Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری مازندران در همایش «نقش وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده فوه قضائیه در تحکیم عدالت قضایی وحمایت ازحقوق عامه» یکی از علل برون سازمانی اطاله دادرسی را طولانی شدن زمان ارائه نظر کارشناسی برشمرد. تاریخ انتشار: 14:38 - 20 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۴۹۲۵

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری، در همایش نقش وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده فوه قضاییه در تحکیم عدالت قضایی و حمایت از حقوق عامه با تاکید بر احیای حقوق عامه و توجه به کرامت انسانی افراد عنوان کرد: یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، عدالت محوری است و بر این اساس، عدالت و مبارزه با فساد نیز دغدغه دستگاه قضایی استان است البته برای رسیدن به این هدف در کنار قضات که در راس دادرسی هستند، سه گروه کارمندان شعبات، وکلا و کارشناسان کمک شایانی به تسریع در دادرسی می‌کنند و از نظر نخبگان، نقش کارشناسی و وکالت در کنار قضات در فرایند دادرسی غیرقابل انکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری مازندران، طولانی شدن ارائه نظر کارشناسی را از علل نارضایتی مردم و دستگاه قضایی دانست و گفت: درصد زیادی از پرونده‌های مسن دادگستری استان، صرفا به دلیل طولانی شدن پاسخ‌های کارشناسی به صدور رای نمی‌رسند و اگر با تعامل و هماهنگی و همسویی مرکز وکلا و کارشناسان، اقدام بموقع و مناسب صورت گیرد، گام بلندی در رسیدگی بهنگام پرونده‌ها و کاهش زمان دادرسی برداشته می‌شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان بر عادلانه بودن حق الوکاله‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: حق الوکاله‌ها باید عادلانه باشند چراکه اگر غیرمتعارف و بالا باشد، پرونده‌ها به سویی کشانده می‌شود که اقشار کم درآمد جامعه امکان استفاده از خدمات وکیل را نداشته باشند و اگر هم بسیار پایین باشد، انگیزه و زمینه دعاوی کم اهمیت فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری هچنین اظهار امیدواری کرد در راستای طرح تحولی قوه قضائیه و گام دوم انقلاب که رهبر معظم به تشریح مفصل آن پرداخته‌اند، دادگستری استان با هماهنگی و تعامل مرکز وکلا و کارشناسان حقوقی قوه قضائیه در خدمت رسانی به مردم، گام بلندتر و مستحکم تری بردارد.

شایان ذکر است در این همایش علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه نیز در سخنانی از تعامل و همکاری در همه سطوح با دادگستری استان خبر داد. همچنین روسای کانون کارشناسان و وکلای استان مازندران نیز به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری مازندران عدالت قضایی کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده وکلا و کارشناسان دادگستری استان قوه قضائیه طولانی شدن پرونده ها ارائه نظر مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه

 معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل کردستان در مراسم افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان قروه اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

علی رشیدی افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت‌های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد و بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری‌ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد.

 این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضایی ارایه می‌کند.

درحال حاضر چهل و سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران احتراز داشته باشد
  • وکلا نقش مهمی در برقراری صلح و سازش دارند
  • وصول ۱۹ هزار میلیارد مطالبات دولت از صنایع خوزستان
  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • بازدید رئیس کل دادگستری البرز از بیمارستان امام کرج
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه