Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کتاب فصول مختلفی دارد که بطور گسترده به پدیده ها،مخاطره ها و مسایل مربوط به هواشناسی در مناطق کوهستانی بویژه ایران می پردازد و در ابتدا مفاهیم و مسایل نظری در زمینه هواشناسی کوهستان مطرح می شود و سپس به خاطرها و پدیده هایی که مختص مناطق کوهستانی هستند اشاره دارد و در نهایت توصیه ها و راهکارهایی را بصورت عملی به کوهنوردان پیشنهاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این کتاب همچنین  تصاویر و عکس مناطق کوهستانی  گرفته شده  توسط کوهنوردان عکاس در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

این کتاب توسط نیما فرید مجتهدی ، سمانه نگاه و حسین عابد سه تن از کارشناسان و متخصصان دارای  تحصیلات آب و هواشناسی و هواشناسی کوهستان  حاصل بیش از ۱۰سال تجربه ، پژوهش ، تحقیق، پیش بینی و مطالعه منابع علمی دنیا و کشور درباره هواشناسی  تالیف شده است. یکی از ویژگی های این کتاب نحوه نگارش آن است که به زبانی ساده ، علمی و روان به زیور طبع آراسته شده است و برای کاربران مختلف کوهستان با هر سطح دانش کاربردی و قابل استفاده است .

سامانه نگاه یکی از نویسندگان این کتاب در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:با توجه به اینکه طی سال های اخیر استقبال و اقبال به کوهنوردی و ورزش های مرتبط با مناطق کوهستانی مانند اسکی ، دره نوردی در کشور زیاد شده است این نیاز در سطح کاربران احساس می شود که با مفاهیم آب و هوایی و هواشناسی این مناطق آشنا شوند تا بتوانند برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم را براساس مسایل علمی فراهم نمایند.

وی افزود:این کتاب می تواند برای طیفی از طبیعت گردان عرصه های طبیعی وکوهستان که بهره طبیعت گردی دارند هم کاربردی و مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب جلد مقدماتی هواشناسی کوهستان محسوب می شود که در سال های آینده ، نسخه های پیشرفته آن با جزئیات بیشتر  منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار داده خواهد شد.

وی اظهارداشت:هواشناسی کوهستان در کشور ما و جهان به دلیل محدودیت در جمع آوری و داده در نواحی کوهستانی و هم شرایط پیچیده و پر از چالش پیش بینی جوی کوهستان  ،علمی نو و جوان به شمار می رود که سازمان هواشناسی با رویکردی جدید در حال گام برداشتن در  زمینه این رشته علمی است که امیداست بزودی وارد این مقوله شود .

نیما فرید مجتهدی دارای  دکترای آب و هواشناسی و سمانه  نگاه دارای  دکترای هواشناسی  است و هردو مدرس رسمی هواشناسی کوهستان در فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی هستند ، حسین عابد نیز کارشناسی ارشد آب و هواشناسی و ابرشناسی دارد و  این سه نفر از کارشناسان اداره کل هواشناسی استان گیلان هستند.

کتاب های اطلس کوه های گیلان ، آب و هواشناسی و مخاطره برف گیلان ، هواشناسی کوهستان ، اطلس جاذبه های طبیعی گیلان ، رودهای گیلان ، اطلس رودهای گیلان ، ژئومورفولوژی کوهستان ، تغییر آب و هوا و میراث جهانی ، آب و هوای گیلان ، هوا و آب و هوای کوهستان ،دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان و کتاب تغییر آب و هوا ومناطق کوهستانی از جمله آثار نیما فرید مجتهدی و بعضا مشترک با سمانه نگاه هستند که در سال های اخیر منتشر شده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا جاذبه های طبیعی جمهوری اسلامی طبیعت کوهستان هواشناسی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هواشناسی کوهستان مناطق کوهستانی آب و هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود صانعی معاون آموزش - مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استادان با فعالیت در مراکز رشد و فناوری و هم‌افزایی علمی و تبدیل علم به ثروت در کسب درآمد شهریه اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه آثار شهید مطهری در رشد فکری استادان و دانشجویان موثر است، عنوان کرد: تبیین اندیشه‌های علمی و سیاسی شهید مطهری در دانشگاه و برای تعلیم و تربیت دانشجویان بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

معاون آموزش - مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی  افزود: در راستای اهداف سند تحول و صیانت از دستاورد‌های علمی و پژوهشی استادان و دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی کار‌های خوبی صورت گرفت و برای کاربردی کردن تولید علم به ثروت فعالیت و تلاش شما استادان نقش مهمی دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل هم با تبریک روز معلم، تلاش و کوشش و ایثار استادان در کلاس درس را یک عشق ذاتی و درونی دانست و گفت: معلمی یک هدف برای رسیدن به معبود خود است آموزش و تدریس در کلاس لذت بخش و یک کار الهی است که انسان به آن عشق می‌ورزد.

سید میرالله حسینی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بهرگیری از گام دوم ملی دانشگاه آزاد اسلامی و سند تحول در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در جذب دانشجو براساس سوابق تحصیلی، تولید محصولات علمی، مشارکت دانشگاهیان به مسائل فرهنگی داشته است.

به گزارش آنا، آئین گرامیداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با حضور دکتر مسعود صانعی معاون آموزش - مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی، سید میرالله حسینی رئیس دانشگاه، استادان هیئت علمی همراه با خانواده، معاونان، در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم از استادان دانشگاه با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادبیات فارسی بر قله جهان + فیلم
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد