Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر سالن ورزشی بخش سپیددشت شهرستان خرم آباد مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید.

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان ؛ در مراسمی که امروز با حضور رضا  زینی وندمقدم  مدیر کل آموزش و پرورش استان ،  بهاروند معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس لرستان ، حجت الاسلام و المسلمین حافظی امام جمعه سپیددشت ، محمدی مدیر آموزش و پرورش منطقه وتنی چند از مسئولین استانی ، سالن ورزشی  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بخش سپیددشت به بهره برداری برسد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم محمدی مدیر آموزش و پرورش منطقه سپیددشت با قدر دانی از زحمات اداره کل نوسازی مدارس اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مهندس حیدری مدیر نوسازی مدارس موفق شدیم با همکاری و کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۷ مدرسه پیش ساخته را با بالگرد به دورترین و صعب العبورترین مناطق انتقال دهیم.

اوگفت: با همت تیم مدیریتی نوسازی مدارس ، در حال حاظر ، بخش سپددشت از لحاظ فضاهای آموزشی وضعیت بسیار مناسب تری را نسبت به سابق داراست .

در ادامه دکتر زینی وند ضمن تبریک ایام الله دهه ی فجر  گفت: با همکاری و مساعدت نوسازی مدارس کشور و استان به مدیریت مهندس حیدری ، بحران سیل تبدیل به فرصت شد و شاهد رشد فوق العاده اعتبارات ملی ، استانی و خیرین بودیم به نحویکه اعتبارات سال جاری در بخش ملی ۱۱۰ میلیارد تومان ، دربخش استانی ۱۱۳ میلیارد تومان و کمک خیرین مدرسه ساز بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است که ثمره ی آن ، انقلابی است که در بحث ساخت ، توسعه و تجهیز مدارس استان با مدیریت مدبرانه اداره کل نوسازی مدارس شاهد آن هستیم .

همچنین در ادامه این مراسم  بهاروند معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس استان ضمن پاسداشت مقام والای شهدا بالخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ،گفت: عملکرد نوسازی مدارس در پساسیل نسبت به سایر دستگاه های اجرایی کم  نظیر بوده است و ما توانستیم ۳۱۰ مدرسه با ۱۷۵۵ کلاس درس آسیب دیده از سیل  را تعمیر کنیم به نحویکه شروع سال تحصیلی ۹۸ با کمترین مشکل ممکن ، آغاز گردید.

و ادامه داد: اساخت  ۱۱۳ مدرسه تخریب شده ازسیل  را برای ساخت مجدد در دستور کار قرار دادیم که با تلاش های شبانه روزی از ابتدای سال تحصیلی تا کنون ۷۰ مدرسه تحویل آموزش و پرورش شده است و مابقی مدارس هم تا ابتدای سال تحصیلی ۹۹ ساخته خواهند شد.

شایان ذکر است ، این واحد تربیتی ورزشی با یک هزار و ۱۲۲ متر مربع زیربنا و با سرمایه گزاری ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان ساخته شده است .

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی میلیارد تومان آموزش و پرورش نوسازی مدارس بخش سپیددشت سال تحصیلی سالن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: پروژه ساخت ۱۶ نیروگاه خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در ۱۶ مدرسه در حال بهره برداری است، که از این تعداد ۷ نیروگاه در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی امروز به صورت همزمان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس این سازمان، در آیین بهره برداری همزمان از ۷ نیروگاه خورشیدی پشت بام مدارس در ۶ استان کشور، که با افتتاح دبیرستان خیرساز زیرک پردیسان قم مجهز با این فناوری برگزار شد، اظهار داشت: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی و تربیت اقتصادی دانش آموزان درجهت استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت‌های فسیلی در مدارس می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، اذعان داشت: از آنجا که سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین هستند و در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، استفاده از نیروگاه های خورشیدی ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری، سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی با اشاره به این که بسیاری از مدارس در موضوع سرانه دانش آموزی دچار مشکل هستند، یادآورشد: خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه کشور، اختیار کسب درآمد اختصاصی برای همه مدارس از مسیرهایی مانند تولید انرژی پاک توسط سلول‌های خورشیدی یا تعبیه فضای تجاری گذاشته شده تا هر مدرسه بتواند اقتصاد خود را پیش ببرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ طرح برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی هدف‌گذاری شده است، گفت: در یک برنامه کوتاه مدت با همکاری دستگاه‌های متولی ۲۰هزار مدرسه به سلول‌های خورشیدی مجهز می‌شوند. در حال حاضر ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

وی تصریح کرد: تاکنون نیروگاه‌های خورشیدی ۱۱ مدرسه در استان قم با ظرفیت ۲۲۰ کیلووات به مرحله اجرا رسیده اند که از این تعداد نیروگاه‌های ۵ مدرسه با مجموع ظرفیت مجموع ۱۰۰ کیلووات به شبکه سراسری برق متصل شده‌اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، عنوان کرد: برای تولید انرژی از سلول‌های خورشیدی و استفاده از فضای مدارس در این امر، با خیرین و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وارد مذاکره شده‌ایم تا ان شاء الله این موضوع در همه مدارس جدیدالاحداث محقق شود.

خان محمدی در پایان خاطرنشان کرد: با تولید هر کیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی ۵۶۰ گرم از انتشار گاز دی اکسید کربن جلوگیری می‌شود و سبب صرفه جویی ۰.۲۷ مترمکعب مصرف گاز طبیعی و ۰.۲۲ لیتر مصرف آب می‌شود.

محمود کمانی، معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق نیز در این مراسم با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک این وزارتخانه با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای تجهیز مدارس خیرساز به نیروگاه‌های برق خورشیدی، گفت: استان قم با ۱۱ مدرسه مجهز به سلول‌های خورشیدی در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) برق تولیدی این مراکز را به قیمت مناسب خریداری می‌کند که علاوه بر فرهنگ‌سازی برای نسل آینده در تامین هزینه‌های جاری و نگهداری مدارس نیز موثر است.

گفتنی است همزمان با بهره برداری از این نیروگاه، آیین افتتاح مدرسه خیرساز حاج غلامرضا زیرک در پردیسان قم برگزار شد. این مدرسه خیّری به همت حاج حبیب الله زیرک و به یاد پدر مرحومش، حاج غلامرضا زیرک با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان و از محل اعتبارات ملی، استانی و طرح شهید سلیمانی (ره) به ثمر نشسته است.

مدرسه زیرک در زمینی به مساحت پنج هزار و ۲۳ مترمربع و با زیربنای ۳هزار و ۱۵۹ مترمربع در سه طبقه و بر اساس آخرین استانداردهای روز ساخته شده و دارای ۱۸ کلاس درس، ۱۱ اتاق اداری و جنبی، سه کارگاه و آزمایشگاه و همچنین نمازخانه‌ای به مساحت ۲۸۰ مترمربع است. در کنار این مدرسه، یک سالن ورزشی ۶۱۵ مترمربعی نیز احداث گردیده تا علاوه بر ارائه خدمت به دانش آموزان عزیز، در غیر ساعات آموزشی نیز پذیرای مردم باشد.

بر اساس ظرفیت‌های موجود، مدرسه حاج غلامرضا زیرک به سه سامانه ۲۰ کیلوواتی تولید برق از انرژی پاک خورشیدی نیز مجهز است که این سامانه‌ها بر اساس نرخ مصوب سال ۱۴۰۲ می‌توانند در هر ماه مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال برای این مدرسه مُعظم ایجاد درآمد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم