌کند نباید مزاحمش شویم.

وی عنوان کرد: بنده به‌شخصه در دوران انتخابات، جلسات سیاسی خود را در شورا نمی‌گذارم تا مبادا حتی یک فنجان چای از امکانات شورا استفاده شود و به همین دلیل حضور کمتری در شورا دارم.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه بیان کرد: بسیاری از کارگران صنایع نیز همچون کارگران شهرداری حق‌وحقوق خود را دریافت نمی‌کنند و کسی سنگ آنان را به سینه نمی‌زند.

مجید عسکری زاده افزود: ما حق داریم برای بهترین انتخاب به مردم آگاهی دهیم، اما استفاده از زمان و امکانات اداری درست نیست و افراد باید این مسئله را رعایت کنند.

شهردار بندرعباس در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام‌الله فجر و یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی،  اظهار کرد: از نامه بازرس کل استان و نگاه‌های تیزبینانه در خصوص انتخابات نسبت به شهرداری تشکر می‌کنم، هرساله در زمان انتخابات نامه‌هایی ارسال و تذکرات لازم داده می‌شود.

عباس امینی زاده افزود: مطابق قانون کس حق ندارد از ساعت و امکانات اداری استفاده کنند، اما وقتی ناظرین شهرداری وابسته به کاندیداهای انتخاباتی هستند، من به کارمندان شهرداری چه می‌توانم بگویم؟ بنده به‌عنوان مدیر در ساعت اداری می‌توانم به کارمندان تذکر دهم که این کار را هم می‌کنم.

وی ادامه داد: در خصوص حقوق کارگران، بنده به‌عنوان شهردار وظیفه خود می‌دانم از حقوق همکارانم دفاع کنم، در 7 سالی که شهردار بوده‌ام نیز تمام تلاشم را در این زمینه کرده‌ام، قبول دارم اشکالاتی در کار است، کما اینکه خیلی از شهرداری‌ها مشکلاتی در حوزه کارگری دارند.

شهردار بندرعباس گفت: قرار نیست از حقوق کارگران به‌عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده شود، هر جا تذکری باشد ما در خدمت هستیم چراکه کارگران بر ما اولویت دارند؛ کار سیاسی کردن اشکال ندارد اما نمی‌شود تنها از ابزار تخریب برای این امر استفاده کرد.

امینی زاده بیان کرد: عده‌ای علیه نظام هم تبلیغات می‌کنند اما باید دید آیا این انتقادات هم درست است یا ابزاری تبلیغاتی است؟ بنده خود فرزند کارگر شهرداری بوده‌ام و به‌عنوان وظیفه از حقوق همکارانم دفاع می‌کنم، در سیستم اجرایی شهرداری و همه دستگاه‌ها مشکلاتی هست؛ اگر قرار به ایراد گرفتن باشد بنده نیز به‌عنوان یک شهروند از خیلی‌ها می‌توانم ایراد بگیرم.

وی گفت: برخی از زباله، کارگر، نفت دریا و خیلی موارد دیگر به‌عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کنند که کار درستی نیست و تبلیغات باید از شیوه درستش جلو رود.

شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه وقتی ناظران شهرداری خود فعالیت سیاسی می‌کنند بنده چقدر مانع کارمندان شوم، تصریح کرد: بسیاری افراد وابسته در همین سیستم کارگران را برای تجمع تحریک کردند، باید همه در کنار هم مشکلات کارگری را حل کنیم، تنها با تذکر مشکلات کارگران حل نمی‌شود، با هم‌فکری و هم‌پوشانی مشکلات بهتر و بیشتر حل می‌شود؛ ما خدمتگزار کارگر هستیم، به‌جای تخریب به ما کمک کنند تا مشکلات آنان را حل کنیم.

امینی زاده عنوان کرد: در خصوص محله سه‌راه برق نیز بنده خود فرزند این محله هستم، اما نمی‌توانم امکانات شهر را فقط به این محله اختصاص دهم، بسیاری از محلات دیگر نیز مشکلاتی دارند و من اگر اول برای این محله اقدام کنم می‌گویند برای محله خودش اولویت قائل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ‌شده در نیمه دوم امسال بررسی‌های لازم برای بودجه سال 99 صورت گرفت و چکش‌کاری‌ها انجام شد، برنامه عملیاتی را نیز توأم با اقتصادی را طراحی کردیم، بخش اول در مورد رفع نقاط آبگیر بود که بخش عمده‌ای از بودجه را به این امر اختصاص دادیم.

شهردار بندرعباس گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های جاری و افزایش حقوق کارگران و کارمندان بخش دیگر بودجه را به این حوزه اختصاص دادیم؛ موضوع حمل‌ونقل عمومی را نیز در دستور کار قرار داده و بودجه قابل‌ملاحظه‌ای برای آن در نظر گرفتیم.

امینی زاده گفت: تلاش کردیم در بودجه سال 99 جز یکی دو موضوع جدید هیچ موضوع عمرانی جدیدی را تعریف نکنیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان رسند.

وی اظهار کرد: بودجه سال 99 را به‌ناچار بنا بر وضعیت موجود به هزار و 173 میلیارد تومان برسانیم، اگر بودجه پیشنهادی ارائه می‌شود باید تلاش کنیم تا بودجه را به نتیجه برسانیم، در این وضعیت اقتصادی باید بودجه را منطقی ببندیم و نمی‌شود آرمانی عمل کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه گفت: از مهرماه امسال بحث تدوین بودجه 99 را دنبال کردیم، جلسات متعددی در این زمینه برگزار کردیم، بیش از 30 اولویت در زمینه‌های شهری باید بررسی و در بودجه 99 پیش‌بینی می‌شد.

محمدمهدی جهانبخش افزود: تمرکز حساب‌ها و تصویب برنامه جامع، پرداخت حقوق دستمزد متمرکز، ایجاد واحد خزانه درآمد از اولویت‌های بررسی‌شده بود.

وی ادامه داد: در سال 98 بودجه 910 میلیارد تومان بود که امسال با افزایشی 29 درصدی به هزار و 173 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، امیدواریم بتوانیم مانند سال 97 در سال 98 هم صد درصد تحقق بودجه داشته و در سال 99 نیز ب این وضعیت برسیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه لایحه بودجه سال 99 شهرداری بندرعباس تقدیم شورای اسلامی شهر بندرعباس شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اجتماعی شورای شهر بندرعباس لایحه بودجه 99 شورای اسلامی شهر بندرعباس شهرداری بندرعباس شهردار بندرعباس امکانات اداری لایحه بودجه سال میلیارد تومان حقوق کارگران بندرعباس گفت استفاده شود بودجه سال 99 امینی زاده دستور کار حقوق خود بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟

بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای سازمان اوج و سراج تعیین شده است.

 

به گزارش اعتماد، ردیف بودجه قرب بقیه‌الله یا همان قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بقیه‌الله، از جمله ردیف‌هایی است که افزایش قابل توجهی دارد. بنا بر مصوبه سال ۱۴۰۲، این قرارگاه ۸۸۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشت. برای سال ۱۴۰۳، رقم بودجه این قرارگاه به یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی حدود ۳۵ درصد افزایش.

البته که در جدول ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ که مربوط به کمک‌ها به دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌شود، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به موسسات فرهنگی و اجتماعی ذیل این قرارگاه آمده بود. در این ردیف بودجه تاکید شده بود که این ۲۰۰ میلیارد تومان باید به صورت مساوی میان سازمان «اوج» و سازمان «سراج» تقسیم شود.

دیگر خبرها

  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟