Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواپیماهای روز دنیا در اختیار نیروی هوایی ارتش، هیچ نهادی حق دخالت در امر اجرا و نظارت بر انتخابات را ندارد، رونمایی از موشک رعد ۵۰۰، ویژه برنامه های یوم الله بیست و دوم بهمن اعلام شد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، هواپیماهای روز دنیا در اختیار نیروی هوایی ارتش،  هیچ نهادی حق دخالت در امر اجرا و نظارت بر انتخابات را ندارد، رونمایی از موشک رعد ۵۰۰، ویژه برنامه های یوم الله بیست و دوم بهمن اعلام شد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۰ بهمن ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیماهای روز دنیا در اختیار نیروی هوایی ارتش است

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده شب گذشته (شنبه 19 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و روز 19 بهمن روز بیعت نیروی هوایی ارتش با بنیانگذار انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نیروی هوایی ارتش؛ برجسته، منحصر به فرد و دارای قدرت بالایی است، درباره وضعیت کنونی ناوگان هوایی کشورمان به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: ناوگان هوایی ما فرسوده نیست و اگر چنین باشد هواپیما‌ها قادر به پرواز نخواهند بود در حالی که هواپیما‌های ما همیشه آماده پرواز هستند.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه هواپیماهای روز دنیا که در نیرو‌های هوایی مختلف جهان در حال استفاده هستند را در اختیار داریم به ارائه مثال هایی در این زمینه پرداخت و گفت: هواپیمای اف ۱۴ که جزو هواپیمای نسل سه و نیم تا چهار است و هواپیمای میگ ۲۹ و سوخو ۲۴ و اف ۵ در اختیار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

امیر سرتیپ نصیرزاده با تاکید بر اینکه ناوگان هواپیمایی ترکیبی شرقی و غربی را در اختیار داریم و از این نظر نه تنها کمبودی نداریم به برتری های نیروی هوایی ارتش اشاره کرد و گفت: در زمینه آموزش و زمینه‌های پشتیبانی و ساخت قطعات به خودمان متکی و منحصر به فرد هستیم، زیرا هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که همه این‌ها را به طور خوداتکا در اختیار داشته باشد.

 

لاریجانی درگذشت آیت الله طبرسی را تسلیت گفت

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ نورالله طبرسی، نماینده سابق ولی فقیه در استان مازندران را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال عالم جلیل القدر و مهذب، آیت الله حاج شیخ نورالله طبرسی، نماینده سابق، ولی فقیه در استان مازندران موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان از همراهان صدیق حضرت امام خمینی (ره) در نهضت اسلامی و قیام ملت علیه رژیم ستمشاهی، از شخصیت‌های موثر در دوران پس از پیروزی انقلاب و یاوری دلسوز برای مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی بودند.

آیت الله طبرسی در سالیان عمر پربرکت خویش به گسترش و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) و تربیت طلاب علوم دینی اهتمام مجدانه داشتند و در سنگر‌های خدمت به نظام جمهوری اسلامی از جمله نمایندگی، ولی فقیه در استان مازندران، امامت جمعه ساری و نمایندگی مردم شریف این استان در مجلس خبرگان‌رهبری، منشأ آثار و اقداماتی ارزنده بودند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، مردم شریف استان مازندران، شاگردان، ارادتمندان و به ویژه اهل بیت مکرم ایشان، برای آن عالم ربانی از درگاه خداوند متعال علوّ درجات و برای بازماندگان‌ صبر و اجر طلب می‌کنم.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی

 

هیچ نهادی حق دخالت در امر اجرا و نظارت بر انتخابات را ندارد

علی طالبی ضمن تشریح اقدامات هیأت بازرسی در راستای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شبکه گسترده بازرسان وزارت کشور در انتخابات پیش رو، مترصد نظارت و کنترل جریان انتخابات و حسن اجرای قانون می‌باشند.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور و رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور ادامه کرد: تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از مجریان، بازرسان و ناظران و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که به نحوی تکالیفی را در قانون بر عهده دارند تلاش می‌کنند تا انشالله روز دوم اسفند ماه شاهد انتخابات پر شکوه، با مشارکت بالا و امنیت و سلامت کامل باشیم.

طالبی تصریح کرد: هیئت‌های بازرسی استان‌ها و شهرستان‌ها و بازرسان شعب در سطح کشور در راستای اجرای ماده (۲۵) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده (۷۶) آئین نامه اجرایی انتخابات خبرگان رهبری، از میان مردم تعیین شده اند و ضمن آموزش اعضاء این شبکه وسیع، هماهنگی‌های لازم را برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات معمول نموده ایم.

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور اظهار کرد: طبق قانون، انتصاب بازرسان انتخابات از اختیارات وزارت کشور است و هیچ دستگاه و نهادی بغیر از وزارت کشور و شورای نگهبان حق دخالت در امر اجرا و نظارت بر انتخابات را نداشته و حق اعزام مامور به شعب اخذ رأی به این منظور را ندارد.

او افزود: هیئت بازرسی انتخابات از پیش از آغاز فرآیند انتخابات با حکم وزیر کشور فعالیت خود را آغاز نموده و از همان زمان، فضای کشور و فعالیت‌ها و عملکرد تمام ذینفعان اعم از داوطلبان، گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی، مدیران و کارکنان دولت و دست اندرکاران انتخابات را رصد و در صورت احراز هر گونه تخلف، آن‌ها را به به مراجع ذیصلاح نظارتی و قضایی منعکس می‌کند.

طالبی تاکید کرد: برای این منظور سامانه گزارش تخلفات انتخابات توسط هیئت بازرسی وزارت کشور راه اندازی شد که گزارشات آن بطور منظم و هفتگی برای مراجع و وزیر محترم کشور ارسال می‌شود.

 

رونمایی از موشک رعد ۵۰۰ و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره برها

آیین بازدید از خط تولید و رونمایی از  موشک رعد ۵۰۰ با موتور کامپوزیتی زهیر و موتور کامپوزیتی فضایی سلمان با نازل متحرک به عنوان  نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره برها امروز (یکشنبه ۲۰ بهمن) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.

 

بنابراین گزارش با نمایش موشک چابک رعد ۵۰۰،  از نسل جدید پیشران ها با بدنه غیر فلزی و کامپوزیت رونمایی شد. استفاده از فناوری بدنه های الیاف کربن قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای۳ هزاردرجه سانتیگراد و دستیابی به موشک‌های بسیار سبک را فراهم می کند. موشک رعد ۵۰۰ از موشکهای نسل جدید است که در مقایسه با موشک فاتح ۱۱۰ با بدنه فولادی، با یک دوم وزن اما  ۲۰۰ کیلومتر از افزایش برد برخوردار می باشد.

 

همچنین نیروی هوافضای سپاه  امروز از موتورهای موشک با نازل متحرک رونمایی کرد که ترکیب دو دستاورد بزرگ بدنه کامپوزیت و نازل متحرک در موشک، امکان استفاده از موتورهای سوخت جامد را در خارج از جو فراهم کرد. با دستیابی به این موفقیت، ساخت ماهواره برهای سبک سوخت جامد، موشک‌های زمین به زمین با سطح مقطع راداری کم و مانورپذیر کردن موشک ها به منظور عبور از سپر موشکی و کاهش هزینه ها و افزایش تولید و کاهش پیچیدگی در تولید و نهایتاً جهش نسلی در موشک ها فراهم شد.

 

مردم پشتوانه نظام و انقلاب هستند/حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن توطئه های دشمنان را خنثی می کند

حجت الاسلام «احمد سالک» در گفت وگو با خبرگزاری شبستان با تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: دشمنان نظام و انقلاب تلاش دارند که 22 بهمن امسال را کمرنگ نشان دهند و به همین دلیل نیز حضور مردم در راهپیمایی امسال اهمیت دوچندانی دارد.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر ایرانی از هر گروه و جناح  سیاسی و دین و مذهبی باید با توجه به شرایط فعلی کشور، توطئه ها و دشمنی های که علیه انقلاب و نظام وجود دارد در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کند. حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به یاوه گویی های ضدانقلاب است.

 

وی ادامه داد: مردم ما همواره و درهر شرایطی هوشیار بوده اند وبا آگاهی کامل شرایط و موقعیت کشور را درک کرده اند و در صحنه حضور پیدا کرده اند امسال نیز با حساسیتی که در دفاع  از انقلاب و نظام دارند در صحنه حضور می یابند و از انقلاب و نظام دفاع خواهند کرد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جنگ روانی و اقتصادی که آمریکا علیه ملت ما در طول چهل سال گذشته داشته است بر کسی پوشیده نیست. مردم ایران خوب می دانند که هدف استکبار جهانی و ایادی آن سرنگونی نظام و انقلاب ماست و قطعا با حضور به موقع شان در صحنه اجازه رسیدن آنها به اهدافشان را نمی دهند.

 

ویژه برنامه های یوم الله بیست و دوم بهمن اعلام شد

نصرالله لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد ویژه برنامه های یوم الله بیست و دوم بهمن گفت: در شب شامگاه بیست و یکم بهمن به یاد تکبیرهای بهمن 57 نوای روحانی و دل انگیز گلبانگ تکبیر ساعت 21 در آسمان میهن اسلامی طنین انداز می شود. این مراسم از گلبانگ و مأذنه های تمام مساجد و پایگاه های بسیج از طریق شبکه های صدا و سیما پخش می شود و همزمان با آن 22 نقطه شهر تهران و 400 شهر کشور نورباران می شوند.

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مورد ویژه برنامه های یوم الله بیست و دوم بهمن با اشاره به برگزاری این مراسم در چهار هزار روستای کشور و هزار نقطه کشوری گفت: این مراسم از ساعت 9 آغاز می شود و مردم به سمت میدان آزادی حرکت می کنند. امسال هر ایرانی با تمثال حاج قاسم سلیمانی در مراسم حاضر می شود و شاهد حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم هستیم.

 

وی با بیان اینکه بیست و دوم بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی در خارج از کشور نیز شناخته شده است، گفت: بر همین اساس تمامی سفارتخانه ها و کنسولگری ها در 63 کشور میزبان ایرانیان و دلدادگان انقلاب اسلامی هستند.

 

لطفی اظهار کرد: بیش از شش هزار خبرنگار و عکاس مراسم یوم الله بیست و دوم بهمن را پوشش می دهند که از این تعداد 300 خبرنگار خارجی و ۲۸۰۰ خبرنگار داخلی در تهران و بیش از سه هزار خبرنگار و عکاس در تمامی استان ها به انعکاس این مراسم باشکوه می پردازند.

 

وی گفت: 320 گروه خبری در شبکه های برون مرزی و استانی کشور مسیرهای راهپیمایی بیست و دوم بهمن را پوشش خبری می دهند. امسال قریب به 100 شبکه و رسانه خارجی و بسیاری از شبکه های رادیویی و تلویزیونی کشور آمادگی ارایه گزارشات گوناگون را در مسیر راهپیمایی دارند.

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از استقرار 15 کیلومتر سیستم صوتی در مسیرهای راهپیمایی و میدان آزادی خبر داد و گفت: امسال بیش از 750 بلندگو آماده سازی شده و 50 واحد صوت سیار با بهره گیری از 350 دستگاه بلندگو در مسیرهای دوازده گانه راهپیمایی تهران مستقر هستند.

 

برگزاری ایستگاه‌های مشاوره حقوقی با عنوان بر مدار قانون در مترو

دادگستری کل استان تهران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری ایستگاه مشاوره و پاسخگویی به سوالات حقوقی مردم با عنوان بر مدار قانون در ۹ ایستگاه مترو شهر تهران کرده است.  «بر مدار قانون» عنوان ایستگاه‌های مشاوره حقوقی است که مردم می‌توانند، دانش و آگاهی حقوقی خود را افزایش داده و در ضمن آن در حضور کارشناسان مجرب، پاسخ سوالات حقوقی خود را نیز دریافت نمایند.

 

بر اساس این گزارش، دروازه شمیران، صادقیه، تئاتر شهر، نوبنیاد، تجریش، شهید بهشتی، آزادی، ارم سبز و تهرانپارس از جمله ایستگاه‌هایی هستند که بر مدار قانون توقف خواهند داشت.

 

ارائه این خدمات رایگان با همت و همکاری مشترک معاونت پیشگیری و وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو و بسیج حقوقدانان تهران بزرگ و گروه خادمان حقوقی آستان قدس رضوی در حال برگزاری می‌باشد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار حضور گسترده مردم در راهپیمایی ولی فقیه در استان مازندران رونمایی از موشک رعد ۵۰۰ راهپیمایی 22 بهمن مجلس شورای اسلامی بازرسی انتخابات جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی بر مدار قانون انقلاب و نظام نظام و انقلاب خبرگان رهبری نازل متحرک الله طبرسی وزارت کشور آیت الله موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «شمع محفل» نوشته محمدعلی عباسی اقدم توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود. این کتاب پنجمین جلد از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکترند» است.

کتاب «شمع محفل» در ۲۹۶ صفحه زندگی و زمانه آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی را روایت می‌کند که قریب به چهل سال در عرصه سیاست حضور مؤثر و مفیدی داشته و در بن بست‌ها و بزنگاه‌های دشوار دوران مبارزه با رژیم پهلوی نقش آفرینی و گره گشایی کرده است.

آیت الله تهرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وقت خود را در عرصه دشوار تعلیم و تربیت مصروف داشت که مهمترین آنها تربیت نیرو و انسان سازی بوده است.

کتاب «شمع محفل» پنجمین جلد از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکتند» است. پیش از این نیز کتاب «اقیانوس آرام»، «آن مرد بی نهایت»، «کرشمه ماه» و «بهشتی در این حوالی» از این مجموعه عرضه شده اند.

کد خبر 6094909 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد