Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بابایی رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری مصادف با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، فرزند انقلابی که برای اهداف این انقلاب و دفاع از کشور از جان گذشت و شهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، سپهبد شهید قاسم سلیمانی را اسطوره ایرانیان در قرن حاضر دانست و ابراز امیدواری کرد که در ۲۲ بهمن امسال نیز مانند سال‌های قبل شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی و جشن انقلاب باشیم.

بابایی با یادآوری اینکه یکی از مهم‌ترین درس‌های سردار دل‌ها خدمت به مردم است، گفت: ملت ایران همواره ثابت کردند که قدردان خادمان خود هستند و در تنگنا‌ها و برهه‌های حساس همواره پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، حضور گسترده ملت ایران در تشییع پیکر سردار دل‌ها را مصداقی از این ادعا دانست و گفت: امیدواریم که حضور گسترده مردم در ۲۲ بهمن امسال باز هم بتوانند این مسئله را تحقق بخشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی فارس پرداخت و گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی یک نهاد برگرفته از انقلاب اسلامی است که به فرمان امام راحل تأسیس شده است و فعالیت‌های خوبی در این چهار دهه داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین با بیان اینکه ظرفیت‌ها و فعالیت‌های این مجموعه حاصل تلاش ۴۰ ساله جهادگرانی است که توانستند در سخت‌ترین شرایط بهترین فعالیت‌ها را انجام دهند، گفت: تقویت ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی می‌تواند کشور را از بحران‌ها نجات دهد.

او با تصریح اینکه متأسفانه بسیاری از مدیران هنوز ظرفیت‌های جهاد را نمی‌شناسند تا از آن استفاده کنند، گفت: جهادگران شبانه‌روزی در بخش‌های مختلف این مجموعه در حال فعالیت هستند تا بتوانند خدمات مفیدی را به مردم ارائه دهند و امیدواریم که مدیران استانی هم با هم‌افزایی بتوانند از ظرفیت‌های این مجموعه استفاده کنند.

بابایی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در زمان تحریم‌ها فعالیت‌های خود را بیشتر کرده است و نگاه به توان علمی و بومی در این مجموعه باعث شده است تا دستاورد‌های خوبی را به کشور و جامعه ارائه دهد به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل و مترو و مته‌های حفاری توانستیم اقدامات مفیدی را انجام دهیم.

او با بیان اینکه جهاد دانشگاهی علی‌رغم تمام مشکلاتی در سر راه داشته، توانسته است مأموریت‌ها و رسالت‌های خود را به خوبی انجام دهد، گفت: در سال جاری آزمون‌های مختلفی توسط این نهاد در استان فارس برگزار شد از جمله آزمون استخدامی آتش‌نشانی و همچنین توانستیم یک مرکز آموزشی را به این مجموعه اضافه کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین از افزوده بیش از ۱۰ رشته جدید به مراکز آموزشی این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: چهاردهمین مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی را در سال جاری در استان راه‌اندازی کردیم.

او با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این نهاد نیز گفت: در این حوزه، تلاش کردیم تا بخش درمان را تقویت کنیم و بخش‌های تخصصی را به آن اضافه کردیم و علاوه بر این‌ها برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دو مرکز ناباروری و مرکز درمان سرطان را انجام داده‌ایم که بیش از ۶۰ درصد کار‌ها انجام شده است و امیدواریم در اوایل سال آینده راه‌اندازی شوند.

بابایی، همچنین میزان پیشرفت راه‌اندازی خط تولید عصاره‌گیری گل محمدی توسط این نهاد را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: این خط تولید را به یاری خدا در شهرستان داراب و با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی خواهیم کرد که امیدواریم برای سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

او بیان کرد: امسال همایش‌های خوبی در حوزه فرهنگی برگزار کردیم نظیر همایش سراسری شعر غدیر، شهود قدسی، کتاب سال و ... که برنامه‌ریزی برخی از این همایش‌ها نیز برای سال آینده در حال انجام است.

بابایی در ادامه به فعالیت‌های اشتغالزایی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: یک مرکز نوآوری و شکوفایی استعداد‌ها را در سال جاری ذیل این نهاد راه‌اندازی کردیم که هدف آن تبدیل ایده به ثروت است و تمام افرادی که دارای ایده هستند می‌توانند جذب این مرکز شده و از خدماتی، چون مشاوره و کارگاه‌های آموزشی استفاده کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه‌های خوبی در سطح استان با اداره‌کل جوانان و پردیس پارک علم و فناوری منعقد کرده و یا در حال انعقاد هستیم و امیدواریم که با همکاری پارک علم و فناوری، شعبه پارک ملی صنایع نرم و فرهنگی را در استان راه‌اندازی کنیم که دفتر اصلی آن در تهران است.

او با بیان اینکه پارک علم و فناوری از این مسئله استقبال خوبی داشته است، گفت: علاوه بر این‌ها با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری منعقد کردیم، در حوزه صنایع دستی و نرم فرهنگی نیز تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌ها و همکاری‌های خوبی با مجموعه‌های مربوطه داشته باشیم.

بابایی به اغتشاشات آبان‌ماه و همچنین به آتش کشیدن ساختمان این مجموعه توسط اغتشاشگران اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه سال جاری ساختمان مجموعه آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی در بلوار عدالت مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفت و به آتش کشیده شد و در همین رابطه هم یکی از جهادگران دچار آسیب جدی جسمانی شد که بحمد الهی امروز وضعیت بهتری دارند.

او اضافه کرد: در این مرکز در هر ترم به بیش از ۲ هزار نفر خدمات آموزشی در سه حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت، مرکز علمی ـ کاربردی و مرکز نوآوری و شکوفایی استعداد‌ها ارائه می‌شد که سعی کردیم با توجه به ظرفیت‌های موجود این مجموعه، ساختمان مذکور را بازساز یکنیم و تقریباً فضای علمی ـ کاربردی، مرکز منش و کوتاه‌مدت فعال است و از روز ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری دانشجویان به ساختمان مذکور بازخواهند گشت البته بخشی اعظمی از تعمیرات هنوز باقی مانده است که هزینه زیادی دارد.

بابائی یادآور شد: در ارزیابی کارشناسی شده از وضعیت این ساختمان، بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است که بخشی از آن را تأمین کردیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های استانی و دولتی نیز برای بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی از این ساختمان استفاده کنیم.

بابایی بیان کرد: این اتفاق برای مجموعه جهاد دانشگاهی که این ساختمان‌ها را از درآمد‌های اختصاصی خود می‌سازد، اتفاق سختی بود، ولی این مسئله مجموعه جهاد را از کار جهادی دور نکرد و همه همکاران سعی کردند برنامه‌های خود را به نحو احسن با همدلی و همراهی پیش ببرند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در ادامه و در پاسخ به خبرنگاران گفت: در سال جاری سه شعبه مرکز بانک خون بند ناف را در شهرستان‌های استان راه‌اندازی کردیم تا همه افراد بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند البته برای اینکه بانک خون بند ناف در استان فارس فعال شود، نیاز به زیرساخت‌های لازم و تخصص و بودجه دارد که فعلا این امر محقق نشده است، اما نمایندگی‌های این مرکز در سطح استان فعال هستند.

او با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ردیف بودجه‌ای مشخص برای فعالیت‌های پژوهشی ندارد و این فعالیت‌ها را از درآمد‌های اختصاصی خودش انجام می‌دهد، گفت: اولویت کنونی ما در این عرصه، فعالیت در حوزه سلامت هم سلامت روانی هم جسمی است که بنا داریم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم پژوهشکده سلامت را در استان راه‌اندازی کنیم.

بابایی به فعالیت‌های انتشاراتی این نهاد هم اشاره کرد و گفت: مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی فارس در گذشته فعال بود و از سال گذشته هم یکسری فعالیت‌هایی در این راستا انجام داده‌ایم به عنوان مثال در سال جاری چاپ ۳ کتاب را در این مرکز در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم دوباره فعالیت این مرکز را مانند گذشته پررونق کنیم.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی پارک علم و فناوری علمی و کاربردی رئیس جهاد دانشگاهی فارس استان راه اندازی پارک علم و فناوری راه اندازی کردیم اشاره کرد و گفت ظرفیت های جهاد انقلاب اسلامی استفاده کنند مجموعه جهاد حضور گسترده سال جاری استان فارس ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ آزمون استخدامی آموزش و پرورش شهرستان سمنان توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با حضور ۱۶۷۸ داوطلب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

دکتر رضا زیاری، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به دلیل دارا بودن امکانات و تجهیزات خوب و باکیفیت، محیطی زیبا و کافی، همکاری همه جانبه و کاملی را به منظور فراهم آوردن شرایط ایده‌آل و مطلوب در برگزاری آزمون فوق با جهاد دانشگاهی به عنوان مجری آزمون داشته است.

زیاری گفت: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش، صبح روز، جمعه ۱۴ اردیبهشت، همزمان با سراسر کشور و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های حفاظتی و امنیتی آزمون برگزار شد و یک هزار و ۶۸۷ داوطلب از شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، گرمسار و آرادان به رقابت پرداختند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و امکانات موجود در این واحد دانشگاهی، واحد سمنان، به عنوان حوزه‌ برگزاری این دوره از آزمون استخدامی اداره آموزش و پرورش در سطح شهرستان انتخاب و با جهاد دانشگاهی نهایت همکاری را داشتند.

این آزمون به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در مشاغل کیفیت بخشی، شامل مربی تربیت بندی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903104

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش